























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Er zit trouwens een joekel van een schroef in mijn band.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Prima toch, dan hoeven ze niet te zoeken naar het gat
Is het weer gefixt?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hij is geplakt voor vijf eurotjes.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ree schreef:Het is Peter niet gelukt om het rubber onder de koplamp te krijgen aan de kant van mijn vorige botsingen. Hij heeft hem in de kofferbak gegooid en gaat het de volgende keer met frisse moed weer proberen. De neus is blijkbaar niet meer kaarsrecht na al dit gebots.
Ik heb nog steeds geen rekening oid van VBemmelen gezien. Toen ik vanmiddag langsliep voor een afspraak voor APK werd het me duidelijk. Hij vindt de neus niet recht genoeg en hij wilt hem terugbrengen naar de plaatwerker. Daarover was hij nog in onderhandeling met zijn plaatwerker en Heffener, en daarom was hij ook gestopt met de rubber strip onder de koplamp priegelen. Over een paar weken ga ik met de CX naar Kent, begin maart gaat de CX dus terug om de neus recht te buigen en direct voor APK.
Meteen een tweedehands blower meegekregen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De nieuwe blower zit er sinds afgelopen zondag in, met dank aan de Uberbeun. Muisstil, wat een verbetering
Toen ik weer richting Delft wou vertrekken deed mijn licht het niet meer Door de Uberbeun is er snel een schakelaar ingelegd om vanuit de motorruimte het licht aan te kunnen doen.
Vandaag ben ik twee uurtjes eerder naar huis gegaan om mijn schakelaar netjes te solderen. Begin ik met volle moed de satelliet te demonteren (verlengsnoer, stekkertjes, soldeerbout, multimeter etc bij de hand), heb ik hem helemaal los, doet ie het weer. Nu weet ik nog niet waar het aan ligt. Ik heb een kwartier lopen friemelen, maar geen brak contactje kunnen vinden. In elkaar, en weer als nieuw.
De noodoplossing laat ik dus maar lekker zitten, want het zal me niet verbazen als hij er tzt weer mee kapt. De trut.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ree schreef:
De noodoplossing laat ik dus maar lekker zitten, want het zal me niet verbazen als hij er tzt weer mee kapt. De trut.
tja, zo vraag je er ook om !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je had een koplamp mod toch? Zit het relais onder de kap of bij de schakelaar?
Zit er daar misschien iets niet goed in?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het relais zit onder de motorkap, maar het probleem zit in de schakelaar. Er is daar ergens een brak contact.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toch te lang en te vaak heet geworden?
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
In ieder geval niet zichtbaar, maar er zitten nogal wat potentiële brakke contactjes.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien voor de zekerheid toch maar een reserve scoren? (des noods een verkeerde kleur)
Dan kan je ingeval van nooit onderweg in elk geval makkelijk wisselen.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De schakelaar van een serie 1 heeft eigenlijk helemaal niet de naam stuk te gaan zoals dat onding uit de serie 2…Hij is veel degelijker. Op een serie 1 zet je hoofdzakelijk een relais om de lichtopbrengst te verbeteren, want de schakelaar ontlasten is bij een serie 1 eigenlijk niet nodig. Wel mooi, maar geen bittere noodzaak zoals op een serie 2.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van een serie 1 heb ik niet zoveel verstand, maar er heeft in het CX Clubblad een heel stuk gestaan dat wel omschreef dat het bij een serie 1 een probleem was. (serie 2 werd niet genoemt, maar het was dus wel hetzelfde probleem).
Ik wist niet dat de S1 schakelaar zoveel beter is. Ik heb nu inderdaad geen problemen anders dan lichtopbrengst, zonder relais ombouw, maar toen ik in de 80-er jaren 100+ dkm S1 2ltrs reed, werd de schakelaar wel degelijk hinderlijk warm. In die tijd nooit overwogen daar iets aan te doen, keek überhaupt nauwelijks onder de motorkap en internet/forum was er nog niet, maar het is me wel bijgebleven.
Goed te weten dat ik het op mijn S1 geen heel hoge prioriteit hoeft te geven, zeker zolang de schakelaar niet warm wordt.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl