Die foto, dat is van onder de chromen lijsten rond het achterraam?
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
DIT is de linker bovenhoek onder die strips, ja. Nou is dit wel een heel erg voorbeeld. Bij andere CX-en heb ik het nog niet zo erg gezien.
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Michael Oud schreef:Die foto, dat is van onder de chromen lijsten rond het achterraam?
yep. de linker van de 3 bovenaan.
kan dus geen kwaad om die er eens af te schroeven, weet je wat daar achter hebt…...
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ben verder gaan strippen. delen rondom het vinyl. die kleine stripjes onderaan het vinyl nog niet aan toegekomen .....
even sonderen (= prikken met een schroevendraaien) en ja hoor er door heen ! ja daar thv die steun bovenaan het achterraam.
dus een gaatje Aan de binnenkant zit nog een schuin plaatje, dus je zit niet direct op de hemel.
lijkt vrij klein plekje wat aangedaan is. de rest is oppervlakkiger. maar die steun er nog af prutsen, en dan moet alles wel goed kaal/ontroest worden. en kijken hoe we dat opbouwen….
binnenin de ABCD stijlen en afdekkappen langs de hemel er af gehaald, die moeten toch opnieuw bekleed worden. en ja hoor, een aantal van die witte clipjes zijn dus afgebroken. dat is niet heel erg, die kan je zo vervangen.
alleen mist de rechter A-stijl afdekkap een haakje waardoor ie minder mooi omhoog blijf. toch maar een andere oppikken ergens. en er missen (kapot) 2 voetjes die het hemeltje omhoog houden achter de afdekkappen. daar dus ook op zoek naar…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
cx25gtit2 schreef:
alleen mist de rechter A-stijl afdekkap een haakje waardoor ie minder mooi omhoog blijf. toch maar een andere oppikken ergens. en er missen (kapot) 2 voetjes die het hemeltje omhoog houden achter de afdekkappen. daar dus ook op zoek naar…..
Ik denk haast dat La Léo van Hydraulique daar bakken van vol heeft liggen.
Bel ze even…
cx25gtit2 schreef:lijkt vrij klein plekje wat aangedaan is. de rest is oppervlakkiger. maar die steun er nog af prutsen, en dan moet alles wel goed kaal/ontroest worden.
Ik kan slechts mijn ervaring met je delen. Behandelen heeft bij mij niet geholpen op de deuren. Ik heb lang geleden al ‘ns een plaatwerker ontmoet die roest aan zijn eigen auto werkte verhielp met zijn eiegen overtuiging en dat was, dat alle roest het best werd behandeld met uitslijpen en een nieuw stuk erin lassen. Behandelen leidt tot terugkomen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik wil die roest daar compleet kwijt. ik had de dramatische roesterij foto’s van GSM (the Beast) al gezien, dat moeten we voorkomen! dus idd slijptol er op en kijken waar het ophoudt en dan nieuw plaatje erin. de prestige staat daarvoor nu in de garage voor deze combi beurt met het vinyl. moet volgende week klaar zijn.
to be continued…..
Volgende week klaar !? Dat lijkt me een hele uitdaging ! Goed te lezen, dat het grondig gebeurt en de auto zo een goede kans heeft bewaard te blijven. Heel veel succes ermee !
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hij heeft er deze week voor gepland (strippen+herstel) en volgende week (opbouw), lijkt me afdoende. auto staat lekker warm bij hem binnen in de werkplaats.
hij is handig, restaureert zelf ook zijn eigen voiture (niet Citroen). ik ben van de details, maar hij ook ! hij zag gelijk details waar hij mee aan de slag gaat. de achterruit zit in de kit zoals gebruikelijk, dan is het vinyl destijds geplaatst, en vervolgens is de rand van het vinyl weer afgekit. als je dat niet goed doet blijft er water staan en volgt onherroepelijk onze roestduivetje.
dus als het wat uitgebreider lijkt (na het oude vinyl en alle overtollige kit te hebben verwijderd en een eerste inspectie met de slijptol) wil hij zo nodig de achterruit er uit halen. dat liever niet, maar hij pakt het liever ruim aan dan te krap. en dat is met onze roestgevoelige voiture wel de beste aanpak.
voor info en een preview van wat hij doet: Meneer Sam
een CX Prestige heeft hij nog niet eerder gevinyld, maar diverse andere auto’s wel. hij heeft veel fotootjes van diverse (auto-)projecten. ik kreeg de tip van een DS-er die er goede ervaringen had (ook prijstechnisch).
ik heb mij gemeld met een mede prestige vinyl slachtoffer, we laten beide auto’s doen. hij geeft voor een duo job wat korting. ook niet erg. maar hij is handig en weet wat nodig is en dat is belangrijk(er) !
Ah, iemand die er full time aan werkt, dat verklaart het. Ziet eruit alsof er grondig werk van Sam vandaan komt.
Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Dat is een plaats waar je je wagen met een gerust hart achter laat. Echt mooi wat hij laat zien en genoeg ervaring…..... wat een diversiteit. Wat betreft een CX zijn er hemeltjes zat te doen
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
TRSarno schreef:Dat is een plaats waar je je wagen met een gerust hart achter laat. Echt mooi wat hij laat zien en genoeg ervaring…..... wat een diversiteit. Wat betreft een CX zijn er hemeltjes zat te doen
zullen we een inschrijf lijstje maken voor nieuwe hemeltjes dan maar ??
(wel graag in apart draadje!)
Als het goed is, zijn de Citroën-forummers binnenkort welkom bij de bekleders in Culemborg die mijn CX hebben gedaan. Die kunnen wellicht wat ‘hemelse’ tips geven. Neem wat mee. Ze zijn denk ik niet te beroerd de zelfklussende Citrofielen op weg te helpen. Neem de oude spulletjes mee, pak het stalenboek erbij en wie weet heb je even later alle benodigdheden met bijpassende tips.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik had de bekleder in Culemborg al een keer aan de lijn, ze zouden ook vinyl daken doen.
alleen zit Sam iets dichterbij voor mij (in Apeldoorn). Daarnaast werd hij mij eerder al aanbevolen, en de foto’s op zijn site van eerder werk spreken voor zich.