Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Oei, is die van iemand van hier?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Naar mijn weten niet..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Zonde zeg! Die stond iets van een jaar geleden nog te koop met een erg lage km-stand. Hopen dat de bestuurder niet al teveel letsel heeft.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Inderdaad zonde. Met letsel zal het niet aan de BX hebben gelegen… Als ik het zo zie heeft het beestje de klap heel behoorlijk opgevangen. ‘t Zijn ook van die trouwe auto’s, n’est ce pas?
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Toch lijkt me het al met al niet vreselijk veilig met de BX…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Maurice van Mourik schreef:Toch lijkt me het al met al niet vreselijk veilig met de BX…
ik heb een frontale botsing met 110 km/h overleeft met een bx dus met die veiligheid zit het wel snor
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Stan, jij hebt gewoon mazzel gehad. Ik heb als schade expert heel erg veel ongevallen met Bx’en moeten afhandelen die vaak met veel lagere snelheden waren gebeurd…. Helaas zijn daar ook erg veel zeer zwaar gewonden en doden bij gevallen. Een Bx is, hoe bot het ook mag klinken, géén veilige wagen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een Visa dan
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Een Bx is, hoe bot het ook mag klinken, géén veilige wagen.
Soms moet je reëel blijven, volgens mij doet de Xantia het zelfs slecht bij veel botsingen
Misschien was de BX voor zijn tijd een relatief veilige wagen, maar de volgens de standaarden van vandaag niet.
Ik denk eigenlijk geen enkel ontwerp van voor 1990…
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Timo1990 schreef:BX type 1 in de kreukels:
http://www.regiozwolle.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1182
Volgens mij was dit een BX Club lid?
OMG, wat erg voor die man! Volgens mij is dit de BX waarmee ik vorig een keer ben meegereden met een puzzelrit van de BX Club bovenin Flevoland, al weet ik dit niet zeker. Perfect was deze BX niet, maar nog wel hard en goed genoeg voor dagelijks gebruik. ALs het inderdaad die BX is, is de eigenaar een BX Club-lid uit Meppel. Aardige vent, hopelijk is hij er zelf verder nog goed vanaf gekomen.
waterman schreef:.... Een Bx is, hoe bot het ook mag klinken, géén veilige wagen.
Open deur en zo….. dat een BX qua veiligheid al een tijdje achterhaald is wel bekend, dat geldt voor iedere auto ouder dan pakweg 10 jaar, en voor een Citroen zeer zeker. Maar in alle eerlijkheid, als je veiligheid wilt koop je gewoon een dikke Volvo, klaar!
Om 11.30 uur reed ik op de A4 thv Sloten (richting de A10) naast een donkerblauwe BX Cannes (ZJ-03-GX).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
winnetou schreef:Timo1990 schreef:BX type 1 in de kreukels:
http://www.regiozwolle.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1182
Volgens mij was dit een BX Club lid?
OMG, wat erg voor die man! Volgens mij is dit de BX waarmee ik vorig een keer ben meegereden met een puzzelrit van de BX Club bovenin Flevoland, al weet ik dit niet zeker. Perfect was deze BX niet, maar nog wel hard en goed genoeg voor dagelijks gebruik. ALs het inderdaad die BX is, is de eigenaar een BX Club-lid uit Meppel. Aardige vent, hopelijk is hij er zelf verder nog goed vanaf gekomen.
waterman schreef:.... Een Bx is, hoe bot het ook mag klinken, géén veilige wagen.
Open deur en zo….. dat een BX qua veiligheid al een tijdje achterhaald is wel bekend, dat geldt voor iedere auto ouder dan pakweg 10 jaar, en voor een Citroen zeer zeker. Maar in alle eerlijkheid, als je veiligheid wilt koop je gewoon een dikke Volvo, klaar!
Enigszins off-topic, maar dat is dus ook onzin. Zoek maar eens op Youtube naar een filmpje van Fifth Gear. Ze hebben eens zo’n Volvo-tankachtige station tegen een Renault Modus op laten ploffen. Dan zat je toch echt liever in die Modus als je de schade zag.
Oude auto’s zijn gewoon een stuk minder veilig dan nieuwe auto’s, dat is echt geen vergelijking.
Hopelijk zien we de beste man nog eens op een club-evenement, dit ziet er toch wel echt ernstig uit.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb ergens wel gehoord dat die test met die Volvo en die Modus gemanipuleerd was, als in dat er geen motor in de Volvo zat. Maar dat heb ik enkel ergens opgevangen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het grote verschil zit hem in de actieve veiligheid als gordelspanners en plofzakken.
De BX werd destijds wel geroemd vanwege z’n veiligheidskooi.
Lijkt me wel eens leuk om een officiële Euro-Ncap crash te zien met een oudere BX.
Maar back on topic, ik weet het ops:
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Als je de crashtest van de BX ziet is het toch echt net een tank.
Kreukelzone zit er bijna niet in, en is over het geheel keihard.
Zelf ben ik ook bezig geweest met een BX die met 140 in de vangrail geploft was, en met 4 !!! 10 Tons persen was het nog moeilijk de neus recht te trekken.
BX’en zijn wel degelijk sterk…alleen omdat de kreukelzone er eigenlijk niet is, ook weer erg gevaarlijk.
Wij zijn in griekenland overigens eens frontaal op een vrachtwagen gereden, en na 2 weken was de auto weer klaar.
Total-loss was ie lange na niet, en de BX was toen der tijd 4 jaar oud. LD-51-BL was het kenteken.
Prototype BX :
http://www.youtube.com/watch?v=pbuYKWNSUYI
Officiele crash-test :
http://www.youtube.com/watch?v=_BNefYsHYp4
Moet je dat met deze nieuwe(re) auto vergelijken :
http://www.youtube.com/watch?v=Dimg2n2Azwg
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap