Je ben flink bezig geweest zo te lezen.
Heb je alles wel goed ontlucht? op contact, gaspedaal vol intrappen en de handpomp bedienen.
Het kan even duren voordat alle lucht eruit is, blijft de moter wel draaien als je start en het gaspedaal half ingedrukt houd?
Kun je zien of er ooit aan de pomp gerommeld is? zijn de stelschroeven nog verzegeld (met verf?). Een diesel die niet stationair wil blijven draaien en dus de neiging heeft om af te slaan, daar is de anti-afslag schroef op de pomp voor.
hallo
ja ben wel even druk geweest ja heb hem goed ontlucht.
het is dus nu starte en lopen maar voor stationer lopen moet ik nog steeds bijpompen, dan loopt die gewoon goed. Zover ik nu kan zien is er niet met de pomp gerommeld. maar die anti afslag schroef waar zit die eigenlijk??
groeten Niels
Slein schreef:Maar die anti afslag schroef waar zit die eigenlijk??
groeten Niels
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ZX1.4I….........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
hallo
dit is niet de lucas pomp die ik op de berlingo heb zitten. ik heb de brandstof toevoer achterop de pomp in hetzelfde gedeelte waar de verstuiverleidingen wartels zitten maar dan er boven op.
groeten niels
Zie onder een plaatje van de Lucaspomp.
Het betreffende regelschroefje is dus nr. 7
Succes.
Groeten,
Herman
@citroen23, dit is een elektronische Lucas Epic pomp, deze zit alleen op de 2.1TD
@Slein, schroefje nr.7 is inderdaad de anti-afslag (restopbrengst).
Stuur me anders even een PB of email met je email adres, dan mail ik je de pagina’s uit de Haynes met de afstelprocedure.