bij intrappen van de koppeling bijgeluid ,bak en koppeling al vervangen,geluid nog aanwezig
Wat voor type C8, motortype, bouwjaar?
Ik denk dat als je je probleem wat uitgebreider uitlegt dat er meer mensen het lezenen je kunnen helpen!
Emiel
Hallo,
Ondanks je beknopte uitleg denk ik met hetzelfde probleem te zitten.
Ik heb een C8 image (2.0 manuele vijfbak).
Bij koude motor en in de eerste drie versnellingne heb ik een fluitend geluid bij het ontkoppelen voor het opschakelen naar een hogere versnelling. De dealer zegt me dat dit enkel bij deze motorisatie voorkomt en te maken heeft met lucht die met een bepaald debiet door een opening worde geblazen.
Klinkt mij als een obscure uitleg, maar al met al geen oplossing aangeboden door de dealer.
Mvg
Totaal aantal Berichten: 250
- Xsara HDI 110 Exclusive
Misschien een druklager? Misschien is deze niet mee vervangen met de koppeling?
Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Een beetje meer uitleg zou wel helpen ja:-)
Het enige dat ik kan bedenken is, zoals citrozxdennis al meldt, dat het druklager niet vervangen is. Maar dat zou onlogisch en dom zijn, als dit het geval is. Volgens mij wordt vrijwel altijd meteen de hele koppelingset vervangen.
Anders misschien iets in de hydraulische bediening?
Toen ik een proefrit ging maken met de mijne vorig jaar, werd netjes door de eigenaar gemeld dat de koppeling geluid maakt. Het was een geluid dat precies hoort bij een slecht druklager. Met intrappen van het koppelingspedaal werd de toonhoogte anders. Toen is bij mij ook de gehele set vervangen.
Even OT ter info:
Bij mij zit er nu een heel klein beetje een stick/slip effect in het pedaal zodat, als je de koppeling heeeel langzaam laat opkomen, de auto en klein beetje schokkerig wegrijdt. Net na aanschaf van de C8 heb ik wel de garage gebeld waar de koppeling in opdracht van de vorige eigenaar is vervangen en die zei: kom maar langs, dan kijken we even. Omdat ik een ‘zeurpiet’ ben en ‘alles’ hoor, het effect echt zeer minimaal is en het toch 1,5 uur rijden was, heb ik verder toch geen actie meer ondernomen. Ik rijd er nu al weer 10.000km mee.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
dirkv57 schreef:bij intrappen van de koppeling bijgeluid ,bak en koppeling al vervangen,geluid nog aanwezig
ik heb nu weer een nieuwe bak gemonteerd en nu is het geluid weg,dus veel dubbel werk,bedankt voor iedereen die heeft mee gedacht