Totaal aantal Berichten: 831
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Erict schreef:Ik heb als verstokte DS rijder geen mening in dit verhaal. Simpelweg omdat ik nog nooit in een CX heb gereden en de vergelijking dus niet maken.
Wat mij wel opvalt is dat geen van de verstokte CX rijders op dit deel van het forum Hans aanbiedt om eens een rit in zijn of haar CX (mee) te maken. Wellicht dat de keuze dan ineens een stuk makkeleijker wordt.
Erict, als je mijn toic goed gelezen had bood ik het hem meteen aan… Voor je een keuze kan maken moet je inderdaad eens gereden hebben in een CX. De mijne is een ongeblazen diesel dus die mag hij altijd proberen als hij een vergelijking wilt (met ds of cx turbodiesel). Woon in het midden van ‘t land dus ook nog eens centraal.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
wellicht wil de Topic Starter verklappen waar ie woont, en komen er spontaan aanbiedingen van mede forummers bij hem in de buurt ?
ik zit in ‘t oost’n, bij Enschede in de buurt. u is welkom !
heb serie 1 en 2 staan - zodra de prestige terug is van het vinyldakje…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Na 13 jaar DS 23 Break rijd ik nu sinds een tijdje CX Prestige. Tja. De CX serie II Turbo is in vergelijking met de DS behoorlijk veel stugger geveerd. Maar juist op lange afstanden is dat natuurlijk niet erg. Bochten zijn in een CX wezenlijk minder spectaculair, waardoor je comfortabeler iets harder door de bocht gaat. De CX is ook duidelijk stiller - maar zeker niet stil vergeleken moderne auto’s (maar een DS Break maakt meer lawaai dan een berline - ik vond in de DS het geluidniveau na een dagje peage wel vermoeiend). De stoelen zijn geweldig in beide auto’s. De kachel en ventilatiecapaciteit houdt in beide auto’s niet over, net als de werking van de airco. Maar allebei goed genoeg. De DS is om te rijden wel leuker met stuurschakeling of hydraulische bak. En je krijgt meer vriendelijke blikken. Keuzes in het leven, keuzes ...

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De kachel voldoet in een CX echt prima!
De CX wordt zelf als het buiten onder 0 is gewoon bloedheet van binnen.
De blower zou voor een beslagen ruit wel beter kunnen, dat wel.

Totaal aantal Berichten: 831
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
cx25gtit2 schreef:wellicht wil de Topic Starter verklappen waar ie woont, en komen er spontaan aanbiedingen van mede forummers bij hem in de buurt ?
ik zit in ‘t oost’n, bij Enschede in de buurt. u is welkom !
heb serie 1 en 2 staan - zodra de prestige terug is van het vinyldakje…..
In de omgeving Arnhem… En dan iets naar links
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:De kachel voldoet in een CX echt prima!
De CX wordt zelf als het buiten onder 0 is gewoon bloedheet van binnen.
bij mij nu ook met een nieuwe kachelradiator !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
en Hans zit in welke regio .... ??
de vele garages onder ons openen hun deuren voor een speciale Hans-openstelling, en je proefrit kan binnenkort plaatsvinden !!
jongens, bedankt voor de aanbiedingen van een proefrit! M’n eerste echte zal in Belgie binnen kort plaats vinden in de turbo 2 limousine waar ik het over had (geen Prestige… nu ik de types wat beter ken).
Bedankt ook voor het geanimeerd debat DS CX SM. Je leert er enorm veel mee. Een goed argument of het wel of niet je eigen opinie is verdient zorgvuldige aandacht.
Om is even ook iets te vertellen over lpg en een nadeeltje of twee: je mag niet in de Eurotunnel met lpg. 7 jaar lang doe ik dus niets meer dan de boot. Werkt ook prima. Aleen het duurt een stuk langer, en als je toch nog van Londen naar ergens in het midden van Holland moet rijden wil je het zo kort mogelijk maken. Stena Line Hoek van Holland is verschrikkelijk duur en de service is ook niet zo best. Op lpg rijdend is het goedkoper via Dover Calais. Ten twee, tenzij je berijd ben een discreet tankje in te bouwen, met het gevolg van vaak tanken, moet je een 80 liter in je koffer doen. Op vakantie gebruik ik zoo’n fiets rek van Spinder maar dan omgetoverd in een baggage rek. En dan heb ik ook een DS behorend imperial (heel mooi, maar de weerstand ik stevig).
Hans Staartjes
cx25gtit2 schreef:en Hans zit in welke regio .... ??
de vele garages onder ons openen hun deuren voor een speciale Hans-openstelling, en je proefrit kan binnenkort plaatsvinden !!
what can I say? wow! Ik zel zeker voor de gezelligheid een deze dagen hier voordeel van nemen. Gelukkig heb ik ook een vriend met Cxen hier in Londen wat natuurlijk gemakkelijker is. Wat ik mezelf wel afvraag is het onderdelen aspect. Ik ken al de meeste DS suppliers in Holland, maar behalve Citroville ken ik weinig op CX gebied, dus dat word ook een ontdekkings tour.
Hans Staartjes

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
boven aan deze site vh forum staat een ad-banner met de diverse dedicated klassieke Citroen garages.
als je lid wordt vd CX club, krijg je een mooi club blad, daar staan er ook een aantal in.
verder worden er hier op ‘t forum een aantal genoemd.
die kunnen je zeker helpen. en soms een medeforummer.
zorgen dat je een goede garage hebt voor onderhoud, en evt onderdelen.
zo kom je een heel eind ! voor regulier onderhoud, normale dingen gaat dat wel lukken met onderdelen.
gisteren voor het eerst in een benzine Prestige turbo 2 gereden van m’n goeie vriend Jamie Piggot(DS Parts). Rechts stuur, automaat. De wagen had schade aan de achterkant dat op het achterwiel wreef dus hebben we dat met spanbanden en een hamer even recht getrokken. Een nieuw achterlicht hebben we ook moeten fitten. Toen was het even rijen over een onverharde weg en de straat op. Met behoorlijk snelheid door de putten heen lijkt me de vering weinig te verschillen van een DS. Door de bochten heen minder leund de wagen een stuk minder. De wegligging is heel goed. De leren stoelen zitten fijn. Je krijgt wel het gevoel als je de wagen instapt dat je achter het stuur kruipt in vergelijking met een DS. Het stuur is licht maar heel precies. En de diravi went snel. Het dashboard oogt mooi en is functioneel. De richtingaanwijzers zijn perfect geplaatst. Had aleen last met het ruitenwisser knopje en de ruitenwissers uit te schakelen. Moest ook even zoeken voor de hoogteregeling knop!
Chris Peck (DS monteur) reed aan toevalig in een verbleekte licht groene Prestige, met een versleten interieur. Wat een kleur hey:) Ik ben diep onder de indruk momenteel moet ik zeggen.
Hans Staartjes

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
maar als dit een benzine turbo was, kan je alleen maar onder de indruk zijn, mede door de verlengde versie en het extra vermogen. ben benieuwd wat je keuze zal worden…...
PS
was het een benzine gti automaat of benzine turbo automaat ? die laatste uitvoering is niet standaard geleverd…..

- CX 25 GTi Turbo 2
hstaart schreef:gisteren voor het eerst in een benzine Prestige turbo 2 gereden van m’n goeie vriend Jamie Piggot(DS Parts). Rechts stuur, automaat.
De combinatie automaat en Turbo is nooit geleverd
Als het een automaat is dan vermoed ik dat er een ongeblazen 2500 injectie blok in ligt.
Bij een serie 2 heb je eigenlijk 2 uitvoeringen van de Prestige:
CX 25 Prestige (altijd automaat)
CX 25 Prestige Turbo / Turbo 2 (vanaf bouwjaar 87: Turbo 2 heeft een intercooler, Turbo 1 niet, die eerder werd geleverd)
Goed om te horen dat die bevalt!
Arjan Verkade schreef:hstaart schreef:gisteren voor het eerst in een benzine Prestige turbo 2 gereden van m’n goeie vriend Jamie Piggot(DS Parts). Rechts stuur, automaat.
De combinatie automaat en Turbo is nooit geleverd
Als het een automaat is dan vermoed ik dat er een ongeblazen 2500 injectie blok in ligt.Bij een serie 2 heb je eigenlijk 2 uitvoeringen van de Prestige:
CX 25 Prestige (altijd automaat)
CX 25 Prestige Turbo / Turbo 2 (vanaf bouwjaar 87: Turbo 2 heeft een intercooler, Turbo 1 niet, die eerder werd geleverd)Goed om te horen dat die bevalt!
Ah….dat zal ik is wat beter onderzoeken. In het geval van een ‘86 Limousine, waren die meestal ook automaten of niet?
Hans Staartjes

- CX 25 GTi Turbo 2
Een CX diesel in welke vorm dan ook is nooit met automaat geleverd.
Als je graag automaat wil dan zal je benzine moeten rijden.