BX Stoelen in Visa?
s_k
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187

Gepost: 07 februari 2010 05:32 PM

Heren (en dames natuurlijk!),

Wie kan mij een sluitend antwoord geven op deze vraag:
Wat moet je precies verbouwen aan stoelen uit een BX om ze in een visa te laten passen?

Dus: Passen ze zondermeer? Moet je gaatjes bijmaken en zo ja, waar? Zitten de rails op de goeie plek? Passen wellicht stoelen uit de éne BX wel en uit de andere niet en, zo ja, waar moet ik dan op letten bij aanschaf van een setje stoelen?

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 07 februari 2010 05:48 PM
  [ # 1 ]

Iedere BX stoel is qua montage hetzelfde, dus daar zit geen verschil in.
En een BX stoel past 1 op 1 in een GSA, dus waarom niet in een Visa.  Wink

Heb je al het een en ander opgemeten?

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 februari 2010 06:15 PM
  [ # 2 ]

In de Visa die ik onlangs gesloopt heb zaten Renaultstoelen. Vraag me niet welke Renault, maar op de hoofdsteun stond het Renaultlogo. Paste ook gewoon één op één. En inderdaad, meten is weten, dus zou iemand even een BX stoel moeten meten en Stijn zijn Visa. Dan weten we het zo.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 07 februari 2010 06:17 PM
  [ # 3 ]

Ze schijnen makkelijk in een C15 te passen dus lijkt een visa mij geen probleem…

Profiel  

s_k
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 07 februari 2010 08:10 PM
  [ # 4 ]

Verhaal is natuurlijk dat ‘t niet alleen mijn auto is, ook die van m’n vader.
En vaders betaalt het meeste, dus ‘t moet wel een beetje naar zijn zin zijn Wink.
Vandaar dat ik ook even goed navraag doe voordat ik dingen ga ‘proberen’.
En ook als de afstand van de rails klopt, is er nog de vraag of er gaatjes bij moeten gemaakt en ophangpuntjes op de bodem etc.
Ik zou dus graag, hoezeer ik jullie reacties ook waardeer en meeneem (!!!), van iemand die het gedáán heeft weten hoe het gaat. Zodat ik met een duidelijk verhaal kan komen.
‘t Is namelijk ook een beetje een kwestie van ‘overtuigen’, anders ziet ‘ie ‘t werk alweer op zich af komen. ‘t Manneke wordt oud.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 februari 2010 09:27 PM
  [ # 5 ]

Als je wilt, kan ik morgen even de gatenafstand en de railafstand van een BX stoel voor je meten. Dan zal je zelf de Visa moeten opmeten.

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 07 februari 2010 11:44 PM
  [ # 6 ]

Ik heb ook een BX GTI stoel in de Visa zitten. Bij een boutje kwam ik 1.5 centimeter tekort met het vastzetten. Ik heb er een gaatje bijgeboord.

Profiel  

s_k
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 februari 2010 12:50 AM
  [ # 7 ]
garagestmarien schreef:

Als je wilt, kan ik morgen even de gatenafstand en de railafstand van een BX stoel voor je meten. Dan zal je zelf de Visa moeten opmeten.

Dat mag, al heb ik al begrepen dat al die rails hetzelfde zijn en dat ze in de C15 passen, dus wellicht is dat overbodig?

Bart1989 schreef:

Ik heb ook een BX GTI stoel in de Visa zitten. Bij een boutje kwam ik 1.5 centimeter tekort met het vastzetten. Ik heb er een gaatje bijgeboord.

Gaatje in de rail van de stoel neem ik aan?

Bijkomend verhaal: M’n vader vraagt zich af hoe ‘t gaat met de achterbank. Die past niet, neem ik aan. Dus hoe krijg je dan een passend stofje. Is de originele BX stof eraf te krijgen?

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 08 februari 2010 01:00 AM
  [ # 8 ]

Nee, een gaatje in de bodem.

Over die stof kan ik je geen antwoord geven helaas.

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 10 februari 2010 12:14 AM
  [ # 9 ]

Geen gaten in de bodem van je auto boren!

Als je de gaten van de stoelrails wat uitboort past het net, maar gaat je stoel wat moeizaam naar voor en achter.
De rails zitten net even op een andere afstand van elkaar. Ik heb het uiteindelijk opgelost door een van de twee rails van de stoel los te schroeven en op de goede afstand weer vast aan de stoel te lassen. Is maar een halve centimeter ofzo, wil heel prima.

Verder is de afstand van voor naar achter tussen de gaten anders, dus moet je twee gaten in de rails bijboren. Niet heel spannend, gewoon proberen.

Maar ga alsjeblieft geen gaten in de bodem van je auto boren, je hebt dan niks om in te schroeven, die dunne plaat kan niks houden. (het lijkt dan wel vast te zitten, maar bij een aanrijding zal anders blijken)

De bekledingsstof kun je van elk interieur gewoon afhalen. Als de donorachterbank groter is dan die van je visa heb je zowieso stof genoeg.

Profiel  

s_k
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 10 februari 2010 01:04 AM
  [ # 10 ]

Gaten in de bodem weigeren we sowieso. Ik vond het al niet goed dat te lezen.
Lassen is geen optie vrees ik…

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 11 februari 2010 03:07 PM
  [ # 11 ]

Lassen hoeft niet, ik had in mijn eerste C15 ook BX stoelen, met de gaten wat breder uitgevijld. Werkte prima, alleen de schroeven krijg je er wat moeilijk in, en het schuiven van de stoel gaat wat zwaar.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook