Afgelopen weekend is mijn geparkeerdstaande Saxo 1.4 VTS total-loss gereden door een onbekend gebleven Skoda rijder(blauwe Fabia model 2001-2006) meer weet ik niet…
Ik had gelukkig 2 weken geleden 4 nieuwe winterbanden besteld, alsmede mijn LPG-G3 installatie laten reviseren voor totaal 850 euro…
Gelukkig krijg ik nog wat voor de Saxo terug en nu denk ik eraan om te upgraden naar de Citroën C4 1.6 16v op LPG-G3. Is dit een goede keuze?
Mijn Saxo heeft mij nooit echt in de steek gelaten, wat zijn de ervaringen met de C4?
Waar moet ik op letten wanneer ik een 2e hands C4 wil kopen?
Alle tips zijn welkom!
P.S. Mocht iemand een blauwe Skoda Fabia, model 2001-2006 met flinke schade aan de rechter voorzijde weten te staan, dan hoor ik het graag. Mogelijk dat de politie dan de schade nog kan vergelijken met die van mijn Saxo…
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3449.jpg)
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Tuesdays Saxo VTS schreef:Afgelopen weekend is mijn geparkeerdstaande Saxo 1.4 VTS total-loss gereden door een onbekend gebleven Skoda rijder(blauwe Fabia model 2001-2006) meer weet ik niet…
Waar is het gebeurd? Dan kan er gerichter gekeken worden.
Robert
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
In Rotterdam, op een gratis parkeerplaats, vlak bij de Kuip.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_710.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Je weet wel dat het een Fabia is? Je weet ook waar de Fabia dan schade moet hebben, maar je weet niet wie het heeft gedaan? Beetje vaag(niet vervelend bedoeld hoor)
Waar je op moet letten bij aanschaf van een C4 is dat het stuur niet trilt. Dit komt vaak voor en dealers en garagebedrijven krijgen het er nooit zomaar 1,2,3, uit. Verder wil de afwatering van de airco wel eens vol zitten en daardoor komt er water onder uit het dashboard of je ramen zijn altijd nat. Kijk ook even naar de achterbank en of alles met betrekking tot het neerklappen van de achterbank wel goed werkt en sluit.
Verder geen echt schokkende dingen. (normaal gesproken dan, lees niet mijn C4 topic want dat schrikt af en is niet representatief voor alle C4’s) Let op storingen op het dashboard. Cruise controle wil nog wel eens een storing geven, tenminste bij mij dan en die van min vader. Verder een heerlijke auto. Goede stoelen lekker zitten en goed rijden.
Bedankt voor de reactie,
Ik ga er op letten bij de proefritten.
Ik weet dat het een blauwe skoda Fabia moet zijn omdat er blauwe lak op mijn auto zat en er stukken bumper lagen met een Skoda logo erin. Bij de skoda dealer konden ze mij vertellen dat dat van een Skoda Fabia moest zijn, model 2001-2006 en dat het vermoedelijk stukken van de rechter voorzijde waren. Vandaar dat ik wel iets weet, maar nog te weinig om de dader echt te achterhalen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15093.jpg)
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Missen ten overvloede.
Heb je de spullen meegenomen en aangifte gedaan bij de politie?
Heb je de schade gemeld bij je verzekering?
Mogelijk kan zo via via de dader gepakt worden en als dat niet lukt heb je mogelijk genoeg bewijs voor vergoeding uit het waarborgfonds.
Aangifte en verzekering kennis geven waren binnen een uur na aantreffen gedaan, ik kan bij het waarborgfonds terecht, maar het was voordeliger om het via mijn verzekering te regelen. Ik was nog steeds all-risk verzekerd, met no-claim garantie. (gelukkig)
Bij het waarborgfonds zit je namelijk met een eigen risico van 250 euro.
Ik heb nog een prima bedrag terug gehad voor de auto, dus ben nu op zoek naar een C4 en wil graag weten wat bekende problemen van C4’s zijn, zodat ik daar op kan letten bij een eventuele aanschaf.
Als je een beroep doet op je no-claim verzekering, worden je schadevrije jaren vaak wel verminderd. Dat merk je nu niet, maar wel als je wil overstappen naar een andere verzekeraar. Dan krijg je ineens te maken met een hogere premie… Dus misschien toch maar even bij het Waarborgfonds melden. Of even dubbelchecken bij je verzekeraar of adviseur of ze je schadevrije jaren verminderen. Zo’n noclaim is een mooie handenbinder van de verzekeraar. Overstappen naar een andere partij is zo minder aantrekkelijk. Overigens kost de no-claim verzekering de verzekeraars wel veel geld. Daarom gaan de premies voor deze polis flink omhoog of stoppen verzekeraars met het aanbieden ervan…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mijn schade vrije jaren verminderen niet, ik blijf door de no-claim garantie alleen 1 jaar stil staan.
Dus 1 jaar geen trede omhoog en het jaar daarop dan stijg ik weer in mijn treden. (kost mij ongeveer 200 euro aan premie over 5 jaar) Dat is dus altijd nog voordeliger dan 250 euro eigen risico.
Was ik zelf de veroorzaker van de schade geweest, dan zou ik wel terug zijn gezakt in mijn treden. Daar zou ik dan inderdaad last van kunnen krijgen wanneer ik naar een andere verzekeringsmaatschappij zou gaan. Nu is daarvan geen sprake.
OK, nou prima. Succes met het zoeken van een opvolger!
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Let goed op!!
Ik heb ook eens eens schade geclaimd en gekregen via het waarborgfonds.
Het kost je geen no-claim, wel evt. eigen risico.
Maarrrrrrr: het kost je ten alle tijden 1 schadejaar. Dat is bij de wet zo geregeld.
Net even wat anders dan schadevrije jaren. Deze worden apart vermeld. ook bij een no-claimbeschermer.
Daar kom je pas achter als je een royements-verklaring aanvraagt bij je oude verzekeringsmaatschappij.
Laat je daarom niets wijsmaken.1 zal er altijd beter van willen worden, en dat ben jij niet….....
Succes.
Na alle OT reacties maar weer een antwoord op je vraag: dat is een goede keuze inderdaad. Ik rij zelf een 1.4 op gas en dat bevalt uitstekend. Die heb ik verkozen boven de 1.6 vanwege het gunstiger energielabel. Verder rijdt de 1.4 vrijwel hetzelfde als de 1.6, de verschillen zijn minimaal. Maar hij is (nieuw) wel véél goedkoper.
De gastank kost je geen kofferruimte, alleen wel vlak voor de 400 km weer tanken.
Nadeel is dat de benzinemeter niet met het gas overweg kan. Als je op gas rijdt, berekent hij dat er benzine uit de tank verdwijnt (wat niet zo is) en geeft ie aan dat de tank leeg is. Op zich niet zo erg, totdat de tank echt een keer leeg is. Dan kun je niet meer starten op een héél onhandig moment, al zit je gastank vol.
Verder een heerlijke auto die heel goedkoop te rijden is.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Bedankt voor alle verzekerings en waarborgfonds tips, ik ga het allemaal opnieuw nog even uitzoeken.
Melchior
Bedankt inderdaad voor het antwoord op mijn vraag.
Heb je toevallig ook al storingen/pech met de auto gehad?
Ik lees online vaak terug dat de cruise-control storingen geeft en de airco’s nog wel eens kuren hebben.
Hoeveel liter gastank heb je onderbouw onder de auto zitten?
Ik zit op dit moment ook te denken aan een diesel uitvoering, dat zou mij nu +/- 15 euro in de maand (brandstof en wegenbelasting) meer kosten. Maar zodra de kilometerheffing zou worden ingevoerd, dan wordt de heffing per kilometer op LPG duurder dan op diesel. (Ik snap het niet, gezien LPG een van de meest milieu vriendelijke brandstoffen is…)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_710.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Melchior schreef:Verder rijdt de 1.4 vrijwel hetzelfde als de 1.6, de verschillen zijn minimaal.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijn vader rijdt in een 1.6 C4 en ik heb een 1.4, maar de 1.6 is stiller, sneller en zuiniger. Ook loopt de 1.4 erg slecht als hij koud is. Dat schijnt een 1.4 probleem te zijn heb ik ooit eens laten vertellen door een garagehouder en ik kan het zelf beamen. Dus als je het mij vraagt koop dan een 1.6.
Ik heb geen storingen gehad met de cruise control en airco. Alleen de brandstofmeter zoals ik schreef en een storing bij het koudlopen. Dat is onder garantie opgelost en nu rijdt ie prima. Er zit een tank in van 48 liter volgens mij. Netto dus iets van 38 liter maximaal tanken. Tank ligt op de plek van reserveband en de reserveband ligt in een hoes thuis in de schuur.
De verschillen tussen de 1.4 en 1.6 ken ik goed en juist daarom zeg ik dat ze marginaal zijn. De 1.4 is op papier trouwens de zuinigste. In elk geval rechtvaardigden de verschillen voor mij het grote prijsverschil op geen enkele manier. Mijn C4 rijdt trouwens op gas 1 op 11,5. Dat is het verbruik over 60000 km, alle bonnetjes ingevoerd in Exel.
Verder gaan we nog meemaken dat het energielabel een nog grotere rol gaat spelen in de hoogte van belasting, kilometerheffing etc. Daarom mijn keus voor een zo gunstig mogelijk label.
Mijn A-label C1 is nu al belastingvrij:-).
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Die 1.4 is een prima motor, mijn Saxo was ook een 1.4 en daar kom je prima met het verkeer mee.
60k zonder noemenswaardige problemen, dat is in ieder geval belangrijk om te weten. Ik wil niet constant bij de garage staan met een redelijk nieuwe auto.
Met mijn Saxo heb ik van 58k tot 180k probleemloos op gas gereden. Daarna moest mijn koppakking vervangen worden en 10k later ook de koppelingsplaten. Nu met 205k moest ik de injectoren en druksensor van de gastank vervangen, maar daarna reed hij weer als een zonnetje.
Ik zit nu alleen met het feit dat je rond de 150k op gas meestal de koppakking moet gaan vervangen, wat er op internet 2e hands te vinden is op gas dat is allemaal rond de 150k. Dat staat me een beetje tegen. De dieselmotoren van Citroen zijn dan wel een stuk duurzamer.
Ik moet echt nog goed bedanken wat ik nu wil.