1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Turbodiesel: zwabberend vermogen
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 09 februari 2010 01:52 PM

Al sinds het begin heb ik met mijn Lucas op mijn A8A dat het ding geen zin heeft in langdurig presteren. Dit weekend nog, rijd ik een stukje 140 op de snelweg, waarna de boel inzakte en ik met volgas amper de 70 haalde. Tijdens zulke onzin lijkt loopt de boel onregelmatig, te vergelijken met een benzineauto met haperende ontsteking. Stationair lopen doet ie nog steeds goed, en na een tijdje stationair heb ik ook weer meer vermogen.

Regelmatig ook bij het rijden, of het nou 50, 80 of 100 is, zonder het gaspedaal dieper in te trappen, begint ie wild te accelereren, al is ‘t maar voor een halve seconde, een hele of ik neem gas terug.

Normaal gesproken heb ik er weinig last van, alleen doorrijden is niet handig zo. De 90pk haalt ie op die manier zelden, m’n acceleratiecijfers wisselen met ‘t moment.

Ik heb met de ombouw benzine -> diesel nieuwe koperen brandstofleidingen aangelegd en een nieuwe filterpot met nieuw filter.

Wat zou dit kunnen zijn?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 09 februari 2010 02:44 PM
  [ # 1 ]

Toch vermoed ik lucht in t systeem, zeker als hij uit zichzelf gaat galloperen.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 09 februari 2010 03:55 PM
  [ # 2 ]

Dat moet idd wel lucht zijn en anders het niet goed kunnen aanzuigen van de diesel. Zet even een doorzichtig stuk tussen het filter en de pomp, dan zie je het snel genoeg.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 09 februari 2010 05:44 PM
  [ # 3 ]

Zo’n vermoeden had ik dus eigenlijk ook al. Vreemd vind ik ‘t wel. Zal straks eens kijken in de schuur of ik de juiste diameter heb.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 11 februari 2010 02:42 PM
  [ # 4 ]

T hoeft niet perse in de slang te zitten he, het kan ook door de aansluiting op de tank komen, of een lekke pomp, of een filterhuis dat niet 100% luchtdicht is, brandstoffilter dat verstopt zit, etc

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 februari 2010 06:50 PM
  [ # 5 ]

Dat snap ik heel goed.

Ik heb al een workaround bedacht mocht ik ‘t niet kunnen vinden. Tis waarschijnlijk vloeken in de kerk maar desnoods hang ik een “Fuel Booster Pump” (TU benzinepomp) in de tank en maak ik een aftakking direkt na het dieselfilter met een overloop zodat de Lucas niet onder druk komt maar geen moeite meer heeft met zuigen. Ik hou toch van schakelaarjes, heb nog 7 stuks aan m’n plafond zonder functie en dit geeft m’n auto nog meer het vliegtuigsfeertje.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 11 februari 2010 07:38 PM
  [ # 6 ]

Kan die pomp tegen diesel? Ik heb wel eens geprobeerd met een bx benzinepomp diesel te verpompen, dat was snel over.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 februari 2010 07:48 PM
  [ # 7 ]

Zal het eens testen. Paar dagen in testopstelling of zo. Kan me niet voorstellen dat het niet kan.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 11 februari 2010 07:58 PM
  [ # 8 ]

Bij mij was 20sec genoeg…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 15 februari 2010 05:44 PM
  [ # 9 ]

Zo’n TU pompje is eerder een restrictie dan het je gaat helpen.
benzine is agressiever dan diesel: diesel heeft nog een smerende eigenschap.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 februari 2010 05:57 PM
  [ # 10 ]

Je bedoelt dat het ding onvoldoende volume verplaatst? Lijkt me sterk. Hoe dan ook, ik ga eerst eens de zuigleiding vanaf de Lucas losnemen en afdoppen, van de andere kan zet ik er druk op. Die 0,8 bar die zo’n TU pomp levert is voldoende om te zien of ‘t ergens lekt.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 15 februari 2010 06:06 PM
  [ # 11 ]

Geen idee, miss is het te dik.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 februari 2010 06:27 PM
  [ # 12 ]

Restrictie lijkt me ook onwaarschijnlijk, bij een benzinemotor gaat er meer brandstof in dezelfde tijd naar de motor toe dan bij een dieselmotor.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 februari 2010 06:33 PM
  [ # 13 ]

Al weten we dat niet zeker. De A8A is 400cc groter en die hoeft natuurlijk niks stoichiometrisch te houden.

Maar een externe pomp zoals de BX GTI heeft kan natuurlijk ook… die levert tot 2,5 bar in plaats van 0,8 en zal ook flink meer volume verplaatsen. Een paar pompjes parallel werkt ook, druk is niet nodig, puur volume.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 15 februari 2010 08:22 PM
  [ # 14 ]

een 205 vriend is je al voorgeweest en met een 3 bar pomp ertussen kreeg ie minder vermogen uit zn blok. Kan je nog zoveel theorien hebbne over wat zou moeten werken Wink

Om te testen waar het lekt is het een goede oplossing, maar ermee rijden om je pomp te ontzien. Mwa.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 15 februari 2010 09:01 PM
  [ # 15 ]

Dus gaf die opstelling wel druk geen volume. Conclusie: Verkeerde pomp. Zal de terugvoer van de Lucas eens in een emmer hangen en kijken hoeveel liters per minuut dat doet.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook