krijg ontluchtingsnippel achterrem niet los
twinkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-08-2009

Gepost: 09 februari 2010 05:27 PM

Ik ben vast niet de eerste met dit probleem.

Wie kan mij helpen of heeft er nog een slim idee?

Ik heb mijn remleidingen naar achteren vervangen, maar ik krijg met geen kruipolie, (simpele) griptang of hamer beide nippels niet los. Hij lijkt wel vastgelast. Ondertussen heb ik de hele buitenkant van beide nippels al aan gort gedraaid.

Wie heeft ervaring met zo’n klus? Kan iemand me helpen?

Of andere vraag: heeft er desnoods nog iemand een vervangende remklauw liggen?

BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 februari 2010 12:51 AM
  [ # 1 ]

Goeie griptang erop, als dat niet werkt: Moer erop lassen. Tenslotte: Uitboren kan ook nog.
Succes!

Citroen!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 februari 2010 08:29 PM
  [ # 2 ]

Rondom de nippel stoken/verhitten. (bijv. met http://link.marktplaats.nl/319456083)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
twinkel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 12-08-2009

Gepost: 14 februari 2010 02:07 PM
  [ # 3 ]

Heeft er iemand een suggestie voor een goede griptang?

Dat simpele Gedore ding wat ik heb, slipt uiteindelijk ook gewoon. Verhitten heeft natuurlijk als consequentie dat de rubbers van de remcylinder gaan lijden. Als het effe kan wil ik de remklauw laten zitten, anders kan ik ook gelijk de remleidingen ter plaatse vervangen, dat zit nl ook allemaal muurvast.

Hoe gaat dat trouwens als ik moet tappen? Dan moeten ze er zeker wel af om de metaalresten bij de cylinder weg te krijgen?

BX break 16 TRI dec 1987 GRIS meteore 245000 km
Xantia 2.0 16v

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 14 februari 2010 02:24 PM
  [ # 4 ]
twinkel schreef:

Verhitten heeft natuurlijk als consequentie dat de rubbers van de remcylinder gaan lijden.

Ik had er mischien bij moeten zetten eventjes verhitten !! dus zeg zo’n 10 seconden. niet een kwartiertje. Daar gaan die rubbers niet onderlijden. Met een goeie griptang heb je 50% kans dat ze afbreken en dan wordt het inderdaad uitboren,en tappen. Je kunt ook vet aan de tap doen om de om de metaalresten bij de cylinder weg te houden. Dat stoken heb ik nu al een paar keer gedaan dus mits jij niet te lang stookt….......

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 februari 2010 03:01 PM
  [ # 5 ]

@twinkel:
Heb je al geprobeerd een moer op de nippel te lassen? Die nippel is toch afval, maar hij kan zo goed los komen.

Citroen!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook