Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
Krijg net bericht van de regelmatige bestuurster dat de AB van de CV het weer doet . De normale gebruikssleutel deed ‘t niet: knopjes vernökt. Maar de reserve klapsleutel, met een nieuwe batterij, doet het wel. Al moet je redelijk stevig op de kopjes leunen. Volgende actie zal trouwens wel middenconsole openpellen worden; er moeten wat nieuwe lampjes in. Er zitten wat schroeven bij de radio. Weet iemand waar de andere zitten?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Als je een Torq sleutel setje hebt krijg je alles open.
Ik heb het enkele maanden gelden nog gedaan bij mijn ph1 xsara.
Als het er zo uit ziet heb je het vraagbaak gevolgd maar heb je de helft te veel los gehaald.
Ik heb het daarna nog 3x moeten dus, dus ik kan het nu wel dromen.
* Kapje om het klokje weghalen, Los klikken met een schroevendraaier erachter.
* 2 Schoefjes losmaken van het lucht rooster, rooster eruit klikken.
* Kapje links onder je stuur, met het knuppeltje voor je spiegels te verstellen en koplamp eruit klikken met schroevendraaier en stekkers los maken.
* 2 Schroefjes losmaken in deze ruimte
* 2 schroefjes losdraaien boven je tellerhuis
* Alarm licht knop loskoppelen
* Grote dashboad kap eraf halen, kan wat puzzelen zijn.
* Dan zit de teller zelf nog vast met 4 schoefjes, 2 boven en 2 onder.
* Deze los dan kun je het teller huis er zo uithalen, 2 stekkers los aan de achter kant.
dit allemaal is 30min werk.
Het klokje en de raam knoppen kun je er zo uitklikken dus ook daar kom je zo bij de lampjes, achter de kachel knoppen is wat lastig, daar heb ik mij ook niet aan gewaagd, hier zitten nog kachel stangen aan en zo.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
- Xantia TD SX
Prima te doen dus, ik hoef in feite alleen het lampje achter de aanjagerknop en die in de rechter raamknop te vervangen. Eigenlijk moet je dan de hele rest ook doen natuurlijk maar zoveel lampjes hebben ze toch niet bij de Beunzan. Dus eerst even het acute, het is niet moeilijk lijkt me. Thanx
Edit: O ja, in het kader van eerst spullen, dan beunen… gaan er van die steeklampjes in of van die bajonetdingetjes?
Edit 2: Ja, mensen, ik ben al op zoek naar vraagbaken etc. Maar tot die tijd…
Edit 3 en laatste, om toe te voegen: en de lamp van de klok, die moet ook.
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xsara 1.6i Coupe
T5 lampjes, ik heb er bij mij toen blauwe leds in gemaakt, zag wel leuk uit.
Ik had alles blauw behalve de kachel knoppen, 4 a 5 weken later auto verkocht.
De T5 lampjes zitten in een voetje, lekker makkelijk, die van de raamknoppen zijn wat lastiger.
Dan moet je ervoor zorgen dat je lampjes hebt met lange pootjes, anders red je het niet, ik kon het NET halen met leds.
Citroen Xsara 1.6 Coupe
- Xsara 1.6i Coupe
Penny Lane schreef:Prima te doen dus, ik hoef in feite alleen het lampje achter de aanjagerknop en die in de rechter raamknop te vervangen. Eigenlijk moet je dan de hele rest ook doen natuurlijk maar zoveel lampjes hebben ze toch niet bij de Beunzan. Dus eerst even het acute, het is niet moeilijk lijkt me. Thanx
Edit: O ja, in het kader van eerst spullen, dan beunen… gaan er van die steeklampjes in of van die bajonetdingetjes?
Edit 2: Ja, mensen, ik ben al op zoek naar vraagbaken etc. Maar tot die tijd…
Edit 3 en laatste, om toe te voegen: en de lamp van de klok, die moet ook.
Derk
Ik heb nog een vraagbaak liggen, heb nu een ph2 xsara dus heb er niks meer aan. voor een leuk prijsje kun je um overnemen…
Citroen Xsara 1.6 Coupe
- Xantia TD SX
Daar krijg je PB over
Derk
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk eerder dat ze gewoon nog ergens bij een vorige eigenaar ergens op de plank thuis liggen.
Maar ja, wie zal het zeggen…
- Xantia TD SX
Ook een goeie kans. Maar de verkoper was er behoorlijk van overtuigd dat hij de auto ingenomen had mét boekjes. Naja, hij móet daarvan overtuigd zijn, misschien… Maar dat maakt ook helemaal niet uit: ik zit zonder
Ik heb er in het gezocht onderwerp al eens naar gevraagd, maar wie nog ergens een instructieboekje op overschot heeft liggen… Jullie weten me te vinden
Derk
- Xantia TD SX
Kleurcode & ORGA-nummer op de Xsaar zijn onvindbaar. Dat hoort toch op het rechter binnenscherm te staan? In ieder geval, onder de kap noch op de linker deurstijl staan die codes opgegeven. Morgen dus maar even een Citroën-dealer bellen met het VIN-nummer…
Derk
EDIT:
Never mind, d2 wist het wel: die codes staan niet onder de kap maar op de bandenspanningssticker. En als ex-BX-rijder weet ik niet anders dan dat een ORGA 4-cijferig is - maar bij citroën zagen ze de 10.000 al aankomen en hebben ze er een 0 voorgeplakt, én de plant-code, dus een 01234XX code - dat herken ik nooit als ORGA-nummer
Aldus is duidelijk geworden dat de auto Vert Vega van kleur is en op 18 januari 2000 van de band is gerold in Rennes la Janais. Problem solved!
- Xantia TD SX
*EINDELIJK* die lampjes gewisseld. Heer Autoonderdelenboer had die van de raamschakelaars dan weer níet , dus die haal ik eerdaags dan maar een keer bij de dealer. Ik moet toch heen om spatlappen; er is er één kwijt. Overigens heeft de Xsara een nieuwe alarmlicht-schakelaar nodig: de huidige zit muurvast.
Verder eens naar de uitlaatophanging gekeken. Die pijp hangt een beetje raar. De demper zit er niet mooi vlak onder waardoor het eindpijpje te laag zit. maar om dat te corrigeren moet er een nieuwe beugel voor de demper komen en/of nieuwe ophangrubbers; de boel is wat uit model. Dat komt dus later wel een keer.
Verder marcheert de HDi uitstekend. Daarom horen jullie er ook nooit wat over . Wat een fijne motor is dat trouwens, een stuk lekkerder dan die van de Jap. Rapper is de Xsara ook, maar dat lukt wel met zo’n 200 kilo minder…
Derk
- Xantia TD SX
Lampjes van de raambediening gefixt. Nieuwe gehaald? -Nou nee. Ik kwam in de werkplaats een strip tredeverlichting tegen die op 12V werkt. Heb ik in de kleurkapjes in die schakelaars van die lampjes gebraden. Scheelt een rit naar de Beunzan (die de goede lampjes nooit eens hebben ) danwel de dealer (wat een half uur kachelen is ) en het werkt uit de kunst .
Nu eerdaags (morgen?) een alarmlichtschakelaar halen. Die is namelijk gewoon hemelen. Zal ik dat op de sloop doen waar ze ook een stuur voor mijn Fordje hebben?
Derk
- Xantia TD SX
Switch gehaald, meteen ook de ventilatieroosters meegenomen omdat deze niet zo brak zijn als die erin zitten. Na dit weekend (de auto is nu niet hier) zal ik die toestand eens vervangen.
Derk
- Xantia TD SX
Ik was al bang dat het geen echte Citroën zou zijn. Maar ‘gelukkig’: Vandaag melding gekregen van I. dat de turbodruk soms even uitvalt. Lekker weer. Iemand ideeën? (hoewel dat wel een gevalletje werkplaats zal worden; als het electronisch wordt moest ik er maar eens met m’n vlerken afblijven…)
Derk
Zal wel een los of gescheurd slangetje zijn…
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom valt de turbodruk dan soms even weg?
Dan zou het er toch gewoon nooit moeten zijn, of constant in mindere mate?