Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Tijdens wat kabels naar achteren trekken voor een versterker kreeg ik last van natte armen.
Wat blijkt onder mijn vloermat rechts van voor naar achter, mogelijk ook links, is het behoorlijk nat.
Boven op de vloermat voel je niets deze is kurk droog alleen het schuimrubber gedeelte onder is echt zeiknat. Zo ook de bodemplaat dus.
Is dit een bekend verschijnsel ???? ik vermoed en hoop dat het de afvoer van de airco is die verstopt zit ..........deze is nu doorgespoten.
De airco heeft in de vakantie overuren gedraaid en dan komt er een behoorlijke hoeveelheid vocht uit. Ik heb er nooit opgelet of dit ook onder mijn auto uit kwam, wat dus eigenlijk hoort.
Anders moet ik op zoek naar een vervelende waterlekkage bekent ???
Tip voor de andere Xsara coupe rijders maak eens je vloermat los en voel eronder…...vooral bij het schuimrubber gedeelte. Nogmaals boven voel je niets, de mat is voorgevormd en daarna met een soort lijm aan de onderzijde behandeld, laat geen water door.
Je zal maar niets voelen en toch door vocht je bodemplaat gaan rotten of stekkers in het nat liggen.
Ron
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Niemand ........................ :
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
is het niet dat er iemand met natte voeten heeft gezeten?
ik zeg ook maar iets simpels…
Bij die van mij nog geen nattigheid gezien in ieder geval.
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Nou niet echt…......... mat omhoog en er staat een laag water voor de voorstoel en achterbank van ongeveer een halve centimeter.
Het schuimrubbergedeelte is volledig verzadigd als je er op drukt komt het water er zo uit.
Die had dan wel heel veel last van zweetvoeten
Nogmaals bovenop de vloerbekleding voel je niets de mat is voorgevormd en met een soort lijm behandeld, dit laat bijna geen water door.
Dus waterlekkage via mijn portieren is bijna uitgesloten, deze komt meestal op de vloermat.
Het is of een slechte afvoer / lekkende kachel m.b.t. de airco.
Of een lekkage via de voorruit of schutbord volgens mij, zo kan het in iedergeval onder de mat door.
Ik rijdt nu zonder achterbank, de bekleding helemaal los en omhoog, drogen maar.
Daarna op zoek naar het euvel, mijn airco afvoer heb ik doorgespoten, als het goed regend kan ik gelijk controleren of er water is bij gekomen.
Ron
Hopelijk is er nog niets aan het roesten?
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Dutch Steph schreef:Bij die van mij nog geen nattigheid gezien in ieder geval.
Je moet ook niet op de mat voelen maar echt onder de mat dus sponningsrubber los rechtsvoor en wat pluggen, daarna kan je de vloermat wat omhoog brengen en met je hand onder de mat.
Anders merk je zeker niets…................
Ik zal zeker eens kijken onder de mat zelf, wellicht morgen nog. Zijn de rubbers een beetje makkelijk te verwijderen en weer terug te monteren?
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Er roest nog niets gelukkig…
Het rubber is….als de deur open is gewoon voorzichtig los te trekken naar boven, alleen de onderzijde is voldoende.
Dan waar je je rechtervoet zet twee of drie grote ronde pluggen los halen met een schroevendraaier ook simpel. Daarna kan je de vloermat los halen en eronder, is simpel te zien hoe dat moet.
Een paar minuten werk succes.
Ps ik heb het over de rechterkant natuurlijk.
.
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Alvast begonnen met droogmaken, lekker slopen en buiten in het zonnetje gezet. Droogt redelijk goed ..... morgen nog een dag en ze is wel droog geloof ik.
Daarna nog op zoek naar de oorzaak…...................
Oja de achterbank is er ook uit !!!!!
- CX 25 GTi Turbo 2
nou je moet niet ff weg moeten toevallig
suc6 ben benieuwd hoe het afloopt
Ik heb een Xsara 1,9D type 1, ZONDER airco, ik zal morgen de boel eens loshalen en de rechterzijde aan een inspectie onderwerpen. Ben HEEL benieuwd naar de oorzaak.
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
arjan_verkade schreef:nou je moet niet ff weg moeten toevallig
Ach ik heb nog een auto thuis staan, enne ben deze keer met de nieuwe Mazda 5 ops: ops: van het werk naar huis gereden, is geen probleem auto’s genoeg voor handen:D.
De xsara staat nu dus ook even stil.
Morgen en mischien overmorgen nog even laten “bakken” in de zon, daarna maar weer in elkaar schroeven.
Ik vermoed nog steeds een verstopte airco afvoer. Voor alles weer in elkaar gaat krijgt ze nog een gigantische waterdouche.
Kan ik kijken of er een waterspoortje over mijn bodemplaat loopt. Zoniet ben ik weer blij en is het euvel opgelost.
Trouwens ik ben altijd blij
r.kerstens schreef:
Ach ik heb nog een auto thuis staan, enne ben deze keer met de nieuwe Mazda 5 ops: ops: van het werk naar huis gereden, is geen probleem auto’s genoeg voor handen:D.
Wat een luxe al die auto´s maarja, het zijn geen Citroens…
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
Phritz schreef:Wat een luxe al die auto´s maarja, het zijn geen Citroens…
Tja ik heb zo goed als vrij de beschikking over een 3-5-6-YRV-Arosa-Sirion2-Cuore-Amazone-Transit vul de merken zelf maar in ...... en nog wat ander spul wat wel te regelen valt. Gelukkig hoef ik hier niet de wegenbelasting van te betalen
Maarja 1 Citroën inderdaad maar daar wordt ook aan gewerkt, mijn vriendin wil een andere auto dat wordt dus hoogst waarschijnlijk een C1 of C2.
Oja en een zeer goede CX2500GTI ph2 deze staat nog steeds bovenaan op mijn ultime droomlijst, deze komt ook nog wel….. ooit
- CX 25 GTi Turbo 2
r.kerstens schreef:Phritz schreef:Wat een luxe al die auto´s maarja, het zijn geen Citroens…
Tja ik heb zo goed als vrij de beschikking over een 3-5-6-YRV-Arosa-Sirion2-Cuore-Amazone-Transit vul de merken zelf maar in ...... en nog wat ander spul wat wel te regelen valt. Gelukkig hoef ik hier niet de wegenbelasting van te betalen
Maarja 1 Citroën inderdaad maar daar wordt ook aan gewerkt, mijn vriendin wil een andere auto dat wordt dus hoogst waarschijnlijk een C1 of C2.
Oja en een zeer goede CX2500GTI ph2 deze staat nog steeds bovenaan op mijn ultime droomlijst, deze komt ook nog wel….. ooit
staat de zoektocht naar de CX nu even stil?
C2 is ook wel gaaf karretje