Ik heb vorige week een C8 uit 2006 aangeschaft en ik moet zeggen dat bevalt prima.
Nu viel het mij op dat de display van de climate control niet verlicht is. In het donker kun je dus eigenlijk alleen op goed geluk de temperatuur in stellen. Ik kon nergens in de handleiding of in diverse fora vinden of dit wel zo hoort.
Het lijkt mij wel logisch maar vandaar hier de vraag of iemand weet of het display verlicht hoort te zijn. De knoppen van de climate control zijn wel verlicht.
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Je bedoelt het schermpje net rechtsboven de pook?
Dat zou verlicht moeten zijn, anders is er denk ik een lampie kapot..
Welk model heb je?
RC8 schreef:Ik heb vorige week een C8 uit 2006 aangeschaft en ik moet zeggen dat bevalt prima.
Nu viel het mij op dat de display van de climate control niet verlicht is. In het donker kun je dus eigenlijk alleen op goed geluk de temperatuur in stellen. Ik kon nergens in de handleiding of in diverse fora vinden of dit wel zo hoort.
Het lijkt mij wel logisch maar vandaar hier de vraag of iemand weet of het display verlicht hoort te zijn. De knoppen van de climate control zijn wel verlicht.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Nu twijfel ik even of de verlichting alleen aangaat bij inschakelen van lampen, maar dat durf ik nu niet te zeggen. De auto staat nu niet voor de deur, dus ik kan ook niet kijken nu.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-01-2009
- 2CV 2 cv 6 Charleston
- C8 2.2 16V exclusive
Bij mij is het alleen verlicht als de verlichting brandt.
Bij verlichting uit is het wat groenig gekleurd.
Een 2 CV weet meer van de wegen te vertellen dan een….Porsche
zonder licht is het inderdaad een beetje groenig. Maar als het licht aan is(automatisch of handmatig) is die van mij ook groenig en niet verlicht.
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-01-2009
- 2CV 2 cv 6 Charleston
- C8 2.2 16V exclusive
Dan is er toch iets kapot, los contactje o.i.d. dus .........terug!!!!
Een 2 CV weet meer van de wegen te vertellen dan een….Porsche
Het was inderdaad een kapot lampje. Even vervangen en alles werkt weer
Iedereen bedankt voor de reactie
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Uhh, waar zit dat lampje eigenlijk?
Wat denk je?
Is mijn display ineens ook donker!!
RC8 schreef:Het was inderdaad een kapot lampje. Even vervangen en alles werkt weer
Iedereen bedankt voor de reactie
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ik weet niet precies waar het lampje zit. Ik had nog garantie dus heb de garage dit laten doen.
Het vervangen duurde niet meer dan 10 minuten dus zal het niet ingewikkeld zijn om dit te vervangen
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Als je het vaker hebt gedaan, dan zal het idd in 10min kunnen. Ik was er ook niet zo lang mee bezig.
Het blijkt dat de 2 steeklampjes van 1.2 watt altijd branden bij contact aan, ook als de dimlichten niet branden.
Vandaar dat je nogal eens sneuvelen. Zo zien ze eruit, voor degenen die het niet weten:
Een beetje zoeken, maar in de nieuwere auto’s (ik heb altijd oude en klassieke Citroëns gereden) is er zoveel mogelijk klikken en weinig schroeven met dezelfde bit; dus vrij simpel.
Het is gemakkelijk zelf te doen:
1) De strip voorzichtig eruit klikken, te beginnen bij rechts
2) De ring van de versnellingspookhoes voorzichtig eruit klikken, te beginnen vanaf onderin de punt.
3) Het paneel voorzichtig eraf trekken uit de klikverbinding, te beginnen vanaf onder
en dan boven
zodat het paneel los komt.
4) Het paneel dan over de versnellingspook heen wurmen en dan omdraaien.
Je ziet dan in de achterkant 2 diepliggende gaten waar de lampjes in zitten
5) De lamphouders met je vingers of een tangetje linksom losdraaien en eruit halen.
Je ziet trouwens hier dat het merk Magneti Marelli is en dus niet Frans.
Dan de steeklampjes eruit halen, omwisselen en alles weer terugbouwen.
Dit alles heb ik dus zonder gereedschap gedaan.
Ik zag wel dat de schakelkoppen van de schakelstang van kunststof is en speling heeft. Misschien dat ik me daar eens kwaad op ga maken in de toekomst om die te vervangen door metalen koppen van de ijzerhandel. Heb ik al eens met succes met de BX gedaan Hier kun je er wel lastiger bij.
Toen gelijk eens gekeken of ik ook het oliedruklampje kon vervangen, zie de foto’s hieronder. Dat brandt nl nooit en zou moeten branden bij contact aan. Blijkt dat dit een gesoldeerd klein (LED?)lampje is en niet te vervangen. Omdat het multiplex bedrading is (een draad wordt voor meerdere signalen gebruikt) kan ik niet ff 2 draadjes doorverbinden. De cockpit heeft zeer veel lampjes en functies in het display en dit alles gaat via 5 draadjes in de stekker Nu ga ik binnenkort eerst eens onder de kap kijken; daar zit de oliedruksensor naast het oliefilter. Als ik die 2 draadjes doorverbind, zou het lampje moeten branden. Brandt het lampie dan wel, is de sensor stuk. Brandt het lampie dan niet, is het lampie kapot en moet ik een 2ehands cockpitje ziet te scoren of een handige dhz soldeerder natuurlijk. Dat neem ik te zijner tijd wel op in mijn eigen topic.
Ik hoop dat jullie iets aan deze info hebben en misschien zelf eens wat gaan knutselen:-)
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik zag dus 2 lampies zitten en heb ze beide vervangen.
Blijkt nu dat de andere ook kapot was!
het display is altijd verlicht zoals ik al zei, maar nu heb ik ook verlichte knoppen al ik het licht aanzet.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”