Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Dan kun je dat beter ook zo verwoorden, dat het jouw mening/beleving is en niet als een vaststaand feit. Want dat schemert wel een beetje door uit jouw woordkeuze.
ik ben hier een beetje klaar mee, er wordt een vraag gesteld, deze vraag kan uitsluitend beantwoord worden door ervaringsdeskundigen ( ik ben zo vrij om mij zelf daar toe te roepen gezien de km die ik met deze auto heb gereden en de vele vele garage bezoeken)
Ik kan niet anders dan Nee beantwoorden op deze vraag, en dan begint de discussie
dit was mijn antwoord,
Hansdj schreef:Yep idd
er wordt een vraag gesteld, daar wordt door mij antwoord op gegeven,en het wordt meteen genuanceerd.
er wordt gevraagd of de kleine problemen die in de Xsara zitten niet meer in de C4 zitten.En daar is voor mij maar 1 antwoord op mogelijk.
Nee die zitten nog steeds in de C4
Voor mij is deze discussie in ieder geval gesloten…..........................succes met de aankoop van uw C4
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Hansdj schreef:picassoke schreef:
Maar ik blijf erbij dat als je vandaag een C4P neemt die redelijk goed zijn, kinderziekten zullen er intussen uit zijn, en als je die robotbak niet neemt is de kans op grote problemen vrij klein denk ik.
Nee die zijn er niet uit, want volgens Citroen zijn er geen problemen…......................ik spreek nu mijn dealer na
Het is niet omdat citroen deze fouten niet erkend dat ze er niet zijn, en het is niet omdat ze ze niet erkennen dat ze er geen rekening mee houden/men er niet aan werkt.
Moest men alles erkennen sta je om de 2 minuten bij je dealer om de een of andere prul te laten oplossen en kost het handen vol geld aan citroen.
Maar bvb zaken zoals die piepende achterremmen zijn intussen al lang van de baan, ik heb ergens gelezen dat de 3e zitrij ook herbekeken is,...
Ik heb zelf ook genoeg problemen gehad met die picasso, heeft mij 52000km kopzorgen en storingen gegeven. Maar ik had gewoon een uitzondering (op die bak na dan) als je het eens nuchter bekijkt dan is het gewoon een erg aangenaam rijdende auto in mijn ogen. Versnellingsbak daar schort iets mee in vele gevallen. Het werkte allemaal algemeen genomen goed, en zeker op een retourtje parijs zal je geen problemen merken, maar eens je lang in de file zit beginnen vaak de problemen. Of dit was toch bij mij het geval. Al moet ik zeggen dat sinds het vervangen van de druklager het probleem wel veel minder was.
Dus mijn mening is: prima wagen, ga voor de 1.6HDI icm de manuele bak (of eventueel de robotbak). Wat mij wel is opgevallen is dat die robotbak veel soepeler werkt met de 1.6HDI dan met de 2.0HDI. Ook de dealer zei dit laatst toen ik de picasso inruilde.
En als het even kan kies dan voor een exclusive die toch zijn meerprijs waard is. Zowel in rijgedrag door de luchtvering als in comfort (stoelen,...)
Verder, ja er zal mogelijk wel eens een defectje zijn hier of daar. Maar die 1.6HDI op zich is al erg betrouwbaar (andere kinderziekte van het te kleine oliecarter is nu ook opgelost) en ieder merk heeft zijn problemen. Kijk je naar opel, vw, peugeot, renault, skoda,... het is overal wel iets.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik zou de C4 P maar gewoon kopen. Goede auto. Ikzelf heb geen C4 P maar een C3 P en heb daarvoor al zes Citroens in alle soorten en maten gehad: van Saxo 1.1 X tot C5 2.0 Break Ligne Prestige Athena. Volgens sommige forumleden zou met name die C5 veel probleempjes kennen… Dat zal, maar ik heb er geen last van gehad. Elke auto kan probleempjes hebben, maar er zijn er nog veel meer waar niets aan de hand is. Trouwens, je rijdt niet echt veel kilometers voor een diesel. Kun je niet beter een benzine nemen of lpg? Dat scheelt financieel gezien een flinke slok op een borrel. Of ben je verknocht aan dieselen, dat kan natuurlijk ook .
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ik heb er nu 65.000 km op zitten met “mijn” C4GP en de volgende zaken meegemaakt:
Datum Km-stand Bijzonderheden
20-03-2008 2.872 gas-installatie uitgevallen, gereset door dealer
14-06-2008 9.919 emissie-storing
28-06-2008 11.174 dimlicht links (H7) kapot
20-08-2008 17.413 dimlicht rechts (H7) kapot
13-11-2008 24.800 gas-installatie uitgevallen, gereset door dealer
08-12-2008 30.171 emissie-storing, oorzaak: fout bij gasinbouw
23-02-2009 33.700 dimlicht links (H7) kapot
07-03-2009 35.240 gas-installatie uitgevallen, gereset door dealer
07-05-2009 40.296 40.000 km-beurt, nw.banden, rammelend hitteschild vastgezet
13-05-2009 40.800 dimlicht links (H7) kapot
02-09-2009 51.850 naar garage ivm EB6V/koppeling en dashboardknopje
14-09-2009 52.522 afgesleept naar dealer, niet starten, remlichtschakelaar defect
16-11-2009 57.550 Gas-installatie uitgevallen, zelf gereset
30-11-2009 59.000 appèlverlichting aan, 60.000 km.beurt, druklager vervangen
14-01-2009 62.500 dimlicht links (H7) kapot
Verder nog 3 keer een lekke band, maar dat kan de auto niet worden aangerekend.
Hiervoor heb ik vrijwel altijd Toyota en Hyundai gereden. Werkelijk nooit problemen gehad.
Over een jaar wordt de auto vervangen. Moet van werkgever een Citroën zijn. Ik twijfel erg of het weer een C4GP zal worden of misschien een C5 tourer die qua prijs in de buurt komt. Ik heb het idee dat de C5 een stuk minder problemen geeft. Lees er althans weinig over op diverse fora.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Goeie werkgever
Wat betreft die kapotte lampen.
Ik merkte laatst dat is tijdens het starten per ongeluk mijn licht aan zette.
Toen plopte ook de lamp kapot.
Het is wel toevallig dat de linker lamp snel stuk is.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Feitelijk heb je dus maar een paar zaken gehad die “de schuld” van de fabrikant zijn:
storing aan de bak, het druklager, de remlichtschakelaar en al die lampjes. Valt dus mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Inderdaad, het resetten van de lpg-installatie heeft niets met de C4 te maken. En die emissiestoring is ook typisch lpg (althans vaak wel)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Nee, dat klopt, maar die lpg-installatie wordt wel verkocht door Citroën cq. de dealer. Was indertijd een actie: voor eur 295,00. Citroën gaat er ook prat op een lpg-merk te zijn. Dan verwacht je dus weinig problemen.
Ook al tel je de lpg-perikelen, lampen-vreterij ed niet mee: EB6V-storing, remlichtschakelaar en druklager: ik kwam vroeger alleen bij de dealer voor een beurt, nu blijf ik wel goed op de hoogte van de nieuwe modellen en uitvoeringen.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Heb nu sinds een jaar de c4 picasso 2.0 op lpg met robotbak
Op een kapot rubber na van de achterraam, absoluut gween problemen.
Heerlijke auto.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Wat rondgekeken, ook bij andere merken. Vooral de prius en de peugeot 3008 stonden me nog aan. Geweldige aandrijving en stilte in de prius, en erg aangename zit in de 3008.
Maar het is opnieuw een citroen geworden Nog even in twijfel gestaan tussen een full option C4, vergelijkbare C4P of C5 en aangezien de prijzen op enkele 100’en euro na gelijk waren de C5 genomen. Subliem
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
waterman schreef:
Nogmaals: er zijn zondermeer een aantal vervelende aanloop en ontwikkelings problemen geweest met de C4-lijn in z’n algemeen. Maar het gaat te ver om te beweren dat het een problemenbak is omdat er een Citroënmonteur in opleiding het e.e.a. aan “ellende” verhalen op het forum zet.
Uiteraad zie ik meer elende voor5 bij komenen dank zijn mn baan dan de gemiddelde klant heeft (gelukkig). Maar de TS vraagt in de OP naar de ervaringen en helaas zijn die niet altijd roioskleurig. maar de banden zijn nog steeds niet opgelost. als er 3 glad zijn na 30k met rustige bestuurder dan is er meer aan de hand of niet?
betreft kabelbreuken, dit zijn bekende problemen en er zijn informatie bulletains van Citroën FR. naar de dealers gestuurt ... (dit betreft een reeks auto’s van 2.5 jaar !! ) dus volgens mij hebben ze nog niet alles goed op de rit…
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik kan niet ontkennen dat ik geen problemen gehad heb.
Integendeel, die bak is gewoon onvoldoende van kwaliteit. Over die 2.0HDI kan ik ook veel zeggen, maar het is op mijn versie na een erg betrouwbare motor. Hetzelfde voor de 1.6HDI.
Vele merken kennen problemen bij bepaalde versies, die kabelbreuken bvb kan een serie zijn die hier meer te maken heeft, maar dat is geen stuctureel probleem.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
@citroenmonteurtje
Ja, maar wat jij allemaal opnoemt gaat over diverse wagens.
gelukkig niet over één wagen.
Heb je trouwens de hele dag aan de pomp gestaan???
Je maakt behoorlijk veel typo’s
Vast koude vingers.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Kachel is defect… en is het dus rap en lang koud
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl