Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Leuk dat deze bx nog gered word.
Die voorschermen komen van de bx sport van een maat van mij.
Daar heeft mr leeuwenstijn ze van overgenomen.
Dit was een sport uit 1985.
Dat deukje in het linker voorscherm zat erin maar die putten niet.
Zo te zien heeft hij geprobeerd het deukje eruit te krijgen met een hamer.
De auto had toen bijna 3 ton gedraaid.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
heb vandaag ook die “bx sport” van mij maar ffff gewassen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
ermh tja…..............LELIJK
heb net je bx gezien ziet er goed uit maar waar zijn je lampen
Wie bedoel je ?
bxsport1086
citroenc2 schreef:heb net je bx gezien ziet er goed uit maar waar zijn je lampen
hehe… toch nieuwsgierig? Mistlampne liggen in achterbak, moeten eerst even opgepoetst worden! Trouwens dit is het topic van iemand anders….
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
ok heb ook bij het andere topic gepost
citroenc2 schreef:ok heb ook bij het andere topic gepost
Het is je vergeven
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
zal binnekort ook foto van onze bx en maken
Dat wist ik niet ik dacht dat BXSport’s helemaal geen knippers hadden???
In Frankrijk had geen enkele BX zijknipperlichten. Kijk maar eens in de folders, de BXen die daarin staan hebben ze geen van alle.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Voor een paar jaar geleden was het zo dat als je in nederland een trekhaak had en je ging er een karretje mee trekken dan was het verplicht om zij knipperlichten te hebben. De fabriek hield hier voor export land nederland rekening mee. We zijn een karretjes trekkend land. In een tijd daarvoor werd deze door de garage later gemonteerd. Nadeel was dan veelal roest. Citroen wilde van het roest imago af en heeft het daarom in de montage lijn meegenomen.
Ik moet heel eerlijk zijn en vindt het op een sport geen gezicht zo’n knipperlichtje waarvoor duidelijk geen plaats was en hebben ze die maar vlak boven de verbreders geplakt. Voor mij echt een doorn in het oog. Die van mij had dit niet anders had ik ze er wel vanaf gehaald.
Net als een trekhaak doet echt afbreuk aan de prachtige achterbumper. Maar goed smaken verschillen. Ik zie nog steeds de verbazde blik van de garagist toen ik vroeg of hij tijdens het apk keuren ook de trekhaak verwijderen wilde
update(je):
Gisteren onder de auto gelegen om te inspecteren welke leidingen nodig vervangen moesten worden om dan vervolgens deze te bestellen, voorlopig leken de 4 leidingen die naar achter lopen genoeg om te vervangen. Tevens weer het een en ander van polyester reparatie maar niets ernstigs, het valt nog best mee wat roest betreft. Ik had het erger verwacht, al moet ik niet te vroeg juigen aangezien de side skirts nog veel kunnen verbergen alsmede de overige beplating
Deze middag heb ik eens gekeken naar de retours die op het LHM reservoir uitkomen, nu bleek het meest voorste slangetje flink te druppen wanneer de motor draait en de voorkant omhoog is (rijstand). Het is een “drup drup drup drup drup” drupje als je snapt wat is bedoel het drupt best aardig door, echter wanneer ik de auto in de hoogste stand zet is het een klein stroomje dat uit het slangetje komt. Is het verstandig de voorste veerpoten te vervangen of valt dit nog mee?
Polyester reparatie is geen reparatie maar het maskeren van problemen. Het enige wat helpt is alle rotte plekken er uit slijpen en van de grond af aan restaureren, dus inlassen van nieuwe delen. Als je dat nog nooit eerder hebt gedaan: begin er zelf niet aan maar laat het doen. Ik zie nog genoeg werk aan die auto en vrees dat onder de sideskirts nog wel het een en ander zit. Die moeten er dus ook af, net zoals achter spatbord verbreders.
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
bxsport.com schreef:Polyester reparatie is geen reparatie maar het maskeren van problemen. Het enige wat helpt is alle rotte plekken er uit slijpen en van de grond af aan restaureren, dus inlassen van nieuwe delen. Als je dat nog nooit eerder hebt gedaan: begin er zelf niet aan maar laat het doen. Ik zie nog genoeg werk aan die auto en vrees dat onder de sideskirts nog wel het een en ander zit. Die moeten er dus ook af, net zoals achter spatbord verbreders.
Klopt, het is ook de bedoeling om de auto te strippen en alle rotte plekken eruit te slijpen en nieuwe stukken erin te lassen. Het laten doen hoeft gelukkig niet, dat geld kan ik weer mooi in nieuwe onderdelen stoppen. En die gaan er wel nog genoeg in denk ik ops: