Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Was gezellie hè?! Gelukkig viel het weer mee . En je buuf is maar wat blij met die vlekken op d’r stoepie whahaha!
Hopen dat die retourtjes nu blijven zitten…en anders weet je nu hoe het moet
Groets Ruben
p.s. Als je nou een XM erbij neemt ben je op de goede weg!
See, buy, fly C5 V6
Let er op dat als retourleidingen los schieten dit vaak wil zeggen dat een van de hydraulische componenten een te hoge lek- of retourstroom hebben.
Eric Vertogen schreef:Let er op dat als retourleidingen los schieten dit vaak wil zeggen dat een van de hydraulische componenten een te hoge lek- of retourstroom hebben.
Dus dat betekent dat er iets anders niet goed werkt?
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
beter dat hij weer rijdt dus nu kan ik je tegenkomen als je aan het scheuren ben in de wijk
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
BXsport1986 schreef:Eric Vertogen schreef:Let er op dat als retourleidingen los schieten dit vaak wil zeggen dat een van de hydraulische componenten een te hoge lek- of retourstroom hebben.
Dus dat betekent dat er iets anders niet goed werkt?
Eerst maar ff rijden en zien hoe het houdt, dan verder kijken
Kom je er vanzelf wel achter
En anders maar ff op de brug met een biertje het één en ander nalopen.
See, buy, fly C5 V6
BXsport1986 schreef:Eric Vertogen schreef:Let er op dat als retourleidingen los schieten dit vaak wil zeggen dat een van de hydraulische componenten een te hoge lek- of retourstroom hebben.
Dus dat betekent dat er iets anders niet goed werkt?
Dat zou kunnen. Het kan natuurlijk ook dat de retour niet goed vast zat en daardoor los is geschoten
Mocht het vaker voorkomen dan kun je opzoek naar de oorzaak. Gelukkig is dat nooit zo moeilijk:-)
Kom net thuis na een dagje Frankfurt , rij ik de straat in staat daar toch maar een mooie BX Sport ! Alleen schrik me dood, grote natte plek onder de auto….. ik kijken, was gelukkig de LHM-vlek van gisteren! Lopen hele sporen door de wijk heen! Zullen bij met me zijn daar!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
lhm kan geen kwaad een regenbui en het is weer weg waar zijn je lampen trouwes zag hem staan vanmiddag zonder lampen
citroenc2 schreef:lhm kan geen kwaad een regenbui en het is weer weg waar zijn je lampen trouwes zag hem staan vanmiddag zonder lampen
Mistlampen moeten eerst schoongemaakt worden, liggen in de kofferbak! Het klusje voor zaterdag!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Vandaag een lekker lange rit gemaakt, dakje open, raampjes open! Genieten van het geluid en het comfort. Wat denk je? Lekt ie weer! Helemaal gek wordt ik ervan! :20
Nu weer op een andere plek lekkage LHM, de lekkage van zaterdag zit nog vast, met nadruk op nog… slangetje komt alweer los. Kleine kans dat daar de LHM doorheen gekomen is, ik hoop het! Heb nu even geen zin om weer te gaan klussen dus zaterdag zien we het wel, zal in ieder geval een retourleiding zijn want ik heb nog 30 km kunnen rijden voordat het waarschuwingslampje ging branden en hij komt ook nog steeds omhoog bij het starten. Is wel een projectje dit zeg
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:Vandaag een lekker lange rit gemaakt, dakje open, raampjes open! Genieten van het geluid en het comfort. Wat denk je? Lekt ie weer! Helemaal gek wordt ik ervan! :20
Nu weer op een andere plek lekkage LHM, de lekkage van zaterdag zit nog vast, met nadruk op nog… slangetje komt alweer los. Kleine kans dat daar de LHM doorheen gekomen is, ik hoop het! Heb nu even geen zin om weer te gaan klussen dus zaterdag zien we het wel, zal in ieder geval een retourleiding zijn want ik heb nog 30 km kunnen rijden voordat het waarschuwingslampje ging branden en hij komt ook nog steeds omhoog bij het starten. Is wel een projectje dit zeg
Tja, daar kom je niet om heen bij een sport, je blijft vaak sleutelen. Welke sport je dan ook mag hebben..Maar je rijd wel een sport
Is wel een projectje dit zeg
Niet om lullig te doen hoor, maarre…. een BX Sport kopen voor 400 euro die “voor onderdelen” verkocht werd, dan kun je toch wel een klein beetje verwachten dat ‘t een projectje is
Ik had eigenlijk ook als advies gegeven dat je em de stalling in moest doen en volgend voorjaar het hele LHM gedeelte opfrissen en onderdelen vervangen waar nodig. Tegen die tijd kun je ook in Veenendaal langs komen, dan doe ik het hier op de brug
Ik zou er dus nu niet verder mee rijden, want als er een retourleiding los schiet is er waarschijnlijk meer aan de hand.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
WYD schreef:Ik had eigenlijk ook als advies gegeven dat je em de stalling in moest doen en volgend voorjaar het hele LHM gedeelte opfrissen en onderdelen vervangen waar nodig. Tegen die tijd kun je ook in Veenendaal langs komen, dan doe ik het hier op de brug
Ik zou er dus nu niet verder mee rijden, want als er een retourleiding los schiet is er waarschijnlijk meer aan de hand.
Idd, staat teveel druk op. Bennie, stallen dat ding en in voorjaar 2006 weer naar buiten halen. Je maakt je nu veel te druk, ff laten afkoelen
Kan je alvast een potje maken speciaal voor de Sport
See, buy, fly C5 V6
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Och we kunnen prima een keer 1 voor 1 de slangen op het voorraadvat loshalen om te kijken waar het er hard uit komt. Nadeel van die BX voorraadvaten is dat je het niet van de buitenkant kan zien waar het terugstroomt waar dat wel gaat bij GS/CX vaten.
Anyway, het is ietwat irritant maar laat je niet uit het veld slaan door dat soort kleinigheden. Ik zie zulke lekkages als minimale problemen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY