Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-2009
- Xantia 1.9td type2 break
Sorry,
ik denk dat ik daar mee in de war ben.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
We leven nu eenmaal in een achterlijk land waarbij milieu-vriendelijkere brandstoffen extra belast worden (lees afgestraft worden).
Onze break kost in Eindhoven op dit moment 311 euro per kwartaal wegenbelasting. Als wegenbelasting geheven werd naar rato van uitstoot, dan zou iedereen op LPG of op stroom rijden.
Ik trof laatst iemand in het Verenigd Koninkrijk met een Ford Mondeo ST (3.0 l V6, benzine) die per jaar 300 pond wegenbelasting betaalt (een schijntje van wat zo’n auto hier zou kosten). Omdat hij er een LPG installatie in heeft laten bouwen krijgt hij nu 100 pond korting. Zoiets zou in Nederland vertalen naar een regeling waarbij al het andere duurder wordt.
Houdt er ook rekening mee dat een diesel Xantia geen roet-filter heeft. Ik heb toendertijd eens op de lijsten zitten kijken naar of zo’n ding mogelijk was, maar de Xantia staat daar niet op. Met de invoering van de kilometerheffing bestaat de kans dat Diesel auto’s zonder roetfilter duurdere tarieven gaan betalen.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
LPG-G3 wordt veel lager belast. Dat is een goede optie als je dat wil afzetten tegen een diesel.
Maar dit draadje gaat over het verbruik en niet over de belastingen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Correct. Maar belastingen spelen wel een rol in het totale kostenplaatje, vandaar.
Verder kan ik beamen dat onze auto heerlijk rijdt.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Mijn vorige Xantia een HDI90 gechipt naar 110, had een gemiddeld verbruik van 1 op 17,5 - 18. Lange afstanden (lees snelweg) ongeveer 1 op 19 a 20.
Ford Focus 1.6 16v Trend 2007 205dkm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic 2011 81dkm
Ex.
1x Renault Clio 1.4 16v Ludo 2001
2x Xantia 1.8 16v G3
1x Xantia 2.0HDI 110 pk
1x C3 1.4 16v X-TR 2004
XM V6 Ambiance Aut.+Leer
Citroën Xantia 2.0 16v berline 2000 148dkm
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
bartjes schreef:Correct. Maar belastingen spelen wel een rol in het totale kostenplaatje, vandaar.
Bij mij niet echt daar ik per definitie diesel rijd (het kan alleen zijn dat ik bijv. ipv een C5 een Xsara zou kopen ivm de belasting, dus deels heb je wel gelijk )
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa