1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
dolfmoon’s tweede XM, PZ-ZZ-50
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 04 februari 2010 01:38 AM

In juni 2009 moest ik afscheid nemen van mijn CX en ben ik overgestapt naar een XM. Het plan was om dit voorjaar weer een goede CX te zoeken, maar helaas gaf mijn eerste XM er vorige week de brui aan en had ik snel een andere auto nodig. Het werd weer een XM 2.0i SX Autom. LPG-G3, net als de eerste, maar dan iets jonger (1997) en met veel minder kilometers op de teller (226.000), kleur zilvergrijs en zwart lederen interieur. Er zat een kentekenplaathouder van Citroville op en is beplakt met een paar XM-Clubstickers, dus misschien kent iemand hier deze wagen?

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 04 februari 2010 11:32 AM
  [ # 1 ]

weer een XM !
Ga je deze ook proberen te voorzien van audio Dolf?

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 05 februari 2010 01:49 AM
  [ # 2 ]
stooftaker schreef:

weer een XM !
Ga je deze ook proberen te voorzien van audio Dolf?

Ja, dat ga ik zeker doen. Alle spullen uit de CX liggen te wachten in de schuur. Maar het wordt wel lastig met die LPG-tank achterin. Jij bent ook nog lekker bezig, zie ik op citrosport! Het audio-draadje hier op het forum is trouwens spoorloos verdwenen, helaas ...

Wat betreft mijn XM zijn er probleempjes met de koude start. Op LPG lukt het meestal niet en op benzine zeer moeizaam. Ze springt wel meteen aan, maar als ik mijn voet van het gaspedaal haal slaat ze vaak weer af. Eenmaal warm loopt ze goed op LPG, maar hapert soms wat op benzine. Bij weinig toeren gaat soms een oranje lampje branden, dat volgens het instructieboekje betekent: storing in het injectiesysteem.
Op de snelweg rijdt ze overigens wel heel lekker. Net niet zo soepel geveerd als mijn oude CX maar wel veel minder windgeraas, motorgeluid en gerammel. Zó stil, dat vraagt om een goede geluidsinstallatie.

dolf

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 06 februari 2010 11:57 PM
  [ # 3 ]

Gaaf, die heb ik een aantal keer gespot, ziet er erg mooi uit. Maar zit er een soort geblokt motief in het leer?

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 07 februari 2010 11:13 AM
  [ # 4 ]

Kijk eens wat voor installatie je erin hebt liggen Dolf. Een nieuwerwetse G3 installatie zoals die in mijn 98’er Xantia zat (AG DGI, enorme troep) start altijd op benzine en schakelt dan zelf over. Ook al staat het knopje al op LPG.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 10 februari 2010 12:47 AM
  [ # 5 ]
Tjerk schreef:

Gaaf, die heb ik een aantal keer gespot, ziet er erg mooi uit. Maar zit er een soort geblokt motief in het leer?

Waar en wanneer heb je die gespot? Zwart leer inderdaad met vierkante stiksels. Als ik weer een camera heb zal ik foto’s maken en hier laten zien. Maar de auto is nu erg vies en zolang het nog vriest was ik haar liever niet.

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 10 februari 2010 01:16 AM
  [ # 6 ]
T(h)ijs schreef:

Kijk eens wat voor installatie je erin hebt liggen Dolf. Een nieuwerwetse G3 installatie zoals die in mijn 98’er Xantia zat (AG DGI, enorme troep) start altijd op benzine en schakelt dan zelf over. Ook al staat het knopje al op LPG.

Ik heb geen idee wat voor gasinstallatie er in zit. Op de gastank staat alleen WVG en een aantal nummers. Vreemd vind ik ook dat er 70L op staat, terwijl als ik hem helemaal heb leeggereden er slechts 51,5 liter ingaat. Volgens mij start hij niet op benzine met de schakelaar in de gasstand, want bij koude motor springt hij dan gewoon niet aan. Ik moet het knopje altijd eerst op benzine zetten voordat ze wil lopen. Pas als de motor een beetje warm is, na 2 à 3 km, kan ik zonder horten en stoten overschakelen op gas. Andersom gaat het overschakelen van gas naar benzine bij een warme motor weer niet goed. Ze houdt dan wat in, hapert een beetje en bij stilstand slaat ze zelfs af. Bij het rijden op benzine gaat ook vaak het storingslampje van de injectie branden, vooral bij lage snelheden.
Mijn garage heeft er geen verklaring voor behalve dat het gewoon te koud is buiten. Tsja, daar heb ik het zelf inderdaad ook moeilijk mee.

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 10 februari 2010 09:04 AM
  [ # 7 ]

Maak eens een foto onder de motorkap van het gasgedeelte, dan weten we het zo Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 10 februari 2010 09:38 AM
  [ # 8 ]
dolfmoon schreef:

Vreemd vind ik ook dat er 70L op staat, terwijl als ik hem helemaal heb leeggereden er slechts 51,5 liter ingaat.

Je 80% begrenzing is waarschijnlijk wat slordig afgesteld.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 10 februari 2010 10:22 AM
  [ # 9 ]
dolfmoon schreef:
Tjerk schreef:

Gaaf, die heb ik een aantal keer gespot, ziet er erg mooi uit. Maar zit er een soort geblokt motief in het leer?

Waar en wanneer heb je die gespot? Zwart leer inderdaad met vierkante stiksels. Als ik weer een camera heb zal ik foto’s maken en hier laten zien. Maar de auto is nu erg vies en zolang het nog vriest was ik haar liever niet.

In Zeist, januari 2009.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 10 februari 2010 11:29 AM
  [ # 10 ]

Post het maar ter verduidelijking want had met mijn BX een gelijkaardig probleem.

En dat probleem begon ook op LPG. Lag toen aan mijn bobijn. De symptomen waren
-bij het rode licht afslaan (steeds vaker en vaker) als ik hem stationair liet draaien, daarna wel meteen weer te starten (icm oranje MM lampje)
-op de autosnelweg even inhouden en weer verder gaan (icm MM lampje, was het laatste stadium, en gebeurde steeds vaker en vaker)
-bij traag rijden even inhouden (icm MM lampje).

Tot het op een dag opeens over en uit was. Bobijn was kapot/versleten. Dus had geen vonk meer (bobijn mat nog wel door maar niet meer de juiste ohmse-waardes).

Nieuw bobijn loste alles op Very Happy

En dat op LPG moeilijk starten is normaal hoor. Zeker als het zo koud is moet ik ook lang doorstarten voor hij wil (is omdat die LPG opgewarmd moet worden door het KVS). Start hem bij enorme koude dus gewoon op benzine en schakel daarna feilloos over op LPG (als ik hem in de garage start dan gaat het vb vlotter op LPG).

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 10 februari 2010 12:21 PM
  [ # 11 ]
BunnY schreef:

En dat op LPG moeilijk starten is normaal hoor. Zeker als het zo koud is moet ik ook lang doorstarten voor hij wil (is omdat die LPG opgewarmd moet worden door het KVS). Start hem bij enorme koude dus gewoon op benzine en schakel daarna feilloos over op LPG (als ik hem in de garage start dan gaat het vb vlotter op LPG).

Bij jouw wat oudere LPG installatie misschien wel, maar bij een beetje G3 installatie wordt er gewoon op benzine gestart en gaat ie automatisch over naar LPG. Even afhankelijk van de installatie kan de temperatuursensor van deze installatie kapot zijn.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 15 februari 2010 12:02 AM
  [ # 12 ]

Hier zijn dan eindelijk de foto’s:
Dolfmoon’s XM

Ongewassen en in de sneeuw komt ze niet zo mooi tot haar recht helaas, maar het geeft tenminste een indruk. Ik weet niet waar het gasgedeelte zit, staat dat er wel op?

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
marxandjacx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007

- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Gepost: 15 februari 2010 05:53 PM
  [ # 13 ]

Zo te zien heb je iets van een AG DCG installatie, dat is een monopoint injectie, oorspronkelijk geen G3, al kunnen ze wel omgekeurd worden door de RDW.

Je verdamper zit meestal voor je voorwiel, bestuurderszijde. Volg de slang van de aluminiumring in je aanzuigmond en je vind hem. Zijn betrouwbare verdampers.

Ik rij al 9 jaar met deze installaties en ervaring leert, als je veel op LPG rijd, deze beter rijden dan op benzine. Wil je dat deze op benzine goed gaat rijden is injectiereiniger en dan de tank leeg rijden een idee, maarja daar rij je geen LPG voor.
AG schrijft voor, dat je bij elke LPG vulling, je min 25 km op benzine gaat rijden om het injectiesysteem van je brandstof in goede conditie te houden. Maar welke LPG rijder doet dit?
Als je LPG op kenteken hebt staan, wordt deze bij de APK sowiso op LPG getest (de co waarden etc)

Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 15 februari 2010 06:01 PM
  [ # 14 ]

WOW dat patroon op de stoelen! dat heb ik nog niet eerder in een xm gezien?

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 16 februari 2010 01:23 AM
  [ # 15 ]
eXaMple schreef:

WOW dat patroon op de stoelen! dat heb ik nog niet eerder in een xm gezien?

Zou dat niet origineel zo geleverd zijn, denk je?

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook