Hallo,
Sinds kort (garantie vervalt binnen een maand dus eigenlijk net op tijd…) opent de brandstofklep niet meer wanneer ik op het knopje druk om te openen (C4 Grand Picasso). Redelijk lastig als je haast zonder brandstof zit… Na tientallen keren proberen lukt het wel maar je voelt je wel redelijk beschaamd wanneer je de blikken van de wachtenden achter je aanschouwt… Via de zoekfunctie van dit forum heb ik gelezen dat het ligt aan een te lang stangetje die het klepje vasthoudt. Dit kan makkelijk opgelost worden door er een stukje af te veilen. Kan iemand dit bevestigen en/of me exact uitleggen wat het probleem is? Ik ga hiervoor bij de Citroën garage in het dorp gaan om dit te verhelpen maar het zou me geruststellen als ik weet dat het met wat geveil in orde kan zijn (anders ben ik geneigd naar een grotere garage te gaan).
Thx!
C4GP, 1.6HDi (man. 5v), SX, Gris Fer, Detection Pack, afneembare trekhaak en dorpelbeschermers. Op de baan sinds 7-3-2008
Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Bij ons is het 2 maal gevijld door de garage, in garantie, heeft steeds tijdlijk geholpen, het is mijn inziens een structureel probleem bij veel (G)C4P’s. Als je toch wilt dat het direct opengaat, en je drukt 1 maal op de knop en het gaat niet open, kan je best het dekseltje een beetje naar je toe trekken (dit is moeilijk uit te leggen ).
Met naar je toetrekken bedoel ik niet in de richting dat je het zou opentrekken (vertikaal/loodrecht op de zijkant), maar lateraal, evenwijdig met het de zijkant van de auto. Dus je trekt zo aan het klepje richting de voorkant van de auto, dit heeft tot nog toe bij ons altijd gewerkt bij de 2e open-poging. In principe is dit logisch, want het probleem is dat het stangetje niet ver genoeg gaat, en blijft haken achter het plastic mechanisme dat op het klepje zit(dat is 2x afgevijld bij ons zonder langdurig resultaat). Dus je trekt zelf zo het mechanisme een (paar) millimeter weg van het stangetje.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Ik snap naar welke kant ik moet trekken
Ik had wel gehoopt dat dat vijlen een definitieve oplossing was
Mijn pa (zelfde auto op zelfde moment gekocht) had dit voor toen hij de auto net had. Dit is toen ook (na lang zoeken) opgelost geraakt en hij heeft er sindsdien geen last meer van. Hij weet natuurlijk niet wat ze eraan gedaan hebben
Ochja, we zullen zien wat de garage eraan kan doen en ik ga direct je tip eens proberen.
Zucht, waar is de tijd dat je je benzineklep manueel moest opendoen… OK, je verloor er 0,02 seconden tijd mee, maar het haperde nooit…
Bedankt voor je reactie alvast!
C4GP, 1.6HDi (man. 5v), SX, Gris Fer, Detection Pack, afneembare trekhaak en dorpelbeschermers. Op de baan sinds 7-3-2008
Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Tafk@ schreef:... je je benzineklep manueel moest opendoen… OK, je verloor er 0,02 seconden tijd mee, maar het haperde nooit…
Tenzij je een paar skihandschoenen aan hebt .
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Heb dit probleem ook gehad in het begin toen we de wagen gekocht hadden.
Er werd toen ook een stukje weggevijld (jawel, dit schrijf je zo) en sindsdien (nu 2 jaar later) geen problemen meer gehad.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/194756/P30/
In deze thread 10 december staan foto’s van de tankklep.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Bij mij zijn er al diverse modificaties op losgelaten door de garage, maar zodra de temperatuur onder de 5 graden zakt gaat de klep niet meer open. Na een keertje er op duwen lukt het meestal wel.
Nu de temperatuur weer stijgt gaat de klep meestal na 2 maal op de knop drukken weer open.
Ik doe het er maar mee, maar hoop dat mijn volgende auto weer een normale tankdop achter een klepje heeft.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)