5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
aanschaf advies gezocht
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 februari 2010 01:08 PM
  [ # 61 ]
Arjan Verkade schreef:

De combinatie automaat en Turbo is nooit geleverd Wink

klopt.
ik meende dat er ik ergens gelezen had dat iemand in een T2 zelf een automaat gebeund heeft….. dus je weet waar nooit.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 februari 2010 01:10 PM
  [ # 62 ]

Ja ik weet dat zulk soort uitzonderingen er altijd zijn Wink

Profiel  
 
hstaart
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 30-12-2005

Gepost: 14 februari 2010 04:10 PM
  [ # 63 ]
Arjan Verkade schreef:

Een CX diesel in welke vorm dan ook is nooit met automaat geleverd.

Als je graag automaat wil dan zal je benzine moeten rijden.

jammer, maar het lijkt me niet genoeg reden om niet te dieselen. Ik begrijp dat de Limousine (diesel) nooit in rechts stuur is geleverd. Trouwens in de rhd Prestige die ik reed vond ik de voetruimte wat krap, maar dat vind je ook met DSen.

Hans Staartjes

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 februari 2010 04:25 PM
  [ # 64 ]
cx25gtit2 schreef:
Arjan Verkade schreef:

De combinatie automaat en Turbo is nooit geleverd Wink

klopt.
ik meende dat er ik ergens gelezen had dat iemand in een T2 zelf een automaat gebeund heeft….. dus je weet waar nooit.

Dat was ik, en het was een turbo 1 diesel. Een turbo 2 heeft te veel koppel en dat trekt de automaat niet. Daarbij is de eindoverbrenging van een automaat erg kort, wat bij een Turbo 1 net gaat, maar bij een turbo 2 écht niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 februari 2010 04:48 PM
  [ # 65 ]
hstaart schreef:

Trouwens in de rhd Prestige die ik reed vond ik de voetruimte wat krap, maar dat vind je ook met DSen.

er zijn stoel-rails-verlengers te verkrijgen, dus dat is ook opgelost !

en wat voor prestige wat ‘t ? een “gewone” 2,5 liter automaat denk ik dus ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 februari 2010 04:50 PM
  [ # 66 ]

Ik denk dat de TS de ruimte bij de pedalen bedoelt. Bij RHD auto’s is die aanzienlijk krapper inderdaad. Stoelverlengers kunnen dat probleem helaas niet zo 1,2,3 oplossen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 februari 2010 04:53 PM
  [ # 67 ]
waterman schreef:

Ik denk dat de TS de ruimte bij de pedalen bedoelt. Bij RHD auto’s is die aanzienlijk krapper inderdaad. Stoelverlengers kunnen dat probleem helaas niet zo 1,2,3 oplossen.

zit daar dan nog de injectie modulator achter, zodat de pedalen verder naar je toe komen ??
zit die injectiemodulatorkast dan niet links in de auto ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
hstaart
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 30-12-2005

Gepost: 14 februari 2010 04:57 PM
  [ # 68 ]
cx25gtit2 schreef:
hstaart schreef:

Trouwens in de rhd Prestige die ik reed vond ik de voetruimte wat krap, maar dat vind je ook met DSen.

er zijn stoel-rails-verlengers te verkrijgen, dus dat is ook opgelost !

en wat voor prestige wat ‘t ? een “gewone” 2,5 liter automaat denk ik dus ?

ja, klopt, en goed te weten over de rail verlengers, ookal helpt het om de rugleuning bij te stellen. Je had bijna gehoopt dat je een kantelend stuur had want het is krap tussen benen en stuur (tenmintste aan de rechts gestuurde).

Hans Staartjes

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 februari 2010 05:03 PM
  [ # 69 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 februari 2010 09:32 PM
  [ # 70 ]

Wat me bij een CX RHD trouwens ook onhandig lijkt is de handrem, die is niet van links naar rechts verplaatst volgens mij.

Nu gebruik ik die zelden, maar toch Wink

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 16 februari 2010 11:40 PM
  [ # 71 ]

Hoe het bij een CX is, weet ik niet, maar ik heb veel ervaring met andere rechtsgestuurde auto’s en moet zeggen dat het qua rijden vrijwel geen verschil maakt. Oké, als je wilt inhalen op provinciale wegen (hetgeen bij de meeste mensen maar af en toe voorkomt) moet je wat meer afstand nemen van je voorligger, maar daar staat weer meer gemak op de snelweg tegenover: waar iedereen links op de strook hangt, kijk jij er fijn rechts langs.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook