Beste lezers,
Onze C15 1100 start niet meer!
Het is een carburateur versie (4bak)
Ik heb de bougiekabels vervangen en de verdelerkap (duccelier)
Alles op de goede plek gemonteerd
Hij draait wel rond en krijgt ook benzine.
Ik was hem vanmiddag aan het slepen in z´n 2 en toen een harde knal!
Heel de einddemper kats overmidden gescheurd!
Waarschijnlijk volgelopen met benzine lijkt me of niet!
Moet ik de ontstekingsmodule vervangen of heeft iemand nog een andere tip!
Met vriendelijke groet,
Tom
Dans son jus
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Was de demper niet gewoon verstopt geraakt met losgeraakt dempingsmateriaal, zodat de auto daarom niet wilde starten? Heb je na de ontploffing nog geprobeerd te starten? Liep de motor vóórdat je de ontsteking verving wel?
Leuk trouwens een C15 1.1 carburateur met vierbak. Een van de eersten met nog een Visablokje? Ik ben benieuwd naar foto’s van het wagentje.
Edit: Welkom op het forum trouwens, stel je nog even voor met auto(s) enzo. Vinden we leuk! http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewforum/55/
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ontstekings volgorde niet juist….,als ik het zo lees.
Weet je wel zeker dat je de nieuwe kabels op de juiste bougie hebt,ik zou het nog maar eens controleren!
Met z’n vieren in je Eendje.
Nee, hij liep nog maar op 3 cylinders na een bezoek aan de wasstraat.
Door aan de bougiekabels te morrelen zag ik dat deze aan vervanging toe waren!
Het is een lavendel blauwe c15 uit 1991 met een vier bak!
Er zit net zo´n motor in als in de 205jes.
Ik zeg het toch goed (carburateur versie)? Geen injectie.
Rommel in de uitlaat denk ik niet hij reed als de brandweer.
Dans son jus
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
205jes hebben op motorisch gebied zo’n beetje dezelfde evolutie meegemaakt als de C15. Maar gezien het een 91er is neem ik aan dat het een TU blokje is, en dat de C15 viergaats velgen heeft.
De ontstekingsvolgorde even een keer extra controleren kan geen kwaad, heeft bij onze Visa Plein Air ook wonderen verricht
Ja, dat klopt een TU is het ja!
Ik zal binnenkort wat foto´s van mijn wagens laten zien!
Wij hebben precies zo´n rode c15 als jullie gehad. Alleen was het ook een 1100 als we nu hebben. Het was geen familiale maar een Mixa, deze heb ik uit belgie geimporteerd. Deze auto verkocht aan iemand in wageningen. Toevallig paar weken geleden een reactie van deze man gehad! Hij heeft er een uitneembaar camperinterieur ingemaakt. Is er helemaal weg van!
Alleen nu nog de blauwe aan de praat krijgen!
Dans son jus
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Die verhalen vind ik altijd wel leuk om te lezen! Claudius heeft ook een Mixta uit België. Die van ons komt uit Duitsland, en is toch wel heel anders hoor.
Back ontopic: Ontstekingsvolgorde checken, bougies er uitdraaien en kijken of ze vonken. Als dat geen uitkomst biedt, de benzinetoevoer checken. Misschien de carburateur eens schoonmaken? Nieuw brandstoffiltertje?
Hartelijk dank!
Ik ga morgen even prutsen!
Ik hou je op de hoogte!
Dans son jus
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
En, gelukt?
Yes!
Idd onstekingsmodule defect en…...................... bougiekabels veranderd zoals je zij als tip.
Mijn vrouw helemaal blij (ik ook hoor)
Nu weer fijn rijden.
Bedankt, klasse!
Dans son jus
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Fotootjes niet vergeten hè???
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist