ja dat heb ik inderdaad al een keer geprobeerd en dan start ie in ieder geval een stuk sneller, ook niet gelijk maar wel sneller
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
stapsgewijs.
cms-je schreef:Hallo, volgens mij zit het probleem bij de dieselvoorverwarming.Deze zit rechtsonder aan het motorblok. Hiervan gaat vaak een aansluiting van de brandstofslang loszitten; deze lekt geen diesel omdat er iets onderdruk op staat. Je kan het beste de aanvoerleiding ( brandstofslang richting motor ) volgen, dan kom je vanzelf de voorverwarming tegen. In Nederland is deze niet noodzakelijk, dus m.b.v. een pijpje de voorverwarming overbruggen; slangen loshalen en doorverbinden. succes!
indien er een “bolletje” opzit om het filter te ontluchten wordt de brandstof voorverwarmd onder het filter en zit dit er niet op.
ik zou toch eerst even proberen met het kortsluiten van het “bolletje” deze geeft echt vaak het probleem. is dit het niet dan weet je dit in ieder geval zeker. stapsgewijs dingen uitsluiten werkt beter dan aannemendat iets goed is.
suc6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
reijer schreef:die retourslangetjes van de verstuivers heb ik afgelopen weekend al vervangen, dus zal verder moeten gaan speuren.
is er geen manier om het systeem onder druk te zetten , om zo de lekkage op te sporen , net als bij het koelsysteem(afpersen)?
Diagnose waar de lucht vandaan komt stel
je door het gebruik van een doorzichtige slang. Eerst voor het
brandstoffilter (als daar luchtbellen te zien zijn, is mogelijk de
aansluiting van de voorverwarmer (achter op het blok) lek) Als dat in
orde is tussen filter en pomp en tot slot de retour van de pomp.
fftopic Wat zie ik?? Nog een TZD Turbo rijder??
cwg schreef:reijer schreef:die retourslangetjes van de verstuivers heb ik afgelopen weekend al vervangen, dus zal verder moeten gaan speuren.
is er geen manier om het systeem onder druk te zetten , om zo de lekkage op te sporen , net als bij het koelsysteem(afpersen)?
Diagnose waar de lucht vandaan komt stel
je door het gebruik van een doorzichtige slang. Eerst voor het
brandstoffilter (als daar luchtbellen te zien zijn, is mogelijk de
aansluiting van de voorverwarmer (achter op het blok) lek) Als dat in
orde is tussen filter en pomp en tot slot de retour van de pomp.
Waar, maar als je een nieuw type brandstoffilter hebt is dat makkelijker gezegd dan gedaan; de slangen zijn van plastic en niet bepaald makkelijk los te nemen.
Ich bin ein Breaker
ben ondertussen aan het speuren geweest en kom niet verder dan het knijpballetje.
heb gisteren eerst met het balletje gepompt tot ie hard werd en kwam toen onder het bolletje diesel tegen, hij startte daarentegen wel gelijk goed
ga dus eerst maar een passend stukje pijp of slang zoeken en deze in plaats van het knijpbolletje zetten, zoals Dennis al eerder aangaf.
kijken we morgen weer verder of ie dan wel goed start, hopelijk is het euvel dan verholpen , zoniet gaan we weer verder zoeken
balletjes gaan vaker lek, nieuw balletje is geloof ik ook niet zo duur hoor. (hoorde zelfs dat ‘t bij een peugeot dealer nog goedkoper was dan bij een citroen dealer) ZX1.4i en Bram weten daar vast alles van!
Bij de Peugeot dealer is het zelfs verschrikkelijk veel goedkoper, geen €50 maar €21,05 incl btw
Ik heb effe zitten graven in het draadje over de problemen van mijn Xantia, want ik wist het wel zeker dat ik de info over het knijpballetje hier had gepost.
Artikelnr: 157987
Omschrijving: Ontluchtpomp
Prijs: € 21,05 incl. BTW (Bij de Peugeot )
zo dat scheelt nogal een paar centen zeg.
maar heb nog geen passend pijpje gevonden om i.p.v. het balletje te gebruiken.
wil eerst zeker weten of het daar aan ligt voor ik een nieuw balletje ga kopen.
maar als dat het is ga ik hem zeker bij peugeot halen
Volgens mij heb je dat balletje wel nodig, bij mij was er geen lekkage, maar zou een terugslagklep in het balletje kapot zijn, hierdoor stroomt de brandstof terug de tank in.
Voor die 2 tientjes zou ik niet gaan zitten tobben, gewoon een nieuwe erop en monteer voor de zekerheid meteen nieuwe slangklemmetjes.
mm dat zou inderdaad ook nog kunnen, dan toch maar balletje vervangen.
moet trouwens wel vrij lang pompen om hem op druk te krijgen , dus wie weet
thanx for de tip
Ga eens kijken bij een watersportwinkel. Daar vind je deze balgjes voor een veel lagere prijs
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
JanS schreef:Ga eens kijken bij een watersportwinkel. Daar vind je deze balgjes voor een veel lagere prijs
weet niet of dat zomaar gaat werken , zit ook nog met eventueel aantasten van het materiaal door de diesel en de druk die erop komt te staan.
als het wel zou kunnen is het misschien helemaal geen gek idee
reijer schreef:JanS schreef:Ga eens kijken bij een watersportwinkel. Daar vind je deze balgjes voor een veel lagere prijs
weet niet of dat zomaar gaat werken , zit ook nog met eventueel aantasten van het materiaal door de diesel en de druk die erop komt te staan.
als het wel zou kunnen is het misschien helemaal geen gek idee
Als die dingen bedoeld zijn door dieselmotortjes aan boord van plezierschepen, dan kunnen ze wel tegen diesel, de vraag blijft alleen is de doorlaat enzo wel goed :~
Het lijkt mij niet de moeite waard om rond te bellen en rijden voor imitatiespul als je voor 2 tientjes een origineel pompje kan halen.
ik denk dat dat inderdaad een beter idee is anders blijf je misschien een het klooien