























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Robin Visser schreef:Het lijkt me trouwens een auto met slechts één kleur. Kijk even links op de foto en dus naar de rechter deur. Je ziet net onder de strip dezelfde kleur als er boven. Ik denk aan een rare icht inval.
Het zou idd goed kunnen zijn dat het reflectie van het asfalt is in de onderzijde van de deuren. Maar ik zal morgen eens bellen en er naar vragen.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar twijfel ik dus ook aan, maar zoiets is mij nog nooit op mijn CX opgevallen in dezelfde kleur.
Foto van de zijkant met dichte deuren moet volgens mij prima voldoen

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De verkoper is een aardige en spraakzame man die teveel auto’s heeft en er daarom vanaf wil. Het is overigens echt gewoon een egaal grijze auto als je het mij vraagt. Als ik het goed begrepen heb is het trouwens een Familiale.
Het kwartje is gevallen trouwens:
Monte nickel = komt uitstekend omhoog.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
draai de spaarpot om
Das niet eens zo moeilijk. Er valt alleen zo weinig uit…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
En nog misschien een paar knopen
Mulder schreef:Het kwartje is gevallen trouwens:
Mulder schreef:draai de spaarpot om
Das niet eens zo moeilijk. Er valt alleen zo weinig uit…
Het eerste kwartje is er al !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vraagje: heeft een platte diesel uit 1983 een distributieriem, -ketting of tandwielen?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De mijne tandwielen. 84 ook.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vanaf de introductie van de turbo 1 diesel, hebben alle CX’en met een dieselblok een distributieriem ipv tandwielen. Ik geloof dat de Trd turbo in april 83 op de markt kwam. Hoe dan ook: een ‘84-er hoort geen tandwielen meer te hebben!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het ging om een platte diesel…














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
waterman schreef:Vanaf de introductie van de turbo 1 diesel, hebben alle CX’en met een dieselblok een distributieriem ipv tandwielen. Ik geloof dat de Trd turbo in april 83 op de markt kwam. Hoe dan ook: een ‘84-er hoort geen tandwielen meer te hebben!
Dat geldt dus ook voor diesels zonder turbo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dus ik heb hier echt allemaal ouwe meuk. Hahaha.
Sorry…
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
garagestmarien schreef:Ja, dat is mogelijk, maar dan moet je ook de opzetstukken hebben en de rolgordels, want die zijn ook anders, maar dat zie je wel bij de sloper.
Bevestigingspunten zijn gewoon aanwezig voor beide uitvoeringen.Dit is de familiale:
En dit een gewone break. Dat zwarte stuk heb je dus nodig om de gewone bank vast te kunnen zetten.
Even terug naar deze foto’s.
Wendela, zitten die extra stukken plaatwerk in de break vastgelast? Ik zie volgens mij iets van schroeven zitten.
M.a.w. is het mogelijk om van een familiale een break te maken door die stukken plaatwerk uit een sloop break te halen en in de familiale te zetten? Dan kan er een break interieur in met een neerklapbare achterbank. Ook de bekleding van de panelen moet dan vervangen worden…
Hum, al schrijvende heb ik het idee dat dit een lastige klus is…
Waarom wil ik dit? Nou, ik ben redelijk gecharmeerd van die familiale uit Bouches du Rhone. Maar ik wil eigenlijk een break. En ik wil geen skai interieur maar een stoffen interieur.
Ik geloof dat dit nu al minimaal het 3e draadje is waar het ombouwen van break naar familiale (of andersom) ter sprake komt. Maar alles is vast geschroefd of gebout. Dus je kunt het zonder las en slijpwerk uitwisselen (als het goed is en niet een of andere vorige eigenaar eens aan het monteren met de toorts geweest is)
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat zit inderdaad gewoon met schroeven. Alle gaten voor banken van elk type zitten standaard in de beide uitvoeringen. Je hebt dus alleen die stukken nodig en de veiligheidsgordels. De bekleding zal inderaad ook net even anders zijn, maar voor de verandering van familiale naar gewone break eenvoudiger dan andersom.
In principe ben je met een paar uurtjes klaar. Het is tamelijk eenvoudig. Ik kan het ook.