Na mijn CX vorige week gestald te hebben,
komt hij nu niet meer omhoog? lampje Hydrol en stop verlichting branden in dashboard.
Ik zie verder geen lekkages, en auto heeft vorige week een beurt en APK gehad,
Toen geen problemen, kan ik dit zelf oplossen?
Andre Tieleman








Totaal aantal Berichten: 765
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
is de riem voor de hydrauliek pomp soms geknapt?
Beste Andre,
Kan ik deze riem zien zitten? of zit deze ingebouwd?
Volgens mijn vraagbaak over de CX is dit werk voor specialisten?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hoor je de regelaar uberhaupt tikken?
Doe de motorkap open en kijk of je de pomp ziet draaien, en of je de oorzaak ziet: gebroken of losgelopen riem.
‘Spirit of avant-garde’





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
AndrTiel schreef:Beste Andre,
Kan ik deze riem zien zitten? of zit deze ingebouwd?
Volgens mijn vraagbaak over de CX is dit werk voor specialisten?
Die riem zie je vrij makkelijk. als je voor de auto staat zie je rechts een aantal riemen lopen van de waterpomp, dymano en de hydrauliekpomp. Als deze gebroken is heb er zo een nieuwe op gezet is niet zo moeilijk.
En heb je al gecontroleerd of er echt genoeg olie in het vat zit misschien ben je onderweg een hoop verloren wat je niet meteen gemerkt heb, en verder moet de pomp inderdaad af en toe een tikkend geluid geven.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Pascal,
Zal morgen even proberen uit te zoeken,
Waar loopt de riem vandaan,?
Van de Hydr pomp naar waar naartoe ?
Zit de Hydr pomp achter mijn radiateur?
Mark ook bedankt,
Ik zal morgen kijken,.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Er loopt van je LMH vat een duidelijk dikker zwarte slang richt de pomp die rechts aan de motor hangt. Waarschijnlijk is je pomp groen en als je geen airco hebt zit deze vrij duidelijk in het zicht anders licht ie waarschijnlijk wat diueper onderin.
ik heb een foto van een motorruimte voor je erbij gedaan, zal er bij jouw ongeveer ook zo uitzien, in het gebied in de rode cirkel zitten de pomp en riemen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Een CX kan nog wel eens last hebben van opbouwen van druk door diravi, vering en remmen. Zeker als hij lang heeft stil gestaan of na het wisselen van LHM. Start de motor en begin aan het stuur te draaien. van links naar rechts, of anders om , in het begin gaat dat erg zwaar maar langzaam maar zeker merk je dat er meer “leven” in het stuur komt en daarna zal de auto ook wel omhoog komen. Kan even duren, maar als de riem nog goed is moet je dit zeker even proberen. Op deze manier help je de pomp om de LHM beter door de diravi te laten stromen.
Beste mensen,
Gisteren is Tress Beau ( Beau Wouda ) er even bij geweest en voila,
Probleem opgelost binnen 3 minuten,
Zat namelijk lucht in cirquit en door middel va even opendraaien ontluchtingsnippel kwam de auto weer omhoog.
Ik kan weer lekker gaan zweven,
Een ieder bedankt voor het meedenken,






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
gefeliciteerd dat het opgelost is, en gelukkig geen groot probleem.
maar hoe komt er ‘zomaar’ lucht in het systeem ??
de auto heeft net een beurt gehad, is er toen aan de hydraulica geklust ... ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Niet dat ik weet dat er aan de LVM geklust is?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Misschien dat men bij die beurt ook de bolletjes weer op druk heeft gezet?
Maakt ook niet uit, mooi dat het iets simpels was en nu is opgelost.
Zweef-ze!
‘Spirit of avant-garde’