![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9675.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
René Jongejan schreef:
Heeft jouw brandstoffilter nog een handpomp erop om na filterwisseling de leidingen te ontluchten?
Het membraan onder de drukknop wil nog wel eens poreus worden, waardoor er lucht in de brandstofleidingen kan komen.
Is een nieuwere diesel, deze heeft een handbalg en niet een filterhuis met die drukknop er op. Ik ben trouwens nog steeds benieuwd hoe je bij dat membraan kan komen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Compleet die pomp-kop/knop vervangen ben je sneller en degelijker klaar denk ik. KWam ze net op Ebay tegen voor 30 euro.
Ouwe mopperkont
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_392.png)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
De afgelopen maand is weer het e.e.a voorgevallen op XM-gebied. Madam is sinds gister terug van een dikke week verblijf bij de garage. Het startprobleem is goeddeels verholpen. Uit controle van de gloeiers bleek eentje kaduuk, dus vervangen. Dag later startte de auto nog beroerder, volgende verdachte: lekkende verstuiver(s). Bleken uiteindelijk ook in orde. Garage heeft nu de pomp afgesteld en vooralsnog gaat het starten OK, met een slag om de arm nog dus.
Voor de aanhoudende lichte olielekkage is wederom lecwec aan de olie toegevoegd, wat ervoor moet zorgen dat de keerringen elastischer worden en weer voor een goede afdichting zorgen. Enige alternatief blijkt nl. een dure reparatie aan de krukaskeerring bakzijde (de optie “niks doen” buiten beschouwing gelaten)
Verder kreeg de CV de nodige kuren. Dat begon met een afstandsbediening die het steeds vaker niet deed. Batterijen bijna leeg, dacht ik. Omdat ik te lui was direct nieuwe batterijen te kopen en ik benieuwd was hoe lang het duurde voordat de AB definitief de geest gaf, heb ik me tussentijds weten te behelpen met de sleutel. Dat ging prima, tot op een ochtend vroeg ik wilde vertrekken naar m’n werk: Sleutel in slot, geen beweging in te krijgen. Dacht dus aan een brak wordend slot. Dus weer naar binnen voor de reservesleutel (passagiersdeur proberen kon niet, omdat ik de auto ‘s avonds bij thuiskomst met de rechterzijde strak langs de wand van de carport parkeer): No problem, werkt feilloos. OK, geen brak slot maar brakke (originele) sleutel. Op ‘t werk aangekomen met de originele sleutel via passagiersdeur auto afgesloten, ook geen probleem. Theorie van de brakke sleutel kon dus ook overboord. Dit probleem LIJKT inmiddels opgelost. De AB werkt na vervanging van de batterijen, op een eenmalige hapering na, weer feilloos. Het linkerportierslot heb ik stevig ingespoten met WD40 en het ver-/ontgrendelen met originele sleutel werkt weer naar behoren, al denk ik de WD40 nog wel een paar keer nodig te hebben om het slot ook echt gangbaar te houden.
Ook is een cruise-control besteld, deze wordt op een later tijdstip ingebouwd. Verder dient zich de volgende kostenpost aan in de vorm van kaler wordende voorbanden.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)