Remservo lek
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 06 februari 2010 05:40 PM

Vandaag werd ik gebeld door een lid van de xmclub met de vraag wat er aan de hand kon zijn omdat zijn vloermat doordrenkt was met LHM. Ik zei hem dat ik vermoed dat het rubbertje van de remservo kapot is maar dat ik het nog nooit eerder had meegemaakt bij een XM, wel vaak bij DS-en. Heeft iemand het wel eens gehad bij een XM en is het rubbertje ook hier vervangbaar?

Sjako

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 februari 2010 06:40 PM
  [ # 1 ]

Bij een Xantia type 2 heb ik hetzelfde voor gehad .

rubbertje is makkelijk te vervangen ...... als je de remservo eruit hebt Evil or Very Mad

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 februari 2010 08:52 PM
  [ # 2 ]

Remservo is geen leuk klusje


als de motor er nog inzit en het spul ook nog netjes terug moet

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 06 februari 2010 08:56 PM
  [ # 3 ]

Heb het ook gehad met een V6 dat ik de remservo demonteren moest. Niet omdat het rubber lek was , een andere reden. En inderdaad , geen leuk klusje.

Je maakt je het al aardig makkelijker als je de LHM pot , luchtfilterhuis , accubak eruit haalt. Als het een V6 is tenminste.
Bij de andere modellen weet ik het zo niet , al zit de LHM pot wel op dezelfde plek.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 februari 2010 09:00 PM
  [ # 4 ]

Je kan er ook wel bij maar je krijg je sleutel niet goed om de leidingen.
Los gaat ook nog wel maar de leidingen er weer goed voor het gat te krijgen bij montage is het minst leuke van de klus. De rest gaat wel

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 06 februari 2010 10:21 PM
  [ # 5 ]

Bedankt voor de terugkoppelingen zover, voor mij een nieuw fenomeen bij de XM…
Als je over een brug beschikt is de servo van onderaf redelijk makkelijk te doen.
Heb net even gekeken, rubbertje kost 17 euro ex.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 februari 2010 11:29 PM
  [ # 6 ]

Een brug maakt het iets makkelijker voor de leidingen waar je van onderen bij moet, maar reken je niet rijk. In plaats van dat je er heel erg slecht bij kunt, kun je er met brug gewoon erg slecht bij. Daarbij zijn er ook aansluitingen die je wel van bovenaf moet doen. Daarvoor helpt het idd nogal om het voorraadvat weg te halen en wat slangen etc.
Zoals Matthijs al schreef is het het grootste probleem de leidingen recht voor het gat te krijgen en dan aan te draaien. Dit moet je met 1 hand doen in een lastige positie. Ik heb het vel van mijn vingers kapotgedraaid op die wartels bij die eindeloze pogingen. Zie hier voor ervaringen.

Het is in ieder geval geen klusje dat je even doet om een mogelijke oorzaak te onderzoeken. Maar ik kan ook geen andere oorzaak bedenken van LHM in/op de vloermat van de bestuurder.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 februari 2010 12:00 PM
  [ # 7 ]

Mocht het nodig zijn, dan heb ik heb nog wel een remservo liggen trouwens. En, het is niet te geloven, er is maar 1 type remservo voor alle XM’s, dus probleemloos uitwisselbaar.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 07 februari 2010 07:59 PM
  [ # 8 ]

Ik heb het ook wel eens gezien, er loopt dan nogal wat LHM weg….

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 08 februari 2010 03:29 PM
  [ # 9 ]

Misschien nog een suggestie voor het leidingengedoe met een remservo.
Ik heb juist mijn vorige XM gestript en vanuit een geheel lege motorruimte rustig naar dat remservo gekeken en ik dacht: Dat is een rotklus!

Daarom een suggestie voor een omweg: Bij Chyparse kan je hydrauliekleidingen en elke lengte laten maken, ook hebben ze koppelstukjes waarmee je twee leidingen aan elkaar kan koppelen (je kan er op wachten).
Als je nou de oorspronkelijke leidingen van de remservo wegbuigt en daar die koppelstukjes aan zet kan je met “verlengleidinkjes” wellicht een betere sleutelpositie krijgen. Die nieuwe leidinkjes schroef je in het servo als dat nog op je werkbank ligt. Voor enkele tientjes een hoop ellende minder.

Ik heb deze truuk met succes toegepast toen ik een doorgeroeste leiding had net achter het achtersubframe. Je kan daar absoluut niet bij. Ik heb de leiding die van voren komt doorgeknipt en daar een wartel van zo’n koppelstukje opgesoldeerd (met zilversoldeer). Verder met zo’n verlengleidinkje. in een uurtje klaar.

Chyparse (helaas geen website)
Rondebeltweg 14
1329 BA   Almere
Telefoonnummer : 036-5377272
Fax : 036-5378472

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 februari 2010 06:09 PM
  [ # 10 ]

Dat is een mooie oplossing JanSr Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook