Hallo,
Ik heb binnenkort mijn benzine ZX-5drs 1.4i te koop staan (LV-ZX-67, 08-1995 (dus de laatste versie ZX), apk tot 05-2010, 198.000 km).
Verdere info:
nieuwe banden, 8-2008, 150.000 km
nieuwe koppeling 1-2009, 170.000 km
nieuwe distribriem 8-2009, 185.000 km
Laatste APK zonder problemen
goed in de lak, geen roest
Wat is nou een redelijke prijs voor zo’n bakkie (particulier verkocht)? Hij start altijd lekker, motor knort nog lekker, bijna alle km’s na 142.000 (toen ik hem kocht) zijn snelweg-km’s (elke dag 50 km heen en 50 km terug naar mijn werk).
Ik zie op autotrack wel veel Breaks staan uit deze periode, maar dat zijn dus allemaal Breaks. Ik dacht zelf aan 900-1100 Euro, ook afgaande op deze:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=233150102&p_type_lijst=RL&o_id=5943946
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Helaas zijn ze weinig waard…. Ik denk dat 950 euro als vraagprijs heel redelijk is, maar of je dat er voor krijgt…..
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55
de mijne, een 1.4i 3-deurs van ‘96, kocht ik voor €750, maar die had toen al 247.000 op de klok…. dus 900 kun je wel vragen….
alles is te maken, ook mijn ZX
Misschien niet zo aardig, maar kun je geen slooppremie scoren?
Ja, dat wilde ik dus wel. Maar… nu komt het geniale van de slooppremie: je moet de auto voor 1 maart 2008 op je naam hebben en ik heb hem gekocht in mei 2008 (toen de slooppremie nog niet eens besproken was). Daarom gaat deze (volgens de regering) CO2 rokende unit gewoon weer minstens een paar jaar de weg op om nog meer boom slachtoffers te maken. Maar bedankt voor het meedenken
Dan zou ik denk ik een klein beetje boven het bedrag van de slooppremie gaan zitten.
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 28-01-2010
- ZX 1.4i Reflex 3-deurs
Ik vind zelf 900 a 1000 wel vrij veel voor zo’n ZX. Ik heb een 1.4i Reflex van 1995 (01-1995) gekocht met 101000 kilometer en die kon ik voor 800 euro kopen. Deze heeft iets meer gelopen maar wel veel dingen die al vervangen zijn, ik denk dat 750 a 800 wel redelijk is.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dan ben je spekkoper geweest of komt er een reparatie aan.
Ik heb vorig jaar een ‘95 1.4i Reflex met 120K gekocht met stuurbekrachtiging voor 1150 euro voor de vrouw (zie mijn auto’s).
Uitstekende auto, ik heb zelf nèt dit jaar de D-riem verwisseld.
Voor een goede en goed-uitziende ZX uit ‘95 mag je rustig 1000 euro vragen, pingelen wil men toch.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik heb voor mijn zx vorig jaar van de verzekering 2200 euro trug gekregen hij was van 97 11700 op de teller en een 1.4 coupe. en hij zag er nog heel goed uit.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
800 euro is meer dan redelijk hoor. heb van het weekend een zx 1.4 i met inruil van een renault clio d 600 bij betaald.
De zx heeft net 100000 gelopen. en is van 1992.
watje.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
gek gezegt zitten de citroens laag in de waarde…
waarom, ik weet het niet, als je op makrktplaats kijt heb je al een aardige voor 250 eur.. ( ok, wat mankeerd er aan???)
Ik heb zelf mijn 2.0I volcane met leer uiteindelijk voor 500 verkocht ( bouwjaar 1992) aan een handelaar, en die wagen staat NU 2 jaar later met minimaal meer kilometers NOGSTEEDS te koop voor 1450, 00
ding was perfect, alleen overcompleet en te duur, net een nieuwe koppeling e.t.c.
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Ik heb sinds vandaag onze ZX 1,4 Break uit 1997 voor € 1200 op Marktplaats staan en heb haar ook aangeboden op het forum voor € 950,-. Het is inderdaad belachelijk weinig geld als je ziet hoe goed de auto nog is. Maar dat is een algemeen Citroen probleem waar zelfs de dealers last van zullen hebben. Als je er eentje zoekt ben je spekkoper want je krijgt veel voor weinig.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
De ZX is onterecht een ondergewaardeerd model, net als de XSara.
Ook in Citroënliefhebberkring wordt er vaak scheef naar deze auto’s gekeken, waarom mag Joost weten….te anoniem??
Dat het auto’s zijn die inderdaad veel plezier voor weinig geld leveren is al tijden bekend, dus ik hoop dat je er nog een redelijke prijs voor vangt.
Serie II ZX-en doen het iets beter dan serie I exemplaren, waarschijnlijk door de iets geliktere verschijning.
Succes met de verkoop!
‘Spirit of avant-garde’
Zo´n prijs is uiteraard vervelend la sje wilt verkopen, maar weer leuk als koper.
ZX 1.4 break ‘95
Ik heb m’n 16v voor € 300,- gekocht
en er € 1500 aan besteed
Mijn roestvrije blauwe ZX 1.4 (1991) met 215000kms en zonder motorolie, heb ik voor €350 gekocht.
Gebruikt voor de reserve en boodschappies. Lekker goedkoop in wegenbelasting en verzekering.
Deed het altijd. Stuurde een beetje zwaar bij inparkeren verder ok.
Verkocht na 2 jaar voor €500 en 224000kms met motorolie ennnnn….. nieuwe distributieriem.
Eind 2009 is die ingeleverd vanwege de slooppremie… toch zonde.
Want ik geloof ook dat citroenliefhebbers iets hebben tegen citroens, die niet roesten.
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D