Hallo allemaal,
Het viel mij op bij mijn Berlingo dat mijn stuur uit het midden staat.
Als ik de stuurkolom met plastic bekleding t.o.v. het dashboard zag, dan stond mijn stuur te ver naar links.
Nu heb ik 2 M8 bouten gelost en de hele stuurkolom naar links geschoven, staat beter nu. Nog steeds is het stuurwiel iets uit het midden. Staat ook niet helemaal in lijn t.o.v. de voorzijde van de auto, maar dat zie je wel vaker bij wat kleinere auto’s,
Wat ik mij alleen afvroeg is of ik nu niet misschien ergens iets teveel spanning op heb gezet doordat ik de stuurkolom iets naar rechts heb gedrukt.
Ik denk eigenlijk van niet, maar zat mij dit gewoon af te vragen.
Groeten,
Herman
Nee de stuurkolom kan dat hebben.
En inderdaad het stuur staat niet volledig recht maar toch beduiden rechter als in andere wagens….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 109
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
Dit is ook iets dat mij van in het begin is opgevellen , ga dit ook eens aanpakken en dit opschuiven naar rechts .
Wat heb je hier moeten voor losmaken om aan die bouten te kunnen ?
Moet je het stuur er vanaf halen ? Wat met de airbage kan je deze gewoon loshalen zonder een dat er een foutcode te krijgen ?
Ik heb geen airbag, maar stuur hoefde er bij mij niet af en denk bij geen een auto.
Heb de plastic bekleding onder het stuur (rond het contactslot) weggehaald en dan zie je een beugel met aan weerskanten van de stuurkolom een M8 bout.
Deze bouten iets lossen en ik kon de gehele stuurkolom redelijk wat naar rechts schuiven.
Misschien kun je er ook bij komen zonder dat plastic weg te halen, maar ik had het toch weg.
Succes,
Herman
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Moet je eens een serie 2 dashboard nemen, daar staat het stuur niet eens in lijn met de bolling van het tellerhuis…
- Berlingo 1.5 bluehdi
Heb gisteren het stuur van de mijne ook een cm en een half kunnen opschuiven naar rechts .
Mijn berlingo is een type 2 , het was aan de bolling van het tellerhuis dat ik het zag dat het niet in het midden stond .
Moet wel zeggen dat het er een stuk beter uitziet maar het staat nog niet volledig in het midden .
Om het te doen heb ik het onderste deel van de behuizing van de stuurkolom los gemaakt en zo kon ik aan de 2 bouten komen .
Ge gaat zo maar aan de stuurcolom rommelen?
staat dat vanaf fabriek niet gewoon goed afgesteld, ?zou zeggen dat het goed moet zijn zoals hij is?
- Berlingo 1.5 bluehdi
Deze staat gewoon niet goed van de fabriek uit , en rommelen is dit zeker niet de beugel is vorzien om te kunnen afstellen .