Weet iemand hoe ik het beste een deurscharnierpen er uit kan krijgen ik heb er op de sloop een gehaald maar dat ging ook niet zo gemakkelijk, gelukkig was daar nog wel het voorscherm eraf zodat ik erbij kon maar hoe hem nu bij mij te vervangen moet dan ook het voorscherm eraf?
En de lekkage lijkt toch echt LHM te zijn ik heb het nu even droog gemaakt om te kijken waar het vandaan komt.
Arghhh, vandaag op weg naar me werk uit de bocht gegleden vol tegen een stoeprand aan, nou is dus me velg die ik vorig jaar nog helemaal heb opgeknapt krom .
Heeft iemand er misschien nog een deuville/progress velg liggen die opgeknapt moet worden?
M’n stuur staat nu trouwens ook een beetje naar rechts toe kan dit door de kromme velg komen of kan ik nog ergere schade verwachten?
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zo, balen!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
robinrossie schreef:
Heeft iemand er misschien nog een deuville/progress velg liggen die opgeknapt moet worden?
Ik heb nog een setje van 4 mooie progress velgen liggen, bij interesse Pb!
robinrossie schreef:
M’n stuur staat nu trouwens ook een beetje naar rechts toe kan dit door de kromme velg komen of kan ik nog ergere schade verwachten?
Ik zou de auto eens goed van onderen laten bekijken, Lelijke Een zijn glijpartij heeft geleid tot een kompleet verwoest subframe, deze zijn bij de BX niet zo heel erg sterk!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Inderdaad, en Bunny had ook al een krom subframe te pakken.
Zonde man, maar goed, die velgjes zijn gelukkig prima te krijgen, en wellicht heb ik binnenkort nog een setje MK2 gti velgen (antraciet) in de aanbieding.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ik heb er net even onder gekeken en ik zie in iedergeval geen kreukels in het subframe zitten, maar ik zal er binnenkort nog wel even mee langs de garage rijden om hem even helemaal te laten inspecteren.
Stom det ik op het moment dat ik hem voelde glijden dacht terug sturen en recht op de stoeprand afgaan, maar dat heb ik gewoon niet gedaan terwijl ik er dus wel aan dacht, ik bleef gewoon stevig het stuur naar rachts toe houden en stuurde niet terug. Waarom je zoiets dan niet doet als je het wel denkt?
Ik hoop dat het allemaal meevalt ik zal er het reservewiel is opleggen en kijken of het stuur dan weer recht staat.
Ik hoop mee voor je !! Als het subframe toch beschadigd zou zijn dan wil ik eventueel wel een weekendje komen helpen
Zo even afwezig geweest i.v.m. carnaval
De stand van zaken is nu dat ik er de reserveband onder heb gelegt maar hij trekt nog naar links weg, zal er dan toch iets krom zijn.
Ik heb nu een afspraak gemaakt om er even na te laten kijken, dus ik hoop maar het beste.
Bunny bedankt voor het aanbod om te helpen, maar ik hoop dat het niet nodig zal zijn.
Heeft er niemand nog ergens een oude/vieze/of mooie deuville/progress velg liggen, ik dacht dat die wel makkelijk te vinden zouden zijn maar dat valt nog tegen, deze kan ik iniedergeval niet meer gebruiken.
Ze zijn eventueel nog wel te herstellen die velgen .
En ik hoop mee voor je
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mocht het echt niet te vinden zijn, hier op de sloop ligt een Deauville met deze velgen.. (Die zijn tenminste hetzelfde meen ik?)
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik zal eens kijken, er staat me iets van bij dat bij de knutselschuur nog zo’n velg lag. Maar pin me er niet op vast.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het kan trouwens ook zo zijn dat je een spoorstang krom geduwd hebt, dat is in ieder geval een stuk goedkoper en makkelijker dan een subframe, moet je alleen even je auto opnieuw uit laten lijnen.
Hopelijk valt het mee inderdaad!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Gelukkig valt het allemaal mee!
Gisteren naar de garage geweest en er is niks krom of verbogen, hij moet nog wel uitgelijnt worden want ik had er nu nog 1 stalen velg op liggen en dan kan dat niet.
Gisteren ook maar meteen een velg opgehaalt bij Knackor, waarmee ik nu bezig ben met opknappen en als die er weer op ligt is alles weer in orde gelukkig .
Nog een vraagje de carterventilatie was zo verstopt dat die de olie er op andere plekken uit begon te gooien, gisteren heb ik het maar schoon gemaakt(had ik vorig jaar ook al gedaan). Is hier echt helemaal niks aan te doen? Het gaasje bovenin heb ik er al uitgehaalt, maar het is zo’n klote systeem er moet toch iets aan te doen zijn?
Zow, since vandaag is de progress weer helemaal in orde vorige en deze week de velg opgeknapt en er vandaag ondergezet en hem vandaag ook uit laten lijnen, het linker voorwiel stond toch behoorlijk scheef.
Naar de kwikfit in Oss ga ik overigens nooit meer heen, ze zeiden dat de velg krom was en dat er daarom 100 gram op moest aan een kant, ik dacht laat ik het nog ergens anders proberen dus naar de euromaster gereden en daar was de velg in een keer weer recht! toch raar.
De velg.
Onderweg naar de velg ophalen nog de 170000km gehaald waar ik natuurlijk net te laat voor was.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Kijk, goed bezig!