










Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Ik heb er veel waardering voor Herman. Hij komt van Bergweg taxateurs af.
Hijheeft 15 geleden mijn DS gerestaureerd, althans helemaal uit elkaar gehaald en na het spuiten weer helemaal in elkaar gezet. Hij is van origine een DS-man. Terwijl hij mijn auto uit elkaar haalde (gewoon met een ribbroek en brogues aan) vroeg hij zich af of dit de 98 of 99ste DS was die hij uit elkaar haalde.
Ik ken Herman vanaf 1992. Helaas heeft hij een tegenslag gehad met de participatie in Lubbers Huisman (Citroendealer Nijmegen) die gefailleerd is. Ook zijn opvolgende zakelijk actie is minder gelukkig afgelopen en heeft hij zich daarna weer toegelegd op taxaties.
Herman is een aardige vent (hoewel hij best heel erg boos kan worden) die je niets over Citroens wijs maakt.
Ik heb hem al een paar jaar niet gezien. De laatste keer heeft mij mijn MG getaxeerd. Mijn DS was verkocht en mijn CX nog niet toonbaar…
Probleem nu is dat de KNAC via wie mijn MG is verzekerd Heffner niet als taxateur erkent en dus dat ik ofwel een andere verzekeraar of een andere taxateur moet zoeken.
Mijn CX is in mei 25 jaar (hoera) en gaat dus nu vaker de weg op. Tijd voor een taxatie en een casco dekking.
En o ja, ik heb ooit in een FEHAC werkgroepje gezeten inzake taxaties: wees erg voorzichtig met zomaar taxeren en een verzekering zoeken! Een bindende taxatie ex 7:970 BW alsmede een verzekeraar die ook dekking geeft op basis van dit artikel is essentieel om sores bij schade te voorkomen. Let daar op. Soms lijkt het dat gedekt wordt op basis van de taxaties maar in de kleine letters staan dan dat de taxatie slechts ‘ter gedachte bepaling is’. De bindendheid van de taxatie moet dus expliciet op het polisblad staan.
Maarten
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
maartens schreef:
En o ja, ik heb ooit in een FEHAC werkgroepje gezeten inzake taxaties: wees erg voorzichtig met zomaar taxeren en een verzekering zoeken! Een bindende taxatie ex 7:970 BW alsmede een verzekeraar die ook dekking geeft op basis van dit artikel is essentieel om sores bij schade te voorkomen. Let daar op. Soms lijkt het dat gedekt wordt op basis van de taxaties maar in de kleine letters staan dan dat de taxatie slechts ‘ter gedachte bepaling is’. De bindendheid van de taxatie moet dus expliciet op het polisblad staan.
Dat is zeker een belangrijk punt om in de gaten te houden.
Verder denk ik dat dit topic nu wel voldoende gevuld is met steunbetuigingen aan het adres van de heer Heffener. Er is ook al een aantal malen duidelijk gemaakt dat niemand aan zijn kundigheid twijfelt, maar dat het meer de beschikbaarheid en de snelheid van rapportage is waar het aan schort. Dat is nou juist de reden waarom de TS dit topic is gestart, om te informeren naar een alternatief.
Dus terug ON TOPIC aub.


























Totaal aantal Berichten: 7588
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb op dit forum al eens gemeld dat ik helemaal ben afgeknapt op een taxateur die vroeg “wat wil je dat de taxatiewaarde wordt”. Daar ben ik helemaal op afgeknapt. Vind ik net zo erg als openlijk in de klassieker almenak gaan bladeren. En dat was dus Heffener. Hans Kloos is een pietje precies - en kan dan een oordeel vellen dat je zelf niet verwacht. Hij heeft wel graag dat je zelf een locatie met brug regelt, zodat hij echt alles goed kan bekijken. En heeft een tijdje terug voor de DS-club op een clubdag een hele rij auto’s afgewerkt.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Tsja, Heffener heeft met mij ook het spelletje “wat is volgens jou de taxatiewaarde” gespeeld. Overigens pas nadat ie zijn taxatiewaarde had genoteerd. Misschien om te checken of ik er iets van begreep ofzo? Maar dat is dus wel iets anders dan vooraf gaan vragen waar je hoopt dat ie op uit komt.
Hij bleek iets lager te zitten dan ik maar het bedrag is uiteindelijk 250 euro hoger uitgekomen dan hij in eerste instantie had opgeschreven. Als ie het echt niet verdedigbaar zou vinden zou ie het niet hebben aangepast. Voor de premie maakt dit ook het verschil niet. Maar ik had ook wel zoiets van: doe niet zo moeilijk, jij bent de taxateur, ik niet. Voor mij is die auto toch wel het dubbele waard van wat ik er bij total loss voor terugkrijg.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik vind de ervaringen niet oninteressant, dhr. Kloos wil ik ook wel eens proberen. Ik wacht af of er uit deze discussie (buiten Heffener en kloos) misschien nog een andere “goede” taxateur naar voren komt. Er zullen er toch wel meer dan 2 zijn?
Daarna kunnen we informeren naar de prijs per aantal. De 1e 2 staan op de lijst. Daarna kunnen we een Poll kunnen houden door wie we de taxatie laten doen als groep.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Quote uit 2006:
Edwin van Seggelen schreef:Hoi Edwin,
Je zou eens contact kunnen opnemen met Schade-onderzoek- en Expertisebureau Janssen te Urmond (046-4334340). Hij heeft mijn CX al twee keer getaxeerd (aan huis).
De beste man is een echte Citrofiel en heeft o.a. een Traction Avant, DS berline en DS cabriolet (in opbouw). Geen Chapron in dit geval, maar een Janssen
. Eigenbouw dus, op basis van een berline en waarbij gebruik gemaakt is van de oorspronkelijke Chapron-mallen, met enkele wijzigingen (lees: verbeteringen) in de oorspronkelijke onderhuidse constructie.
Groetjes, Edwin
En een quote uit 2008, ken ik ook niet maar blijkt in Capelle a/d IJssel, ZH te zitten.
freek schreef:over taxaties gesproken: het volgende artikel bevat interessante informatie over de rechten die aan een taxatie kunnen worden ontleend, wie zich taxateur mag noemen (iedereen blijkbaar!) en de veranderde wetgeving op dit gebied:
http://www.motor-magazine.nl/uploads/downloads/files/822006110535PM545.pdf
Ik heb overigens mijn taxatie laten uitvoeren door CED-Bergweg, dat vooral bekend is van schade-expertise voor alle grote verzekeraars (280.000 schadegevallen per jaar). Ze hebben ook een aparte Klassieker afdeling met 4 taxateurs. Ze zijn wel wat duurder dan wat hier is genoemd, maar ook zeer deskundig.
Mijn post uit 2008 is nog steeds actueel: mijn CX is afgelopen december weer naar alle tevredenheid door CED-Bergweg getaxeerd. Inmiddels de derde of vierde keer hetgeen als voordeel heeft dat ze de auto kennen en het verloop van de staat en waarde goed kunnen inschatten. Zeer kundige taxateurs die ook complete verzamelingen exclusieve oldtimers taxeren. Mooi meegenomen was dat de CX op 900,- meer werd getaxeerd dan 2 jaar geleden (maar hij is ook beter geworden in mijn ogen). Het rapport heb je binnen ongeveer 3 dagen.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ook ik laat mijn barrels door CED doen. Bij schade geef ik ook altijd aan de maatschappij aan dat ze geen ander dan CED hoeven te sturen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik zal eens even op ons intranet kijken hoe de Citroën-kenner bij Bergweg ook alweer heet…
edit; staat er dus niet op..
ik heb nu te maken gehad met de heren Kester en Visser, maar eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit wie ze sturen. Ik ga ervan uit dat CED de kwaliteit waarborgt. Het zijn geen specifieke CX specialisten; Beide hebben toevallig wel een verleden in citroenwerkplaatsen maar vooral een passie voor klassieke auto’s












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb over Heffener maar 1 klacht, en dat is dat het veelste lang duurde voordat het raport er was.
Verder wist hij precies waar die moest kijken. De onderkant van de CX is ook uitgebreid bekeken, hij zei ook dat het netjes was maar gaf wel het dringende advies om de bodem te laten behandelen. Daar was ik het met eens dat zat toch al in de planning, inmiddels is dat ook gedaan.
Hij zei tegen mij ook ik heb een bedrag opgeschreven, maar wat denk je er zelf van? Hij legde ook uit dat hij vond dat mijn mening over de auto en die van hem wel enigsinds overeen moesten komen.
Nadat ik mijn bedrag had gezegd zat dat van hem er 500 euro boven, we waren het dus idd redelijk eens.
Eigenlijk vond ik dat best grappig, zo wordt je er wat meer bij betrokken.
Toen ik uiteindelijk het rapport ontvangen had heb ik daar ook niets in kunnen vinden wat niet klopt.
Over zijn kunde heb ik weinig twijfels, hopelijk kan hij binnenkort zijn afspraken waar maken.
Zijn excuus naar sommige waren persoonlijk omstandigheden en gezondheid. Wat daar van waar is laat ik maar in het midden, hopelijk is dit inmiddels voorbij.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
freek schreef:ik heb nu te maken gehad met de heren Kester en Visser, maar eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit wie ze sturen. Ik ga ervan uit dat CED de kwaliteit waarborgt. Het zijn geen specifieke CX specialisten; Beide hebben toevallig wel een verleden in citroenwerkplaatsen maar vooral een passie voor klassieke auto’s
Wat je hier vermeld vind ik ook belangrijk! Ze hebben dan misschien een klap van van de molen gehad . Lijkt me ook een
optie. Uit de bovenstaande reactie hebben ze reeds meerdere citroens getaxeerd, en dat is ook meegenomen.
Het is wat stil geworden op dit topic. Nu mijn dame weer in toonbare staat begint te komen, ben ik binnen enkele weken ook aan een nieuwe taxatie toe. Zijn er nog plannen voor een gezamenlijke taxatie en zo ja door wie?
Edit: Als jullie aangeven bij wie wil ik het wel proberen te organiseren.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Die van mij moet voor eind mei weer. Als er nu goede ervaringen met CED Bergweg (of specifiek de heren Kester en Visser): fine with me.
Ik woon in Eindhoven, maar kom ook met regelmaat in Spijkenisse en Soest, soms Delft. Ben dus vrij flex in locatie. Zou Van Bemmelen het in Delft leuk vinden om dit op zijn terrein te hebben? Of een andere specialist?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Als ik google op ‘CED Bergweg’ kom ik een zo te zien hele grote internationale club CED-Services tegen die o.a. schade expertise van voertuigen doet. Is dat de bedoelde?
Heeft eventueel iemand een direct nummer naar de juiste persoon/afdeling?
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl