2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Luchtlekkage aan perszijde van turbo
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 februari 2010 11:15 PM
  [ # 16 ]

“Pakking” setje al besteld ?? wel zo handig…....... Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 februari 2010 11:23 PM
  [ # 17 ]

Vandaag de turbo gedemonteerd, het turbinedeel bleek los te zitten van het lagerdeel.
Vermoed dat het met zo’n V-vormige klem, als ook gebruikt wordt in het uitlaatsysteem, vast hoort te zitten.
Niets meer van terug gevonden.

De turbo, welke nu gemonteerd gaat worden, is uitgevoerd met 4 bouten in het turbinedeel.
Overige verschil is de werkingsrichting van de waste gate, hierdoor een andere bediening.
Pakkingset niet nodig, de turbo zit koud op het uitlaatspruitstuk, de olietoevoer met een wartel en een knelring, gewoon hergebruiken dus, en de olie-afvoer hoeft niet los.
Morgen de boel weer opbouwen en weer turbodruk!

Afbeelding Bijlagen
Turbo 003.jpgTurbo 002.jpgXM Turbo 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 februari 2010 12:54 AM
  [ # 18 ]

Toch zou ik de omcirkelde pakking vervangen daar de kans dat hij goed afsluit klein is (hij is immers uitgehard…).

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3249
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 06 februari 2010 11:22 AM
  [ # 19 ]

Ik zou zeker de pakkingen vervangen. En niet alleen die ‘schuurspons’. Veel geld is het niet en het zijn niet voor niets vervangingsdelen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 februari 2010 01:42 PM
  [ # 20 ]

Welke pakkingen?
Er zit er welgeteld maar 1, onder het aansluitflensje van de olieretourleiding.
Niet los gehad, is al jaren dicht, blijft dus ook wel nog jaren dicht.
De conische afdichtring van de uitlaat, mocht deze lekken, is dan simpel te vervangen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook