1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Wat is er met de uitvoeringen van de C4 gebeurt?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 februari 2010 08:22 PM

In modeljaar 2008 en 2009 had je nog 2 verschillende uitvoeringen van de Exclusive. De 1.6 VTi en 1.6 THP.

Deze zijn nu geheel verdwenen in de carconfigurator.
Hierdoor zijn opties zoals automatisch inklapbare spiegel en meedraaiend Xeon niet meer te krijgen…

De 1.6 THP 150 pk is op een berline helemaal niet meer te krijgen…

In Duitsland is alles nog gewoon te bestellen, al heeft het beestje dan een iets andere naam.
In Belgie is de Exclusive op de 1.6 VTi ook nog te krijgen, de 1.6 THP motoruitvoering lijkt daar ook verdwenen te zijn.

Is dit tijdelijk of wordt het aanbod C4 gewoon erg minimaal hier in NL?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 februari 2010 08:58 PM
  [ # 1 ]

Het aanbod wordt gewoon minimaal. Dat heb je vaak aan het eind van een cycles bij Citroen en een enkel ander merk. Eind dit jaar komt er een nieuwe C4. Bovendien is de C4 nooit een hoogvlieger geweest en hielden actiemodelen de de verkopen nog enigsinds acceptabel. Straks komen er misschien nog hele complete actiemodellen met standaart Xenon of iets anders leuks.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 februari 2010 09:19 PM
  [ # 2 ]

Wanneer verwachten ze dan dat de nieuwe C4 er staat?

Of praten we dan over de DS4?

Ik kreeg al het idee dat de C4 er zo’n beetje uit gaat.

Profiel  
 
Gepost: 15 februari 2010 09:37 PM
  [ # 3 ]

De nieuwe C4 zou bekend gemaakt worden op het salon in Parijs Arjan, het laatste wat ik er van heb gelezen zou ie begin 2011 bij de dealers staan…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 februari 2010 09:51 PM
  [ # 4 ]

Oké thanks Wink

Liep er al een topic met foto’s van het mogelijke model?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 februari 2010 09:52 PM
  [ # 5 ]

Nee, er is ook nog niet heel veel bekend over de nieuwe C4. Wat nou moet de CX vervangen worden aan het eind van het jaar?  Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 februari 2010 10:00 PM
  [ # 6 ]

Nee dit is niet voor mezelf Wink

De huidige C4 heeft mij nooit kunnen verleiden als vervangen voor de Xsara, daarom heb ik de eenvoudige Xsara ook vervangen voor mijn luxere huidige Xsara.

Wellicht dat die 1.6 VTi motor iets beter is als de oude 1.6 16v, want die vind ik in de zware C4 toch matig presteren, terwijl de lichtere Xsara er prima mee weg komt.

Jammer dat er nog weinig over de nieuwe C4 bekend is, meestal houden ze zulke dingen niet lang stil.
Hopelijk weer een break…?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 15 februari 2010 10:03 PM
  [ # 7 ]

Geen hoogvlieger van verkopen, klopt wel. Maar valt nog wel mee denk ik.
Natuurlijk het is geen golf, maar zo slecht deed hij het hier in belgie niet. Vooral de fiscaal aantrekkelijke 1.6HDI was hier een plus.

Maar er is ook hier een terugloop van de mogelijkheden. In december gaan informeren bij de dealer voor een C4. Xenon was niet meer te krijgen, gelaagde zijrijten gingen er ook uit in december, de betere audio van jbl ook, en de 2.0HDI automaat ook.

Dus net de wagen waar ik nog interesse voor had (full option 2.0HDI automaat) was voor een groot deel niet meer te krijgen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 februari 2010 10:04 PM
  [ # 8 ]

Dat er geen break is geweest is denk ik de reden dat verkopen achter bleven. Voor de nieuwe moet er een break komen. Desnoods noemen ze hem Tourer.  Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 15 februari 2010 10:10 PM
  [ # 9 ]

Volgens mij ligt het gewoon aan de naam die citroen heeft en het imago.
Ik heb nu ongeveer 3 jaar terug met een golf (dan nog V) testgereden, en later die dag met een C4.
Er mag voor mij geen twijfel over bestaan dat de golf mss een klein beetje dynamischer was, maar de C4 een veel beter rijdende wagen was. Veel aangenamer op bijna alle vlakken.
Als je er van uit zou gaan dat iedereen perfect rationeel is dan zouden er niet veel golfjes verkocht zijn, toch is het een succes geweest. Alle autobladen waren er positief over, en zeiden dat het het beste was wat je kon vinden…als je zoals hen zo snel mogelijk een bocht wil nemen.

Dus is de C4 een slecht rijdende wagen? Nee zeker niet, maar het imago en de naam zijn hem slecht bekomen.
Citroen zal dit nu proberen recht te trekken, en dat zal wel lukken. Maar het gaat niet in 1 2 3 lukken. De meesten laten hun voorlopig immers nog altijd liever zien in een golf dan in een citroen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 februari 2010 10:19 PM
  [ # 10 ]

Volgens mij zijn er zat C4en verkocht, al zal de verkoop nu wat terug lopen omdat het model wat ouder wordt en niet zoveel nieuws meer te bieden heeft. De luxe modellen niet meer op de prijslijst zetten helpen daarin naar mijn idee niet mee.

Ik zie niet in waarom je ze gewoon niet laat staan, als iemand er 1 besteld laat er je toch gewoon 1 komen? Ze worden dus blijkbaar nog wel voor de buitenlandse markten gemaakt…

Dat er geen break is helpt idd niet mee, van de Xsara werden er erg veel breaks verkocht. De 307 (zelfde auto) in SW uitvoering zie je ook heel veel.

Jammer dat de nieuwe C4 dan nog zo lang op zich laat wachten, je mist toch toch een hoop klanten, als je nu iets leuks zoekt in dit segment kan je de C4 zowat overslaan.
Alleen op de coupé is dan nog de by Loeb uitvoering te krijgen, die heeft dan wel weer Xeon en inklapbare spiegels.
Maar ja, niet iedereen zit op een felrode coupé met witte velgen te wachten Wink

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 februari 2010 10:22 PM
  [ # 11 ]

Wel raar dat een ZX, waar helemaal geen imago op zat, een Xsara waar ook geen imago op zat nog wel redelijk verkoopcijfers liet zien en een Schitterende C4 niet. Het is gewoon erg dom geweest om geen break te maken. De 307 en Meganus hadden ook geen imago maar wel een break.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 februari 2010 10:27 PM
  [ # 12 ]

Volgens mij waren zowel de ZX als de Xsara in hun tijd gewoon prima auto’s.

Ook in het ZX en Xsara deel van het forum is hier terug te lezen dat veel mensen na al die jaren nog steeds er blij zijn met deze auto’s.

Voor mij persoonlijk heeft de C4 weinig toe te voegen boven mijn Xsara, behalve het extra gewicht wat een hoger verbruik en hem trager doet aanvoelen… Om over de extra wegenbelasting nog maar niet te praten.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 15 februari 2010 10:46 PM
  [ # 13 ]

De nieuwe C4 zal binnenkort wel komen…
Volgens mij tussen de DS3 en de DS4. Ik ben erg benieuwd naar deze auto.
En inderdaad, een station/break/tourer zou een slimme zet zijn!

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 februari 2010 10:49 PM
  [ # 14 ]

Het is op zich idd wel vreemd dat er nog een spy-pics van de nieuwe C4 zijn.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 15 februari 2010 10:50 PM
  [ # 15 ]

Komt nog wel…

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook