14 van de 27
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

Achterasdemping Berlngo XTR
seres
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152

Gepost: 29 januari 2010 06:00 PM
  [ # 196 ]

Sanmiguel, ” voorveringen ” kan van alles zijn.Leg eens uit WAT er precies vervangen is!!!!!
DE schokdempers——- DE veren——- DE poten——-DE stangen ???????????????????????????

Profiel  

Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

Gepost: 29 januari 2010 07:11 PM
  [ # 197 ]

Seres,
Maandag doe ik navraag in de garage en post ik hier het resultaat.

eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009

Profiel  

seres
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152

Gepost: 29 januari 2010 07:14 PM
  [ # 198 ]

Dat wordt op prijs gesteld.

Profiel  

Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148

Gepost: 01 februari 2010 02:17 PM
  [ # 199 ]

Navraag in de garage leert volgende :
Schokdempers vooraan zijn vervangen.
Is een gekend probleem.
Er werd een ander type schokdempers geplaatst.

eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128

Gepost: 01 februari 2010 11:59 PM
  [ # 200 ]
joost.s schreef:

Nog een clip met het gebonk gevonden:

http://classic.myvideo.de/watch/7237462/Poltern_Berlingo_3_Paddoc

ik kan er zelf echt niet aan wennen, en nog steeds erg geintereseerd in een oplossing….

dit geluid maakt de mijne niet.
denk dat de mijne dan toch een “stille” is

een oom van mn vriendin zijn XTR heeft er wel last van, heb met die zijn XTR enkele weken geleden gereden.

Dat de achteras een geluid maakt komt volgens autogarden door de constructie van de as.

nu alleen de trillingen uit de schuifdeuren er nog uitkrijgen….

Profiel  

PeterXTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58

Gepost: 12 februari 2010 05:18 PM
  [ # 201 ]

Mijn garagist heeft zelfs gezegd dat ik mensen mag doorsturen als hun garage het probleem niet wilt oplossen…

Allee , de mijne is ook weer binnengeweest .
Voorste schokdempers vervangen en achteraan nieuwe originele dempers wat ze vorige keer ook al gedaan hadden . Vooras is nu heel goed en rustig , maar achteraan is het nog niet in orde .
Ik heb dit gemeld aan de garage maar ze willen opnieuw samen een proefrit maken , ze blijven precies
aan die originele dempers houden . Bij een andere forum-lid werden achteaan C4 dempers geplaatst
met heel goed resultaat .
Mag ik aub weten wie je garagist is en de contactpersoon dan kan ik hem eens bellen .
Want een beetje verder in het forum zegt er iemand dat Autogarden gewoon zegt dat het aan het soort achteras ligt en ik heb weinig zin om nog maar eens naar hasselt te karren om datzelfde antwoord te krijgen na de proefrit . Mad
HULP gevraagd .

Profiel  

PeterXTR
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 februari 2010 05:23 PM
  [ # 202 ]

Dat de achteras een geluid maakt komt volgens autogarden door de constructie van de as.

Hey hallo , ben jij ook klant bij Autogarden zoals ik ????

Dat zou ik nu toch willen weten , want blijkbaar ben ik de enige die
hier maar over blijft zagen ?

heb jij ook nieuwe originele dempers gekregen , wat zegt Willy bij jou .
En wat is zijn reactie op dat kraken en trillen van de schuifdeuren .
Bij mij kraakt heel de rechter flank bv op een slechte parking rijden
of op en af een borduur.

Profiel  

kilasy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 12 februari 2010 09:40 PM
  [ # 203 ]

hey iedereen
ik volg dit topic al enkele weken ,maar heb tot hier toe nog niets durven posten ,omdat ik met de nieuwe partner tepee rij ,maar buiten de naam zijn het 2 de zelfde wagens,ik heb zelf de benzine versie 1.6 90 pk premium,en ik heb al enkele weken het gedacht dat hij luidruchting is kwa hobbels en kleine putjes enz….. voor ik deze forum kende,mijn wagen heeft ook dit probleem denk ik ,er staan nu ongeveer 7000 km op ,en in het begin was dit niet ,dacht ik ,maar nu ik dit heb gelezen begin ik te vrezen dat ik ook last heb van slechte schokdempers of wat het ook mag zijn ,ik hoor zeer duidelijk de filtering ,van oneffenheden,zeker bij hobbels die niet al te groot zijn en bij putten die niet echt groot zijn ,en de naden tussen de betonne wegdelen,maar hoe moet je dat aan de garage vertellen,ze zullen wel alles weg lachen denk ik ,en met een smoes komen ,ze zullen wel afkomen met ,jonge het is gene luxe wagen he ,het is afgeleid van een zogenaamd werk busje,ik ken dat ,maar dat is zo niet meer he,bij citroen is dat c4 en bij peugeot van de 207,volgende week mag ik afkomen voor er naar te kijken,ik ben eens benieuwd,zo nu weten jullie ook dat het bij de partner tepee ook is ,denk ik het is niet leuk dat je een nieuwe auto hebt ,die niet erg rustig is ,kwa demping zo niet mogen he ,dat bedoelen ze met kinder ziekt’s denk,groetjes daar he mannen

Profiel  

puggie_205
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161

Gepost: 14 februari 2010 02:47 PM
  [ # 204 ]

is ook bij peugeot een gekend probleem Wink

Profiel  

SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128

Gepost: 14 februari 2010 08:47 PM
  [ # 205 ]
PeterXTR schreef:

Hey hallo , ben jij ook klant bij Autogarden zoals ik ????

Dat zou ik nu toch willen weten , want blijkbaar ben ik de enige die
hier maar over blijft zagen ?

heb jij ook nieuwe originele dempers gekregen , wat zegt Willy bij jou .
En wat is zijn reactie op dat kraken en trillen van de schuifdeuren .
Bij mij kraakt heel de rechter flank bv op een slechte parking rijden
of op en af een borduur.

hallo, hier de antwoorden op je vragen.

ik ben geen klant bij autogarden. Ik heb enkele maanden geleden een monteur van hun (vraag me niet welke) met de Berlingo laten rijden om te horen of het lawaai van de ophaning achteraan aan slechte dempers lag of niet. Zij zijden toen van niet.

Wel vonden ze toen dat de bekleding in het koffer veel geluid maakte. Als ik me daaraan stoorde dan mocht ik daar altijd voor terug komen en dan gingen ze kijken wat ze konden doen.
Die kofferbekleding (de plastieke panelen, vooral rechts) kraakt en piept bij borduren of kleine korte oneffenheden.

Voor de schuifdeuren ga ik nog 1x terug naar de garage waar ik m gekocht heb en dan hoop ik voor hun dat ze er iets aan kunnen doen. Anders denk ik dat ze weer enkele klanten kwijt zijn.

groeten

Profiel  

kilasy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 februari 2010 07:01 PM
  [ # 206 ]

hey iedereen ,ik ben vandaag naar de garage geweest voor de voorste schokdempers te laten controleren(partner tepee)omdat ik ook klachten had over het plop geluid van de voorste vering,ze hebben een test rit gedaan ,en ze hebben geconstateerd dat deze niet naar behoren fuctioneren, alle het geluid dan toch,ze hebben een klacht naar frankrijk gestuuurd,voor het probleem ,wat ze kunnen doen ,dus is bij mijn garage wel herkend,dat is al goed nieuws,afwachten wat ze daar in frankrijk zeggen he ,ze deden helemaal niet moeilijk ,groetjes ,welke dempers hebben ze bij jllie gestoken invervanging van de oude?

ps: hebben jullie adressen of site’s waar je ,tuning onderdelen voor berlingo’s of partners kunt krijgen?
vroeger had je cituning ,en nu enkel musketier,maar ze hebben er nog niet veel voor ons model

Profiel  

joery
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 18 februari 2010 06:38 AM
  [ # 207 ]

hoi,

hoelang hebben jullie moeten wachten vooraleer ze de dempers hebben vervangen!

Profiel  

kilasy
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 februari 2010 09:48 AM
  [ # 208 ]

ze zouden contact met me op nemen ,zodra ze een beslissing van psa frankrijk hebben gekregen ,maar 1 ding staat vast ,ze hebben het probleem vastgesteld,dus dat is goed nieuws,ik zou aan alle berlingo en partner rijders ,een oproep willen doen ,om je wagen (schokdempers)te laten controleren,als ik deze forum niet had gelezen ,had ik er waarschijnlijk zonder ik het wist mee doorgereden te hebben ,ik dank dit forum dus zeer !!!!

ps ik laat zeker iets weten ,hoe het afloopt

Profiel  

joery
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 18 februari 2010 04:46 PM
  [ # 209 ]

vandaag naar andere citroen garage geweest en zij zeiden dat zij gisteren een bericht van citroen belux gekregen hadden dat er een definitieve oplossing was voor de vooras!

mijn wagen moet volgende week woensdag binnen voor het vervangen van de veerschotels!

voor de achteras was nog geen defintitieve oplossing!

groeten joery

Profiel  

PeterXTR
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 februari 2010 11:41 AM
  [ # 210 ]
joery schreef:

vandaag naar andere citroen garage geweest en zij zeiden dat zij gisteren een bericht van citroen belux gekregen hadden dat er een definitieve oplossing was voor de vooras!

mijn wagen moet volgende week woensdag binnen voor het vervangen van de veerschotels!

voor de achteras was nog geen defintitieve oplossing!

groeten joery

Ik ben blij dat ik deze Topic geplaatst heb en hoor dat er al veel mensen hiermee geholpen zijn .
Ik vind het alleen jammer dat ikzelf, nu een jaar later , nog steeds op de sukkel ben en het
bij mijn garage maar blijft aanslepen . Proberen en proberen en steeds maar terug originele
dempers blijven monteren . Heb gisteren met een technieker gesproken van een andere citroen-garage
die zelf met een XTR rijdt . Hij heeft gewoon een aanvraag ingediend om de C4 dempers te monteren .
Aanvraag werd goedgekeurd en het is opgelost . Mijn garage zegt dat zij geen C4 dempers mogen steken.
De goede achterste dempers eindigen met ” QZ ” .
Als er iemand een garage weet dit dit voor mij zouden kunnen doen mogen jullie dat altijd doorgeven.

Succes allemaal . downer

Profiel  

14 van de 27
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook