3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
aanschaf advies gezocht
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 februari 2010 12:37 PM
  [ # 31 ]

Als de SM in het verhaal wordt betrokken, dan kan ik melden dat er wat dat betreft niks boven die kar gaat. Maar mijn CX is ook een heerlijke kar. Wat betreft het diesel rijden, kan ik me herinneren van mijn vaders auto, dat ik de koppeling altijd liet opkomen met wat meer gas bij het doorschakelen. Zo laat je de Turbo sneller zijn werk doen. Dat was trouwens een serie 1 Turbo Diesel. En die vind ik vlot zat. Ik vind mijn broers serie 2 Turbo (2) zelfs lomer aanvoelen. Maar dat komt wellicht ook doordat ik er wat voorzichtig mee was vanwege de toen net gereviseerde kop en doordat het break is.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 12 februari 2010 01:27 PM
  [ # 32 ]

wij hadden een diesel turbo 2 machtige wagen. Feit is dat de cillinderkop het vaak begeeft…ook de onze langs de andere kant een laag verbruik van 6 liter en koppel te over. groot verschil met de turbo 1 zonder intercooler…

sm is cool maar ik denk als je niet zelf aan de wagen kan werken een sm beetje een utopie is…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 12 februari 2010 01:41 PM
  [ # 33 ]

Dit topic dreigt te verzanden in een discussie tussen DS- en CX liefhebbers - uiteraard vind je op het CX gedeelte van het forum dan mensen die een CX prefereren, en komen er DS-forummers langs die zeggen dat je nooit aan een CX moet beginnen! Volgens mij moeten we zo’n discussie helemaal niet willen voeren, beide modellen zijn Echte Citroëns met uitgesproken voor- en nadelen en de ‘klik’ met de auto is minstens zo belangrijk als de rationele argumenten. Vooral daarom wil ik hstaart nogmaals met klem adviseren om gewoon eens in een CX te gaan rijden als hij dat al niet heeft gedaan, zijn vragen over de stugheid van de CX tov de DS worden dan meteen beantwoord.

hstaart schreef:

is het zo dat je met een serie II de bollen kan verwisselen zodat je een zachtere vering krijgt? of zijn er consequenties?

Er kunnen inderdaad comfortbollen worden gemonteerd die de CX-vering meer op de DS doet lijken, met volgens mij geen andere consequenties dan dat de auto er deineriger en minder sportief van wordt - exact wat jij wilt dus.

XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

De Cx is de enige auto waarbij ik geen last krijg van mijn rug. Nu kun je je afvragen of dat aan mij ligt of aan het comfort van de auto….

Hier kan ik me bij aansluiten, ik krijg in bijna elke auto rugpijn na een uur of 2 rijden, zelfs in gloednieuw en duur blik (Audi A4, BMW 535, Cadillac STS) maar in de CX kan ik gerust 300 km heenrijden naar een afspraak en op dezelfde dag weer 300 km terug, zonder een centje last te hebben.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 12 februari 2010 05:09 PM
  [ # 34 ]

Yep, zelfs de stoelen van mijn XM kunnen er niet tegenop.

Het wordt inderdaad een eindeloze discussie. Ik ben DS fanaat in hart en nieren. Vond de XM altijd al een prachtige wagen, maar kon de Cx eigenlijk nooit zo waarderen t.o.v. deze andere twee. Nu heb ik ze alledrie en de CX is absoluut mijn nummer 1. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit de citroen is die eigenlijk op alle vlakken het beste scoort t.o.v. haar jongere en oudere zussen. Gewoon een goed compromis van alles wat met comfort te maken heeft.

Dus ga maar eens proberen. Veel plezier!!!

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 februari 2010 05:42 PM
  [ # 35 ]
Robin Visser schreef:

http://www.leboncoin.fr/vi/90655760.htm?ca=17_s

http://www.leboncoin.fr/vi/85818017.htm?ca=17_s

Turbo 1, die wat minder kwetsbaar is en belastingvrij.

Hans zoekt specifiek een CX. Hij vraagt niet, of hij beter zijn DS blijft rijden. Alle reacties gelezen hebbende, vind ik mijn eerste advies nog steeds prima. Vanwege het vele reizen een airco aan boord en omdat brandstofkosten een issue zijn, een diesel. Zo te lezen is het voor de lange afstanden en niet om als eerste weg te zijn bij het stoplicht. Dan is zo’n eerste turbo diesel prima. Die gaat hard zat met een top van net boven de 180. En dat haalt ie echt. Mijn moeder werd ooit met een CX RD Turbo geflitst met na correctie 170 + en gemeten 180. Dat zijn snelheden waar je tegenwoordig nog steeds aardig mee voor de dag komt in het verkeer.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 12 februari 2010 05:55 PM
  [ # 36 ]

ik zou gewoon voor een cx diesel gaan en dan een turbo of turbo interkoeler
kan je heeeeeeeeeeeeeeeeeel goed meekomen in het verkeer
met een t.interkoeler kan je het best nog wel op-nemen tegen de meeste dieseltjes
van 0-100 in 10,8 sec was de oorspronkelijke opgave af fabriek toch ?
dus je hoeft niet bang te zijn dat waneer jij thuis komt de rest het eten al op heeft
boven dien hoef je nu ook weer niet zo heel veel geld te investeren , en je kunt hem ook altijd weer verkopen
persoonlijk lijkt mij die franse prestige met interkooler diesel wel wat, zit een goed verhaal bij
en is niet te duur mits het verhaal klopt
is niet origineel maar zo-wat
welke cx is wel met zekerheid origineel ??
je kan de hele tor zo over-lepelen ,niets hoeft veranderd danwel definitief gewijzigd

succes

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 februari 2010 06:33 PM
  [ # 37 ]
algra schreef:

persoonlijk lijkt mij die franse prestige met interkooler diesel wel wat, zit een goed verhaal bij en is niet te duur mits het verhaal klopt
is niet origineel maar zo-wat welke cx is wel met zekerheid origineel ??

Ik zag de prestige met turbo diesel ook al aan het beging van dit topic. Ik kan maar niet ontdekken over welke het gaat.

CX-en zijn wat mij betreft inderdaad niet om perse origineel te houden. Met zorg aangebrachte verbeteringen zijn naar mijn mening meer dan ok. Vandaar trouwens ook, dat in de mijn het hele toolie-register wordt opengetrokken.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 februari 2010 06:48 PM
  [ # 38 ]
hstaart schreef:

Ik aarzel een beetje momenteel. Omdat ik bezig ben met nog een eerste neus ID te restaureren dacht ik van m’n huidige DS (een zeer prettig gemodifierde en geliefde ‘69 met lpg) te verkopen en een CX (of dwaasheid, zelfs een SM) aanteschaffen. Ik hou van het DS rijgedrag en rij het hele jaar door,vaak ook naar Holland vanuit Engeland, dus vind de benzine kosten wel van belang. Ik heb in Belgie een CX prestige turbo 2 gevonden waarvan beweerd word dat ie chassiswijze en plaatwerkwijze bijna perfect is. Het oogt mooie. Zilver lak, zwart leer interieur en een heerlijk groote ruimte. Een diesel is natuurlijk voordelig, en dit is en snelle auto. Maar ik maak me bezorgd over teleurstelling met de stugge vering. Ik heb nooit in een SM gereden maar hoor dat het rijgedrag zoals een DS is. Een SM geeft een mooie uitstraling (mischien meer dan een CX) maar kan ik de aanschaf prijs en kosten aan? Ik ben bang van niet. De series 1 CX met rvs bumpers ziet er mooier uit dan plastic, en ik hoor dat ze ook zachter veren, maar de diesels zijn langzaam en met een benzine versie kijk je toch weer lpg aan. Ik ben benieuwd naar jullie gedachten en al vast bedankt.
Hans

Hans aarzelt. Dan geef ik hem advies. Een CX diesel turbo II blok is niet bepaald het beste blok dat Citroën gebouwd heeft. Er zijn de nodige -dure- problemen van bekend. En dan zou hij daar een goed rijdende DS op inruilen?

NOOIT aan beginnen!

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 februari 2010 06:51 PM
  [ # 39 ]
hstaart schreef:

Ik heb nooit in een SM gereden maar hoor dat het rijgedrag zoals een DS is.

Het rijgedrag van een SM is vele malen beter dan dat van een DS. Dat komt door stijvere stabilisatorstangen, de omgekeerde voorwiel-ophanging, de nog betere gewichtsverdeling, de aandrijfassen van gelijke lengte, andere veercilinders en andere veerbollen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 12 februari 2010 06:57 PM
  [ # 40 ]

Ik heb als verstokte DS rijder geen mening in dit verhaal. Simpelweg omdat ik nog nooit in een CX heb gereden en de vergelijking dus niet maken.

Wat mij wel opvalt is dat geen van de verstokte CX rijders op dit deel van het forum Hans aanbiedt om eens een rit in zijn of haar CX (mee) te maken. Wellicht dat de keuze dan ineens een stuk makkeleijker wordt.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 12 februari 2010 07:07 PM
  [ # 41 ]
Erict schreef:

Wat mij wel opvalt is dat geen van de verstokte CX rijders op dit deel van het forum Hans aanbiedt om eens een rit in zijn of haar CX (mee) te maken. Wellicht dat de keuze dan ineens een stuk makkeleijker wordt.

Je hebt gelijk en ik weet zeker dat er aanbod genoeg is - alleen omdat Hans, als ik goed gelezen heb, in Londen woont weet ik niet hoe dat logistiek in te passen valt! Hans, mijn CX staat voor je klaar maar je moet er wel voor naar noord-Groningen komen…

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 12 februari 2010 07:08 PM
  [ # 42 ]

Ritje maken? Zit in Den Haag en word morgen ook citroen ID bezitter. Ben benieuwd hoe dat inderdaad veert en rijdt .Er zijn meerdere die beweren dat de cx de juiste synthese is van vering, comfort en prestaties.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 12 februari 2010 07:11 PM
  [ # 43 ]
jmmj schreef:
Erict schreef:

Wat mij wel opvalt is dat geen van de verstokte CX rijders op dit deel van het forum Hans aanbiedt om eens een rit in zijn of haar CX (mee) te maken. Wellicht dat de keuze dan ineens een stuk makkeleijker wordt.

Je hebt gelijk en ik weet zeker dat er aanbod genoeg is - alleen omdat Hans, als ik goed gelezen heb, in Londen woont weet ik niet hoe dat logistiek in te passen valt! Hans, mijn CX staat voor je klaar maar je moet er wel voor naar noord-Groningen komen…

Hij schrijft volgens mij ook dat ‘ie met enige regelmaat z’n DS richting Nederland stuurt.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 februari 2010 07:27 PM
  [ # 44 ]
Erict schreef:

Wat mij wel opvalt is dat geen van de verstokte CX rijders op dit deel van het forum Hans aanbiedt om eens een rit in zijn of haar CX (mee) te maken. Wellicht dat de keuze dan ineens een stuk makkeleijker wordt.

Hans woont ook niet om de hoek Wink

In week 8 ben ik in Canterbury. Je bent van harte welkom om langs te komen en een ritje in mijn CX te maken.

Grtn,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 12 februari 2010 08:12 PM
  [ # 45 ]

Als Hans in Nederland is, mag ie uiteraard ook de mijne uitproberen. Ik heb deze en genen met een zelfde vraag al ‘ns aangeboden de mijne uit te proberen. Het is weliswaar een benzine, maar ik denk, dat Hans dan wel verkocht is….

De DS ken ik alleen van meerijden en dus waag ik me niet aan een aanvulling op de reactie van Yuri. Ik kan wel uit ervaring spreken over de SM. Dat vind ik echt een top kar met hedendaagse rij-eigenschappen. Daar komt zelfs mijn CX niet bij in de buurt. Qua prijs is het wel factor 3. Als je zo veel rijdt als ik denk, dat Hans doet, dan heb je el een heel goede SM nodig. En die zijn niet goedkoop. De beste staan op dit moment op Autoscout en daar wordt veel geld voor gevraagd. Voor waminder dan de helft van dat geld heb je een CX waar echt alles opo en aan zit en die i perfecte staat is.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook