Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 25-02-2008
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Ik neem aan dat de garage dit uit moet meten. Of kan ik dit eenvoudig zelf doen door aanschaf van een betaalbaar tooltje? Ik heb daar verder geen gereedschap voor.
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
Hoe weet je zo zeker of een verstopte kat uitleesbaar is uit de ecu? Volgens mij niet namelijk.
Gat in de drukleiding is plausibel, of domweg drukslang losgeschoten. Erger kan ook: turbo kapot
Gat in de leiding kan je wel redleijk horen door een boel geblaas. Misschien dat de luchtmeter niet echt stuk was maar dus gewoon een slang los ligt, kan je met je ogen wel inspecteren maar je verwacht er gens ook wel dat de monteur het dan wel gezien had.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 25-02-2008
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Die lucht massameter was zeker stuk. Ik stond erbij dat hij eruitgeschroeft werd en heb de oude nog liggen. De metalen bruggetjes die daar in zitten misten volledig.
Die katalisator, is dat het vierkante blok in de uitlaat die je op deze foto kunt zien ( http://www.pepoweb.com/gallery/view_photo.php?full=1&set_albumName=berlingo4x4&id=img_4890 )
Als een turbo stuk zou zijn, zou dat dan niet bij het uitlezen van de ecu naar voren komen?
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Je hebt voor de metingen die op gaf Lexia diagnose software nodig
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 25-02-2008
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Afgelopen weekend de turboslang gecheckt. En zoals verwacht was daar niets mis mee.
Bij het uitlezen van de ECU was de turbodruk ook goed. Vanavond of komend weekend zal ik de uitlaat eens losschroeven. Kijken of dan het vermogen terug is. Anders moet ik nog even verder spitten…
Tot nu nogmaals dankt voor het meedenken.
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
je hebt de beschikken over een Lexia?
hoeveel Mb is vacuum stationair?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 25-02-2008
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Nee, die heb ik niet. Daarvoor zou ik bij een garage of iemand anders die we zo’n ding heeft langs moeten.
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 25-02-2008
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Vanavond de uitlaat losgehaald (toch handig zo’n bodemplaat waar die dan op blijft hangen )
Dit heeft geen effect op het optrekken
Het lijkt erop dat de 1e en 2e versnelling genoeg trekken (dit zijn dus niet standaard versnellingen), maar dat het daarna, vooral vanaf de 4e versnelling echt inkakt. Ook als ik doortrek naar 3500 - 4000 toeren.
Nog enige suggestie?
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
zeg pepo, heb je die auto via de citroen dealer gekocht ? heb even op de site van dangel gezeten ,die van jouw is dat zo,n extreme uitvoering ?? had hun ook al een mail gestuurd voor een verzwaarde koppeling voor mijn hdi en die hebben ze jammergenoeg niet (zeggen ze ) dus met een standaard koppeling zo het terrein in knap hoor
grt pajuhh
pro-touring is the name of the game
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 25-02-2008
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Hoi Pat,
Ik heb hem tweede hands gekocht.
Voor zover ik heb kunnen uitzoeken word er een Berlingo compleet afgeleverd door Citroen. Die gaat dan naar de fabriek van Dangel. Daar zetten ze er een andere bak, een tussen bak, een extra aandrijfstang en differentieel, een onderstel verhoging en een set grotere wielen onder, waarna hij naar de citroen-dealer gaat.
Dit ombouwen gebeurt dus alleen met nieuwe auto’s en niet naderhand. Wellicht dat de reactie van Dangel daarom zo is.
Hiervoor had ik trouwens een gewone Berlingo, daardoor kan ik uit eerste hand dus wel aangeven dat er wel degelijk verschil zit in de versnellingsbak. Er zit een beduidend lagere 1e versnelling in en volgens mij is de 2 ook nog iets lager.
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
kijk dit vind ik zeer interessant leesvoer! super man , heb je inmiddels dat slechte/trage optrekken al gevonden trouwens ? ik zal ook eens in Belgie voor je informeren een vriend van me werkt daar bij Citroen misschien weet hij nog iets waar het aan zou kunnen liggen.
zou het ook in de extra aandrijving kunnen zitten ??? er is tenslotte een hoopextra aangedreven spul en ik kan me voorstellen dat een slecht/stroef lopend diff ook voor extra weerstand kan zorgen ,maar dit zou dan weer gepaard moeten gaan met meer warmteontwikkeling
ik zal het eens vragen aan hem
pro-touring is the name of the game
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 25-02-2008
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Geen dank. Graag gedaan.
Het trage optrekken is nog steeds niet verholpen. Dus extra input is altijd welkom.
Op zich is de extra aandrijving net als de rest van de auto gewoon dealer onderhouden. (Afgelopen zomer nog olie ververst). Ik heb ook geen extra warmte kunen ontdekken. Zo nog maar eens dubbelchecken als ik naar huis gereden ben.
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 25-02-2008
- Berlingo 2.0HDI 500 4x4 dangel
- Xsara 1.6I BREAK
- Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500
Nee,geen extra warmte ontwikkeling… Grumbel. wat nu nog?
Citroën Jumpy 1200 L2H1 1.6HDI 500 (2007) (NL) 94-VKX-2 -> (EE) 731 XSG
Toyota LandCruiser BJ45 (1984)
Voorheen
Xsara break
Berlingo 2.0 HDi 500 4x4
Berlingo 1.9
BX Break
BX-en
Visas
ik zou even proberen de turbodruk te meten,eventueel een andere map,gaan wel eens defect op die dingen,Kat kan je eventueel uitsluiten door ff zonder te rijden,en ook de soft eens laten updaten,er zijn gevallen bekend die geupdated zijn die plots een begrenzing hebben in de eerste versnellingen.
Als dat niet helpt raildruk laten uitmeten moet rond de 1300bar liggen bij vollast in hoge versnelling,weet niet wat eropstaat van brandstofsysteem maaar bij Siemens durven de debietregelkleppen wel eens de geest geven ,en hier krijg je geen DTC van.
lees ook dat je al eens EGR problemen hebt gehad,wat ik ook al gehad heb is dat door een defecte EGR en veel kopperijden,de inlaten dichtslippen met roet/sludge,Inlaatje eraf en reinigen met FORTE Diesel intake clean,kan ook met draaiende motor maar moet je wel weten wat je aan het doen bent,motor kan nl op hol slagen.In alle geval parameters van de motor eerst laten controleren.