Binnenverlichting C4 Berline BNS
erik-natasja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 06 februari 2010 10:08 PM

Sinds gisteren ben ik eigenaar van een C4 Berline BNS, maar heb nu al een vraag voor een probleempje:

Voor het installeren van een microfoon voor de carkit wou ik de binnenverlichting, dus tussen de zonnekleppen, verwijderen zodat ik wat meer ruimte had om er goed bij te kunnen en de snoer mooi weg te werken.
Het volgende gedaan:
- plastic kapje verwijderd
- van het unit die er onder zit, 2 klemmetjes met de schroevendraaier (kon je net tussen komen losgeklikt, in ging het van uit dat deze unit waar de lampjes in zitten nu er uit getrokken kon worden
- dit ging dus niet, dus de snoer op een andere manier netjes weggewerkt (via de kant van het raam onder de plafond bekleding door.
- de unit zit overigens wel los, maar nog niet helemaal dus je kan hem er niet uit trekken.

Nu wil ik echter de binnenverlichting weer vast klikken, maar dat gaat niet. De unit krijg ik niet weer vast, waarschijnlijk had ik die klemmetjes niet los moeten halen. Tevens doen alle lampjes het niet meer.

Vraag:
Hoe krijg ik de verlichting wel los, zodat ik alles weer netjes gemonteerd krijg in de goede volgorde?
Ik heb ergens het idee dat misschien het hele kunstof deel dat tegen het dak zit, misschien wel losgeklikt kan worden, maar ik ben ben bang dat ik iets afbreek als ik het bijv. van de verkeerde kant probeer.

Graag jullie hulp, want er zal vast iemand zijn die dit eerder gedaan heeft.

Even naar de garage kan natuurlijk ook, maar dat scheelt me een half uur en een half uur terug.

Profiel  

MDC
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 446

- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
Gepost: 07 februari 2010 07:42 PM
  [ # 1 ]

naar mijn idee klik je het lampje los uit de beige behuizing , dan ( kan dr een schoef in zitten of niet , weet ik zo niet meer ) zit de behuizing met 2 klemmen in het dak vast

heb het meerdere malen gedaan , en nog nooit niet gelukt eigenlijk .

Profiel  

erik-natasja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 07 februari 2010 08:44 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor je reaktie. Het is me nog niet helemaal duidelijk.

Ik heb nu alleen het afdekglas er af. De onderkant hangt dus nu los in het beige deel omdat ik met een schroevendraaier 2 klemmetjes heb losgemaakt.

De onderkant van de lampunit krijg ik niet weer vast.
Deze zit dus ik het beige deel wat aan het plafond vast zit.

Bedoel je dat ik de lampjes moet verwijderen om de rest van de unit te kunnen demonteren?

Ik zal eens zo een foto maken om eea duidelijker te maken, want ik kan me voorstellen dat het niet helemaal duidelijk is

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook