bekijk het van de positieve kant.
Je sealt de onderkant nu wel mooi af tegen de pekel. ( zover ze dat nog hebben om te strooien dan)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik ben vanmiddag even bij Emiel langs geweest en we hebben de XM even van onder bekeken, maar het ziet er allemaal goed uit. Ok her en der is hij wel wat nat maar ja het blijft een auto uit 92. Emiel heeft de vuldop losgehaald van de bak en daar kwamen gelijk een paar druppen uit. Met andere woorden die zit nog helemaal vol. Her en der zweet er wel wat LHM en wat bakolie ergens uit en dan met name bij de rubber ring om het LHM- vat. Dus geen bak wissel gelukkig. Over een 1000 kilometer weer eens kijken.
Emiel bedankt
No problemo.
Gelukkig is die rubber ring om het LHM- vat nog gewoon via de dealer te bestellen. Mooi dat het (het nu eindelijk eens)meevalt.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
De laatste tijd heb ik het gevoel dat mijn veerbollen voor een beetje zijn langste tijd hebben gehad. Vooral diepe kuilen(voor de mensen uit Leeuwarden e.o. wat een diepe kuil in de weg tegenover het casino aan de heliconweg zeg ) worden niet meer zo vloeiend gedempt.
Dus ik was gisteravond al even wezen sneupen op het net en dit forum. Het eerste wat opvalt is dat Chyparse geen internetsite heeft. Ik wilde namelijk hun prijzen weten van vullen, tweede handsbollen en nieuwe. Kan je een beetje rekening houden met de kosten. weet iemand hier daar meer van? Bestaan ze eigenlijk nog wel, want googlen levert niet veel op over het bedrijf zelf en je komt alleen op dit forum of op het Xantia forum?
Dan een andere soms gevoelig punt. Opboren. Ik twijfel nog steeds en hoor positieve en negatieve berichten. Negatief in de zin van doorslaan bij een drempel. Ik heb wel eens gereden in de XM van Citroen23 zijn vader en die heeft ze ook oplaten boren had dat idee niet. Wat dan automatisch bij me opkomt is hoe zit het dan met een aanhanger erachter en ik rij over een drempel? Veert hij dan ook extra door en slaat dan veel sneller op de grond door het extra gewicht?
Weet iemand hier meer van uit eigen ervaring?
Chyparse….
Peteryed schreef:
hoe zit het dan met een aanhanger erachter en ik rij over een drempel? Veert hij dan ook extra door en slaat dan veel sneller op de grond door het extra gewicht?
Weet iemand hier meer van uit eigen ervaring?
Nog niet mee gemaakt dat hij doorslaat: door het extra gewicht wordt er extra LHM richting de bollen gestuurd de vering wordt dus harder (en minder comfortabel…. )hetgeen ook zal resulteren in een kleinere uislag van de wielen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Bij Rene Spaan te Krommenie:
XM
4 cilinder
7 veerbollen controleren en op druk brengen
€ 90.76
XM
4 cilinder
7 veerbollen vervangen (2e hands comfort)
€ 158.82
XM
4 cilinder
7 veerbollen vervangen (nieuw):
€ 267.00
XM
6 cilinder
8 veerbollen controleren en op druk brengen
€ 170.17
prijzen excl. BTW.en milieukosten, inclusief arbeidsloon, 1 jaar garantie
Bij mij in de buurt zit ook een garage die bollen vult tegen vergelijkbare tarieven.
http://www.vakgaragehoutkooper.nl/
Ik heb zelf comfortbollen, die bevallen prima. Ik geloof dat daar ook andere drukken bij horen en dat het niet alleen een kwestie van opboren is….
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ze zijn dicht op maandag & zaterdag.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Bijna goed: zaterdagochtend zijn ze open voor verkoop
Tip: Als je er toch bent, sla dan meteen LHM in. Daar zijn ze ook niet duur mee.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hmm, toen ik op een maandag belde werd er mij via de voicemail verteld dat ze op dinsdag tot en met vrijdag open zijn van ... tot ...
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ik ben daar vorig jaar op zaterdagochtend geweest. Maar alleen de verkoop was open. Ik dacht van 10:00 tot 12:00.
Oh ja, nog een hele belangrijke tip: Maak een afspraak met Martin!!! Om 2 redenen:
- je krijgt heel veel tekst en uitleg over wat hij doet, en hij is een goede docent
- voor Martin is dat bollengedoe iets wat hij heel leuk vindt en goed doet. Het is voor Chyparse iets wat ze er bij doen, de anderen daar maken zich er daarom gauw makkelijk vanaf.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
‘s Zomers zijn ze ook op zaterdag open 10.00-14.00. “s Winters alleen van di-vr. Zomer is by Chyparse van 1 april -30 september.
En idd naar Martin vragen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.