52 van de 97
« Eerste  < Vorige 50 51 52 53 54 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
FVdV
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 30-09-2009

Gepost: 02 februari 2010 06:09 AM
  [ # 766 ]
bx-cannes schreef:

Bythe way, wat is ‘gezeverd’ vrij vertaald?

Zeveren: Lullen, flauwekul verkopen

Flauwekul: Lariekoek

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 02 februari 2010 05:22 PM
  [ # 767 ]

In deze context betekent het inderdaad dat het geen flauwekul is. Het is dus geen jobje om mee te lachen (of dat je even tussen de soep en de patatten/aardappelen doet).

Vandaag nog om mijn velgjes geweest maar de eigenaar had de verkeerde maten doorgegeven. Dus naar huis gereden zonder velgjes. Tsjah, nutteloze (maar wel fijne) 250km ::) .

Vanmorgend kwam de BX van voor trouwens niet omhoog. Moest hem even met de hoogteregelaar een zetje geven en toen werkte hij weer wel. Vandaag dus goed met de hoogte gespeeld en eens kijken wat het morgen geeft.

Ook nog even naar de winkel geweest om een zinkspray en wat dinitrol/owatrol (of hoe heet het ding). Dus weer nuttig bezig geweest Very Happy

En ow ja, pff, de LPG is de laatste 2 maanden 8Cent duurder geworden Sad ...

Nog wat fotootjes van mezelf aan het werk:

PS: draag mijn haar enkel in een staart als ik aan het werken ben of geen kam bij heb… En hier gelde beide ::) En normaal ben ik ook iets properder Wink

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 02 februari 2010 09:05 PM
  [ # 768 ]

Goed bezig hoor!

Oja als je iets vaker naar de kapper gaat dan hoef je je haar ook niet in een staart te doen Wink

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 05 februari 2010 12:10 PM
  [ # 769 ]

Mjah, maar ben vergeten voor de examens naar de kapper te gaan. Wordt dus voor Pasen Smile

Net trouwens even onder de auto gaan liggen, alle leidingen lagen nog goed maar had 2 LHM plasjes liggen. 1 bij de voorraadbol, daar heeft volgens mij het aandraaien van een slangenklem (die ik los heb gehad) geholpen en bij het stuursysteem. Daar was LHM te vinden. Even goed kijken leverde een wartel op die wel erg veel naar buiten stak. En jep, die was ik vergeten vast te draaien (oops). Aangedraaid, en proper gemaakt dus eens kijken of het stuur nu weer draait als vantevoren (heb de indruk dat het iets zwaarder gaat) en of de lekkage opgelost is Smile

Voor de rest ga ik zodra het weer wat beter weer is eens een olie-wissel doen. Want begin opeens te twijfelen of de olie-lekkage die ik heb wel ATF is. Momenteel gewoon goed het peil in de gaten houden en de kat uit de boom kijken.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 05 februari 2010 07:14 PM
  [ # 770 ]

Voila, de auto ook eens gewassen en na de wasbeurt maar besloten dat een beschadigde bumper écht geen zicht is bij een propere auto.

Kortom, de bumper er af gehaald, proper gemaakt, lichtjes afgeschuurd en in de gang gelegd. Als hij morgen droog is gaan we eens kijken wat een lijmpistool en een spuitbus oplevert Smile .

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 februari 2010 05:14 PM
  [ # 771 ]

Sinds zaterdag heeft het BiXje weer braafjes een kleine 1000km gereden.

Waren wat kleinigheidjes die opgelost zijn.
-Zo was er een compleet defecte achterverlichting (op 1 lampje na), snappe wie snappe kan en
-een oranje KVS lampje toen ik parijs rond reed (maar dat ging weer vanzelf uit, vrees dus dat de koeling een zorgenkindje gaat blijven en mijn schakelaar om de fan handmatig aan te zetten heeft ervoor gezorgd dat ik met een gerust hart kon verder rijden)
-een kapotte zekering (waardoor we zonder muziek naar Parijs moesten), maar dat lag aan een kortsluiting in de GPS adapter volgens mij (want toen ik een andere nam bleef de zekering wel heel).

Maar dan, ik heb een ‘geklop’ in mijn ophanging. Ik zal proberen uit te leggen wat ik ervaar. Het geklop is vooral te merken als ik op een weg rijd met van die putten door de vorst. Dus echt gaten. Dan hoor ik een ‘kloink’ bij het er over rijden. Op de kassijen is het ook maar minder uitgesproken.

Bij het vervangen van het subchassis heeft Nanko me er al op gewezen dat mijn fuseekogels (??) versleten waren (dat is dat ding waarmee de veerpoot aan de stuurinrichting zit?). Die zouden normaal zwaar moeten kunnen bewegen maar bij mij ging dat (links) wel erg soepel. Toen vertelde hij me ook dat dit tot ‘geklop’ kan leiden. Omdat de BX sindsdien al meer dan 1000km heeft gereden lijkt dit me dus een mogelijkheid.(ook als ik rem of optrek durft hij wel eens te kloinken)

Maar omdat ik geen kenner ben vraag ik het hier maar eens. Ik vermoed dat het probleem linksvoor zit maar dat kan natuurlijk zijn omdat ik weet dat die fuseekogel linksvoor versleten is (vertrouw nooit je gevoel bij zo’n dingen ::) ).

Dus alle advies is welkom Very Happy

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 februari 2010 05:19 PM
  [ # 772 ]

Je reactiestangen zijn goed? Ik bedoel, alles is van de plek geweest, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat die goed zijn, maar toch maar even checken…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 februari 2010 06:03 PM
  [ # 773 ]

Ik veronderstel het wel… Ik heb ze niet specifiek bekeken (zou niet weten hoe ik moet checken of die nog goed zijn sowieso).

Maar als ik botte stenen (kasseien) rijdt dan rammelen ze dus niet heel de tijd. Terwijl dat (als ik het goed heb) typisch zou zijn voor versleten stangetjes?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 februari 2010 07:07 PM
  [ # 774 ]

Hmmmmja, zou je denken… Toch gewoon even alle draaipunten etc. nalopen anders. En als die fuseekogel al verdacht was, istiedat nu zeker nogsteeds.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 09 februari 2010 08:22 PM
  [ # 775 ]

Maar er is even iets anders bovengekomen. Wou net wat LHM bijgieten dus motorkap ontgrendeld, trek aan het lipje en… lipje in mijn handen :S

Zou iemand een foto kunnen posten van waar dat lipje net aan vast zit en eventueel wat tips over hoe ik de motorkap toch open krijg? Wou sowieso oliepeil nog checken maar dat gaat nu ook niet (en vooral dat vind ik wat vervelend).

Meteen weer even een schaamtemoment (want zat uiteraard met volk in de auto :S )

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 09 februari 2010 08:29 PM
  [ # 776 ]

Ik ben ze weleens tegengekomen met een staaldraadje die aan die haak zit om hem naar voren te trekken.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 09 februari 2010 08:40 PM
  [ # 777 ]

Inderdaad, voor je motorkap-ontgrendeling gewoon een haakje bij dehand houden. En zo’n plastic ding terugmonteren, natuurlijk.
Dat gekloink is waarschijnlijk je Fusee inderdaad. En die moet je als de bliksem gaan vervangen. Doe je dat niet dan breekt de boel op een gegeven moment geheid een keer af en kun je weer een nieuw subframe gaan zoeken. Dat is de kosten van zo’n fusee-kogel (ongeveer 15 euro in NL) niet waard, lijkt me…

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 10 februari 2010 12:43 AM
  [ # 778 ]

In mijn carrosserieboek staat een plaatje dat je via de linkerkoplamp (bestuurderszijde dus) met een lange metalen stang de motorkap kan ontgrendelen. Ik scan morgen wel een plaatje in, ik zit nu op mijn werk. (nachtdienst)
Via de spleet tussen de koplamp en de motorkap dus.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 10 februari 2010 03:11 AM
  [ # 779 ]

Ik gok dat het wel gaat lukken met een stukje staaldraad met een haakje er aan gebogen. Helaas heb ik geen plaatje van dat trekding, anders had ik die hier even gepost. Dat zou aardig helpen bij het ‘vissen’...

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 10 februari 2010 10:53 AM
  [ # 780 ]

Dat was ook mijn gedachte. Als ik weet waar ik moet vissen dan lukt het wel (heb het met een imbus sleutel geprobeerd maar die was net te kort…). En heb hier op kamers sowieso geen geschikt stukje ‘staal’draad liggen

Kortom, heb weer een jobje voor dit weekend Smile .

Profiel  
 
 
52 van de 97
« Eerste  < Vorige 50 51 52 53 54 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook