53 van de 97
« Eerste  < Vorige 51 52 53 54 55 Volgende >  Laatste »
   
Citroen BX : pg 96: In The End… Nothing Else Mathers
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 10 februari 2010 05:02 PM
  [ # 781 ]

Kan je hier nog wat mee?

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 10 februari 2010 05:29 PM
  [ # 782 ]

Ik denk het wel, de afbeelding bevestigd dat het klepje waar ik vermoed dat ik aan moet trekken wel degelijk het goede klepje is.

Bedankt. Een simpele foto van het mechanisme is trouwens ook nog steeds welkom Smile

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 10 februari 2010 06:00 PM
  [ # 783 ]

Bij jou is toch het treklipje afgebroken maar werkt de ontgrendeling van binnenuit toch nog wel?
Of heb ik dat nu verkeerd begrepen?
Dit plaatje werkt namelijk wanneer je bedieningskabel is afgebroken of losgesloten waardoor je de motorkap niet meer uit zijn 1e vergrendeling kunt trekken.
Als bij jou dat plastic geval dat in het midden van je motorkap zit is afgebroken dan kun je met een stevig stuk draad een haak buigen en deze op gevoel onder je motorkap doorsteken, die haak waar het plastic aan vast zit moet je naar voren trekken dus als je die eenmaal te pakken hebt met je stuk draad trek je die kap zo open.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 10 februari 2010 08:46 PM
  [ # 784 ]

Het lipje is inderdaad gewoon afgebroken.

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 762
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 10 februari 2010 08:48 PM
  [ # 785 ]

Lijkt mij ook handiger ja. Maar mocht ie er écht niet bijkomen…  Smile

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 februari 2010 05:29 PM
  [ # 786 ]

En weer een extra probleempje (waarom komen die nu niet gewoon allemaal 1 voor 1 zodat ik tijd heb op me in elk probleem apart te verdiepen Sad )

Problemen momenteel:
1) Kloink Kloink : nieuwe fuseekogel zou de boosdoener zijn. (ter informatie: nieuwe fuseekogel kost bij de dealer 78,- euro !!! ). Als het weer wat beter/warmer wordt dan staat dat in elk geval op het programma Smile

2) Hendeltje voor de motorkap afgebroken: nu gefixed met een tie-rap. Eens gaan horen voor een nieuw lipje, compleet kost dit een goede 32,- euro (kijk ook in het gezocht deeltje Smile )

3) Af en toe brandend stop + hydrauliek lampje. Vooral als ik veel moet remmen. Ik dacht eerst dat het LHM niveau gewoon wat laag was (want na wat bijgieten was het,dacht ik, probleem opgelost) maar net onderweg terug brandde het weer. En had net bijgevuld voor ik vertrok. In de garage even getest en als ik heel snel na elkaar (veel keer) op de rem duw (dus vast los vast los) dan gaat het lampje branden en zakt de achterkant ook naar beneden.

Vooral 3) is wat zorgwekkend volgens mij. Is het ook daadwerkelijk iets om me in het kort zorgen over te maken? Tijdens het rijden blijft het lampje dus gewoon uit.

En het is verdorie zo koud om aan de auto te werken Sad

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 februari 2010 07:28 PM
  [ # 787 ]

Zijn alle HD-leidingen OK, Bunny? Geen sppor van LHM achter je aan? Toen er bij mij een krulleiding achter gepoft was ging er een stevig litertje LHM per 45 minuten in… Maar goed, als de auto in gewone rijstand staat te draaien zou je zoiets moeten kunnen zien.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 februari 2010 07:41 PM
  [ # 788 ]

Hij is volgens mij compleet continent qua LHM betreft)

Na de sub-wissel verloor hij wat LHM bij de voorraadbol en bij het stuurhuis maar na respectievelijk het aandraaien van een slangenklem en een wartel is dat opgelost. Daarom dat ik ook dacht dat het probleem toen opgelost was.

Voor ik de auto uitzette ook even wat met de hoogte gespeeld en dat ging vanzelf en zonder lekkages (even op mijn buik gaan liggen en zitten kijken).

Kan een BX druk verliezen door een wartel die niet vast genoeg is gedraaid? Of is vast vast?

En is het mogelijk dat een (bijna) defecte voorraadbol dit veroorzaakt? Mijn logisch verstand zegt dat een nieuwe voorraadbol dit probleem (als het daadwerkelijk een druk-tekort is) kan verdoezelen maar het is dan niet opgelost. Toch? Allé, ik bedoel, ik krijg een grotere buffer maar het drukverlies blijft?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 februari 2010 07:44 PM
  [ # 789 ]

Mijn voorraadbol was zo goed als leeg, en tijdens het rijden/remmen heeft bij mij in elk geval geen één keer het LHM druk lampje gebrand..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 februari 2010 07:51 PM
  [ # 790 ]

Misschien nog een extra stukje informatie (en wie weet wel belangrijk) waar ik net aan denk.

Als ik stad rijdt en ik ben vb aan het aanschuiven (zoals wel vaker in de stad) en ik moet remmen dan gebeurt het tegenwoordig vaker en vaker dat mijn rem ‘terugduwt’. Dat de pedaal dus ‘trilt’, alsof je het pompen van de HD-pomp in je pedaal voelt (zeer vervelend gevoel).

Als ik dan de pedaal wat harder induw dan is het getril wel weg.

Ik ben zelf ook aan het nadenken en aan ‘probleem-diagnose’ aan het denken. Als ik nu volgende keer dat ik het heb de auto even in de laagste stand zet, dan moet het lampje toch weer uit gaan omdat mijn druk dan enkel naar de remmen gaat?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 februari 2010 07:55 PM
  [ # 791 ]

Is het systeem goed gebleed/ontlucht?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 12 februari 2010 07:57 PM
  [ # 792 ]

De voorremmen zijn ontlucht geweest na het subframe wisselen en ik heb de drukregelaar ook open en toe gedraaid gehad (was een tip van een CX-rijder). De achterremmen zijn niet ontlucht (en gaat ook niet omdat die nippels niet los te krijgen zijn).

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 13 februari 2010 01:09 AM
  [ # 793 ]
BX16TGI schreef:

Kan je hier nog wat mee?

Ik heb een heel simpel truckje om de achterklep open te krijgen zonder sleutel of gereedschappen, je hebt er lange vingers voor nodig Smile

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 februari 2010 03:33 AM
  [ # 794 ]

Dat geld ook voor de motorkap Wink

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 februari 2010 03:21 PM
  [ # 795 ]
BANZER schreef:
BX16TGI schreef:

Kan je hier nog wat mee?

Ik heb een heel simpel truckje om de achterklep open te krijgen zonder sleutel of gereedschappen, je hebt er lange vingers voor nodig Smile


Achterklep, lange vingers (hoest, kuch).... Zeg, jouw beroep is toevallig toch niet… uhm…. inbreker?  Mr. Green

Profiel  
 
 
53 van de 97
« Eerste  < Vorige 51 52 53 54 55 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook