8 van de 20
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Jelte’s CX25GTI
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 14 februari 2010 11:53 AM
  [ # 106 ]

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Freek’s referentie spreekt over een one-sensor GTI = serie 2, wellicht overgangsmodel(?). Dus terug naar het algemene verhaal van altijd verdachte bedrading en connectors. De bekabeling rond/boven de accu is sowieso een zooitje. Het zit wel vast maar buiten de kabelbomen nergens goed opgebonden. Een voorjaarsklusje.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 14 februari 2010 12:42 PM
  [ # 107 ]
Jelte Feenstra schreef:

De bekabeling rond/boven de accu is sowieso een zooitje.

Dat hoort zo… Rolling Eyes

Gezien je metingen en experimenten lijkt je conclusie juist dat het slechte starten niet aan die temperatuursensor ligt. Maar waar dan wel aan…?

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 14 februari 2010 12:54 PM
  [ # 108 ]

Dan toch weer terug naar de basisvraag: a)vonk b)benzine. Het engelstalige citaat gaat over de werking van het injectierelais (‘big blue’) dat bij de rechter koplamp zit. Dit relais zorgt er onder andere voor dat er pas benzinetoevoer is als de startmotor een bepaald toerental heeft. Als het relais zelf gammel is of de bedrading komt er dus geen benzine. Dus: hoor je de brandstofpomp (ter hoogte van de acherportieren) zoemen bij jouw startpogingen?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 14 februari 2010 01:03 PM
  [ # 109 ]

Als het aan de big blue ligt, dan zou ze ook bij warme motor slecht moeten starten, toch…?

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 14 februari 2010 01:31 PM
  [ # 110 ]

Op het moment dat ik contact maak, hoor ik de benzinepomp zoemen. En het starten bij losse sensor suggereert toch een vonk en injectie.
Ik heb constant het gevoel dat de motor te goed loopt als ‘ie eenmaal loopt om het buiten de echte koudestart-voorzieningen te zoeken. Het zou nog de injectiecomputer kunnen zijn die het koudesensor signaal verkeerd interpreteert.
Het blijft zoeken. Frustrerend wel dat ik de enige op het forum lijk te zijn met dit probleem (behalve sans-pareil met een heel ander motor mngt).

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 14 februari 2010 07:32 PM
  [ # 111 ]

Ik begrijp je frustratie. Het is ook lastig helpen vanaf een laptopje. En je voelt je misschien nu de enige, volgens mij komen we allemaal eens aan de beurt. Ik heb in 9 jaar nu 2 keer een raadselachtig probleem gehad met slecht lopen en niet starten. De laatste was een losse stekkerverbing vanaf de pomp naar het injectierelais onder het tapijt bij de rechter voetenruimten die vanaf de ene op het andere moment last gaf. En de eerste was mi een samenloop met slechte aarde als belangrijkste oorzaak. In beide gevallen waren het dus geen kapotte onderdelen. Een beetje handig en nieuwsgierig zijn loont bij dit soort problemen. De garage zal de oorzaak wellicht wat eerder vinden, maar je bent zo tig euro kwijt en dan heb je nog geen garantie op resultaat. Dus houd moed!

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 26 februari 2010 10:07 AM
  [ # 112 ]

PECH!!
Mijn schoonvader zaliger zij altijd al: “Je vrouw en je auto moet je nooit uitlenen!”
Ik heb niet geluisterd en mijn Bleu Romantique uitgeleend aan een kennis die, na jaren geleden CX gereden te hebben, wel weer eens met een CX wilde rijden. Een onverwacht noodzakelijke uitwijk-manoeuvre deed haar in de berm langs een paaltje schuren. De andere auto is niet geraakt; kwam van rechts overigens. Voor hem en mij een zeer vervelende ervaring crying .
Gelukkig ben ik all-risk verzekerd via D+F/Allianz. Ze rijdt nog met zo te zien alleen (veel Sad ) blikschade.
Ik ga haar straks naar d’Oro brengen. Hoop dat het niet te lang gaat duren voor ze weer toonbaar is (20/3?).

Afbeelding Bijlagen
schadefoto-606x480.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 februari 2010 10:16 AM
  [ # 113 ]

Hè, wat akelig!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 26 februari 2010 10:21 AM
  [ # 114 ]

Heel vervelend…. Een geluk bij een ongeluk, is dat je nu in één keer de wielkappen mee kunt laten nemen. En ik denk, dat het bij David en zijn buren wel wordt recht getrokken. Of je laat er nieuwe delen op zetten. Dan zie je er zeker niks meer van. Het is wel een echt stevige schade…. Crying or Very sad

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 26 februari 2010 10:34 AM
  [ # 115 ]

Bah bah, het gaat lekker met de blauwe CX’en op dit forum. Sterkte Jelte, en ik zou zeker voor nieuw plaatwerk gaan. Dit lijkt echt niet meer recht te trekken te zijn (het voorscherm misschien, maar de deuren zeker niet).

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 februari 2010 10:49 AM
  [ # 116 ]

Oei… da’s geen fijn deukje…. 2 deuren in ieder geval, voorscherm is wel te redden. Complete zijkant spuiten… toch snel weer 2500 - 3000 euro schade met een beetje pech. Gelukkig heeft D’oro een erg goede plaatwerker zoals Robin al opmerkte. Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
familiale
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 26 februari 2010 10:49 AM
  [ # 117 ]

Sterkte met de afhandeling van het geheel.

Groet Wouter

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 26 februari 2010 11:24 AM
  [ # 118 ]

Wow…. Neutral

Niet best… sterkte ermee Jelte!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 26 februari 2010 11:36 AM
  [ # 119 ]

Dit ziet er enorm akelig uit, Jelte. Ik hoop dat ze snel weer op de weg is.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 26 februari 2010 12:46 PM
  [ # 120 ]

Ik denk in eerste instantie dat je het idiot “cramergevoel” hebt gekregen, toen je het hoorde, maar dat lost niets op. Heeft het wiel geen tik gekregen? De wieldop is ook niet meer netjes. Maar ik neem aan dat dit wel gecheckt wordt…...... Gelukkig is er niet gebruik gemaakt van de kreukelzone, sterkte met het herstel.

Profiel  
 
 
8 van de 20
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook