21 van de 25
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
PE op zoek naar een CX Break
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 februari 2010 10:24 PM
  [ # 301 ]
Robin Visser schreef:

Het lijkt me trouwens een auto met slechts één kleur. Kijk even links op de foto en dus naar de rechter deur. Je ziet net onder de strip dezelfde kleur als er boven. Ik denk aan een rare icht inval.

Het zou idd goed kunnen zijn dat het reflectie van het asfalt is in de onderzijde van de deuren. Maar ik zal morgen eens bellen en er naar vragen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 februari 2010 10:28 PM
  [ # 302 ]

Daar twijfel ik dus ook aan, maar zoiets is mij nog nooit op mijn CX opgevallen in dezelfde kleur.

Foto van de zijkant met dichte deuren moet volgens mij prima voldoen Wink

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 15 februari 2010 11:04 PM
  [ # 303 ]

De verkoper is een aardige en spraakzame man die teveel auto’s heeft en er daarom vanaf wil. Het is overigens echt gewoon een egaal grijze auto als je het mij vraagt. Als ik het goed begrepen heb is het trouwens een Familiale.

Het kwartje is gevallen trouwens:
Monte nickel = komt uitstekend omhoog.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 15 februari 2010 11:06 PM
  [ # 304 ]

draai de spaarpot om

Das niet eens zo moeilijk. Er valt alleen zo weinig uit…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 16 februari 2010 12:19 AM
  [ # 305 ]

En nog misschien een paar knopen Laughing

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 februari 2010 11:40 AM
  [ # 306 ]
Mulder schreef:

Het kwartje is gevallen trouwens:

Mulder schreef:

draai de spaarpot om

Das niet eens zo moeilijk. Er valt alleen zo weinig uit…

Het eerste kwartje is er al ! Laughing

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 februari 2010 12:18 PM
  [ # 307 ]

Vraagje: heeft een platte diesel uit 1983 een distributieriem, -ketting of tandwielen?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 februari 2010 01:25 PM
  [ # 308 ]

De mijne tandwielen. 84 ook.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 februari 2010 01:39 PM
  [ # 309 ]

Vanaf de introductie van de turbo 1 diesel, hebben alle CX’en met een dieselblok een distributieriem ipv tandwielen. Ik geloof dat de Trd turbo in april 83 op de markt kwam. Hoe dan ook: een ‘84-er hoort geen tandwielen meer te hebben!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 februari 2010 02:18 PM
  [ # 310 ]

Het ging om een platte diesel…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 februari 2010 02:19 PM
  [ # 311 ]
waterman schreef:

Vanaf de introductie van de turbo 1 diesel, hebben alle CX’en met een dieselblok een distributieriem ipv tandwielen. Ik geloof dat de Trd turbo in april 83 op de markt kwam. Hoe dan ook: een ‘84-er hoort geen tandwielen meer te hebben!

Dat geldt dus ook voor diesels zonder turbo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 februari 2010 02:21 PM
  [ # 312 ]

Dus ik heb hier echt allemaal ouwe meuk. Hahaha.
Sorry…

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 februari 2010 10:39 PM
  [ # 313 ]
garagestmarien schreef:

Ja, dat is mogelijk, maar dan moet je ook de opzetstukken hebben en de rolgordels, want die zijn ook anders, maar dat zie je wel bij de sloper. 
Bevestigingspunten zijn gewoon aanwezig voor beide uitvoeringen.

Dit is de familiale:

En dit een gewone break. Dat zwarte stuk heb je dus nodig om de gewone bank vast te kunnen zetten.

Even terug naar deze foto’s.

Wendela, zitten die extra stukken plaatwerk in de break vastgelast? Ik zie volgens mij iets van schroeven zitten.
M.a.w. is het mogelijk om van een familiale een break te maken door die stukken plaatwerk uit een sloop break te halen en in de familiale te zetten? Dan kan er een break interieur in met een neerklapbare achterbank. Ook de bekleding van de panelen moet dan vervangen worden…
Hum, al schrijvende heb ik het idee dat dit een lastige klus is… hmmm

Waarom wil ik dit? Nou, ik ben redelijk gecharmeerd van die familiale uit Bouches du Rhone. Maar ik wil eigenlijk een break. En ik wil geen skai interieur maar een stoffen interieur. oh oh

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 16 februari 2010 10:43 PM
  [ # 314 ]

Ik geloof dat dit nu al minimaal het 3e draadje is waar het ombouwen van break naar familiale (of andersom) ter sprake komt. Maar alles is vast geschroefd of gebout. Dus je kunt het zonder las en slijpwerk uitwisselen (als het goed is en niet een of andere vorige eigenaar eens aan het monteren met de toorts geweest is)

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 16 februari 2010 10:46 PM
  [ # 315 ]

Dat zit inderdaad gewoon met schroeven. Alle gaten voor banken van elk type zitten standaard in de beide uitvoeringen. Je hebt dus alleen die stukken nodig en de veiligheidsgordels. De bekleding zal inderaad ook net even anders zijn, maar voor de verandering van familiale naar gewone break eenvoudiger dan andersom.
In principe ben je met een paar uurtjes klaar. Het is tamelijk eenvoudig. Ik kan het ook. Wink

Profiel  
 
 
21 van de 25
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook