Die 2 polige is ook nog een polair he, die kan je niet willekeurig erin prikken.
Uit mn hoofd was het de stekker met de klemijzer omhoog, en dan de 2 polige erin met de opdruk ook omhoog. Dan zit de K volgens mij links.
De 30 polige moet je hard aanduwen en daarna de grijze klembalk hard nee rechts duwen tot je klik hoort. Daar heb ik me ook paar keer in vergist en later de klem er maar vanaf gehaald want die zit alleen maar in de weg.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 15-02-2010
- XM V6.24
- CX GTi
- XM V6.24
Zojuist getest met de andere kabel met de twee accuklemmen. Nu duurt het wat langer dat de volgende melding in het display staat:
Bezig met initialiseren van de communicatie met de elektronische eenheid
Daarna komt toch opnieuw:
Geen dialoog met de computer tijdens het initialiseren
Bevestig voor het uitvoeren van een nieuwe test of druk op retourtoets
Ook kan ik niet gebruik maken van de F2-toets met het Volt- en Ohm-teken. Als ik daar kies voor multimeter kom ik wel in een meetschermpje (o.a. V Ohm A C) maar onder in beeld staat: Geen of verkeerde meetkaart.
Als ik dan ga naar: Uw diagnoseapparaat configureren -> Algemene parameters -> Apparaatconfiguratie
zie ik dat er een aantal dingen onbekend of niet ingevuld zijn. Als ik die handmatig wil aanpassen -zoals de aanwezigheid van een meetkaart- en opslaan krijg ik later een melding dat de ingevoerde parameters afwijken met die van het diagnoseapparaat en of ik die wil actualiseren. Ook staat er geen serienummer van het apparaat in.
Zelf heb ik de indruk dat het softwarematig niet goed staat en zou graag iets bij iemand willen checken en testen. Bij wie zou het vanavond of morgenavond kunnen, en dan het liefst in het noorden?
Citroën CX 2000, 1976
Citroën CX 2000 Super, 1976
Citroën CX GTi, 1983
Citroën CX 25 GTi Automatic, 1987
Citroën CX 25 GTi Turbo 2, 1988
Citroën XM V6.24 (Phase1), 1990 + 1993
Citroën XM V6.24 (Phase2), 1995
Citroen DS3 1.6 e-HDI, 2012
Volt/Ohm stukje heb je ook niets te zoeken.
Anyways, ik blijft het er bij houden datj e stekker(s) er niet goed in zitten. Brian en ik zijn vrijdag avond in Friesland, maar dat is vrij laat om een auto te kijken (half 9 ofzo). Zal het met hem eens overleggen.
Anders mag je ook wel naar Deventer komen, kijken we dr samen even naar.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nog even over de 30 pins stekker, die Lody kennelijk niet heeft.
Ik heb hierbij de pinbezetting van de diagnosestekker en de Organisatienummers voor type II gezet.
Tevens heb ik de diagnose aansluiting uit mijn vorige XM geknipt. Die ligt klaar voor de liefhebber.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
En hier nog even grotere plaatjes:
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 15-02-2010
- XM V6.24
- CX GTi
- XM V6.24
Heren, allen nog bedankt voor de reacties.
Gistermiddag even naar Blikwerk in Drachten geweest en daar rechtstreeks met de OBDII-stekker (dus zonder nog weer extra verlengkabels) een Citroën C6 kunnen uitlezen. ‘s Avonds op dezelfde manier nog een Saxo uitgelezen dus het systeem op zich had ik goed geïnstalleerd, geactiveerd en geüpdate naar de nieuwste versie. Waarom ik dan op geen enkele manier contact kan maken met zowel Fase1 als Fase2 XM’s is me nog niet helemaal duidelijk. Misschien te oude modellen wagens voor de software of slecht contact met de stekkers/kabels? Maar goed, daar heeft mijn kennis wel weer een andere Lexia-2 voor.
Het lijkt mij in dit geval niet interessant om zelf zo’n setje aan te schaffen voor mijn XM’s aangezien ik er ook al niets mee kan met mijn CX’en. Ik ga op zoek naar een wat ouder pre-Lexia systeem.
Citroën CX 2000, 1976
Citroën CX 2000 Super, 1976
Citroën CX GTi, 1983
Citroën CX 25 GTi Automatic, 1987
Citroën CX 25 GTi Turbo 2, 1988
Citroën XM V6.24 (Phase1), 1990 + 1993
Citroën XM V6.24 (Phase2), 1995
Citroen DS3 1.6 e-HDI, 2012
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik zou me niet blind staren op die pin nummering. De E2 voor de VC klopt altijd wel, maar de pinnen voor Airco en ABS kloppen iig in mijn XM niet. Ik heb dacht ik geen enkele F-pin
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Grappig. Bij de mijne wel. Orga 7235, een V6 Exclusive 1997. De diagnose werkt ook op die punten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dr. Theo schreef:Ben nieuw hier op het forum maar misschien kennen jullie mij al wel.
Waanzinnig helemaal niets van doen met dit topic, maar wie kent Theo niet, zou ik zeggen. Wat leuk dat je het forum bent betreden Theo. Ik hoop, dat je ook je kennis en kunde wilt inzetten bij de buren van de CX. Je site is een regelmatige bron van kennis in ieder geval . Zouden er foto’s onder de kleuren worden gehangen, dan is het echt perfect….
Zo, nu ben ik wel klaar met naast de pot pissen. En nu ik Theo hier heb gevonden, ga ik weer naar huis toe, naar de CX-en en de SM’s.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Beste mensen,
Ik ben hier nieuw, zie gastenboek voor info, ook ik zou wel eens dieper in het electronische hart van mijn troenen willen kijken, mijn vraag is of het hier al iemand gelukt is met de Lexia 3 interface uit China?
Jaap / XM V6 Exclusive autom. 2000 / Auris Full Hybrid 2011
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ja hoor, werkt prima, al kost het nogal wat uitzoekwerk voor je alles aan de gang hebt. Kijk ook maar eens op http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201984/
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Jansr,
Ik denk er sterk over een set te kopen, als het zover is meld ik me wel weer met veel vragen ......of met resultaten ..
Jaap / XM V6 Exclusive autom. 2000 / Auris Full Hybrid 2011
Ik heb die uit china, werkt tot nu toe perfect Software installeren is ff piemelwerk maar daarna gaat het als een trein
Ouwe mopperkont