De C5 II boordcomputer heeft twee geheugens voor het gemiddelde verbruik en snelheid. Ik heb er een gebruikt voor een totaal gemiddelde en een voor het verbruik per tankbeurt.
op de totaalteller is na ongeveer 5500 km het verbuik 160 km op een liter en een snelheid van 2 km, het verbruik daalt nu verder en de snelheid stijgt, na 7500 km is het verbruik een goede 40 km per liter en de snelheid is gestegen naar 5 km.
De andere teller klopt overings wel.
Wie heeft vergelijkbare ervaringen?
van AMI 8 tot C5





Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: Boordcomputer C5 II
Hanso schreef:De C5 II boordcomputer heeft twee geheugens voor het gemiddelde verbruik en snelheid. Ik heb er een gebruikt voor een totaal gemiddelde en een voor het verbruik per tankbeurt.
op de totaalteller is na ongeveer 5500 km het verbuik 160 km op een liter en een snelheid van 2 km, het verbruik daalt nu verder en de snelheid stijgt, na 7500 km is het verbruik een goede 40 km per liter en de snelheid is gestegen naar 5 km.
De andere teller klopt overings wel.
Wie heeft vergelijkbare ervaringen?
Nu je het zegt. Vorige week een occassion C5 Phase I opgehaald met ook twee tellers (track 1, track 2). Hier stonden nog waarden in van de vorige eigenaar. Allebei de tellers op ongeveer 4000 km’s per teller gereden en een verbuik van ongeveer 11l/100km.
Track 2 heb ik laten staan, track 1 heb ik gereset vanaf (bijna) mijn eerste rit.
Track 1 loopt nu keurig in de de pas, verbruik eerst 12.4l/100km , hebben lekker lopen testen met die auto natuurlijk, maar loopt dagelijks terug naar op dit moment 11.3l/100km, lijkt me reeel.
Kijk ik laatst even op track 2 (waar ik dus niet aangeweest ben) staar het aantal kilometers gereden nog goed, maar het gemiddelde verbruik over die kilometers staat op 0,7l/100km, helemaal knots dus.
Ik snap het ook niet.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Unk??
Waar mag die feature (2e track) dan wel zitten?
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.





Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
robb schreef:Unk??
![]()
Waar mag die feature (2e track) dan wel zitten?
Bij mij bij herhaling drukken op de punt van de wisser-handel.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png





Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
M&M schreef:Ik gebruik deze “gimmick” niet , zal er eens op letten ...
Laat één teller dan even staan door 1 of 2 tankbeurten, volgens mij gaat het daar ergens mis.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Vreemd. In mijn phase 1 is -wat jullie track 1 noemen- het gemiddeld verbruik sinds de laatste nulstelling (knop op wisserhendel lang ingedrukt houden). De volgende “bladzijde” (dus nadat knopje kort werd ingedrukt) toont het (min-of-meer) actuele verbruik.Ik snap dus niet goed wat er nu bedoeld wordt…....
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
In Type II zijn er twee aparte tellers voor het gemiddelde verbruik met elk een gemmiddelde snelheid en een eigen nul stelling. Daarnaast is er nog een display met het actuele verbruik.
van AMI 8 tot C5





Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Hanso schreef:In Type II zijn er twee aparte tellers voor het gemiddelde verbruik met elk een gemmiddelde snelheid en een eigen nul stelling. Daarnaast is er nog een display met het actuele verbruik.
Dat heb ik ook op mijn Type 1 V6.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
idem
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Yep, hier ook
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
De oplossing is even simpel als doeltreffend, algehele reset en weer wachten tot het weer gebeurd.
van AMI 8 tot C5
Jawel na 5000 km is het ideale benzineverbruik weer bereikt 1 op 999.
Jammer dat de gemiddelde snelheid dan laag wordt.
Blijkbaar kan een van de geheugens van de boardcomputer niet met wat grotere getallen omgaan. Zal wel weer reset worden en dan weer afwachten zoals met alle storingen. Toegeven dat er een fout in het ontwerp zit is er niet bij. ops:
van AMI 8 tot C5