10 van de 15
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
1 van de eerste 3.0 V6 HDI in België
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 februari 2010 01:22 AM
  [ # 136 ]

Veel plezier met de nieuwe C6!

Citroen!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 10 februari 2010 02:50 PM
  [ # 137 ]

Eddy weet jij soms buiten de 300cc meer en het motormanagement wat er nog anders motorisch is aan de C6? Nokkenassen ? zit er 1 turbo op of 2 zoals op de 22 HDI-motor?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 13 februari 2010 02:30 PM
  [ # 138 ]
bxsport schreef:

Eddy weet jij soms buiten de 300cc meer en het motormanagement wat er nog anders motorisch is aan de C6? Nokkenassen ? zit er 1 turbo op of 2 zoals op de 22 HDI-motor?


Voor wat ik er van weet zijn er feitelijk de volgende evoluties tov de 2.7 HDI:

0. Commonrail van de derde generatie en nieuwe verbrandingskamers
1. inspuitdruk brandstof is nu 2000 bar tegenover 1650 bar vroeger
2. injecteurs hebben nu 8 openingen tov 6 vroeger, wat nog een preciezere dosering geeft en een nog fijnere verstuiving
3. Dit heeft tot gevolg dat de motor minder lawaai maakt en de Euro 5 norm gehaald wordt ( 2.7 was Euro 4)
4. De alternator is voorzien van een energierecuperatie bij afremmen
5. EGR systeem: 40% beter warmtevermogen van de warmtewisselaar uitlaatgassen/koelwater
6. de injectiepomp is beter afgesteld op het gevraagde verbruik, daardoor wordt de terugloop van brandstof naar de tank verminderd en dus ook de brandstoftemperatuur en het verbruik.
7. Deze ingrepen geven een verhoogde reactiviteit van de motor,18% meer vermogen,17% meer koppel bij 1700 RPM, en 15% minder CO2
8. Daarboven komen nog grotere remschijven voor +1cm, stuurhuis met variabele cylinderinhoud en een dubbele uitlaat met een centrale pot met verhoogd volume, die minder lawaai geeft en een betere doorstroming

Tis nog heel wat uiteindelijk !!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 16 februari 2010 01:14 AM
  [ # 139 ]

Feitelijk is de 3.0HDI vanaf 0 helemaal opnieuw ontworpen, dit is via inside info Wink.

De 2.7HDI was al optimaal ontworpen en kon niet worden opgeboord e.d.

Het is jammer dat Aisin geen sterkere compacte automaat in huis heeft, anders was er een nog hoger koppel mogelijk Wink zoals bij Jaguar het geval is. Jaguar monteert de motoren in lengte richting en dan zijn grotere bakken mogelijk die een hoger koppel aankunnen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 februari 2010 06:26 PM
  [ # 140 ]

ach de 3 liter heeft power genoeg… ik denk niet dat het zin heeft er meer koppel in te steken.
Het rare is gewoon der er niet veel over deze nieuwe 3 l wordt gesproken in de media heb ik zo het gevoel, ondanks dat ie zeer romig draait en bijna zo stil is als een benzine versie. zeker op stationair toerental

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 16 februari 2010 09:20 PM
  [ # 141 ]

Het is inderdaad héél opmerkelijk hoe stil het is in de pers en bij Citroën rond de nieuwe 3 liter motor ! Héél raar en een absoluut bewijs van een falende marketingstrategie!

En dat voor een vlaggenschip als de C6 !

Ik vind het nog altijd een prachtige wagen !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 februari 2010 09:22 PM
  [ # 142 ]

Tja de C6 is inmiddels toch alweer oud…

Het nieuwe blokje is er gewoon in gegaan om te voldoende aan de laatste eisen en omdat het blok toch al ontwikkeld was voor andere merken en de C5.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 februari 2010 09:30 PM
  [ # 143 ]

bah oud… hij is in 2005 eigenlijk 2006 op de markt gekomen hé ok ontwikkeld begin jaren 2000 maar toch is er nooit echt moeite gedaan hier in belgie om die wagen te verkopen… ondanks dat er 5 jaar een gat was in dat marktsegment bij citroên…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 februari 2010 10:19 PM
  [ # 144 ]

Idd gebrek aan marketing, ondanks dat het zeker geen slechte wagen is.
Ok hij wijkt af van de duitse 3, en het is een totaal andere invalshoek. Maar daarom is dat nog niet slecht, kijk naar jaguar.
Probleem is gewoon dat vele mensen in dat segment graag vasthouden aan de status van audi,bmw,mb, en niet in een citroen willen rondrijden. Of geen 50.000-60.000 euro aan een citroen (of renault of peugeot hangen)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 februari 2010 10:22 PM
  [ # 145 ]

Goed het is ook niets nieuws, van de XM zijn er in 10 jaar ook maar 3**.*** verkocht.

Inmiddels zijn er meer spelers op de markt die een grote auto kunnen aanbieden voor een scherpe prijs.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 februari 2010 10:55 AM
  [ # 146 ]

gelukkig zijn ze 2de hands betaalbaar dit is goed voor ons als liefhebbers hé!  Ze beginnen hier al vanaf 15000 euro…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 17 februari 2010 02:34 PM
  [ # 147 ]
Snelle Eddy schreef:

Het is inderdaad héél opmerkelijk hoe stil het is in de pers en bij Citroën rond de nieuwe 3 liter motor ! Héél raar en een absoluut bewijs van een falende marketingstrategie!

En dat voor een vlaggenschip als de C6 !

Ik vind het nog altijd een prachtige wagen !

Ik denk niet dat dit heel raar is.

Ze hebben de investering gedaan, de verkoop is minder dan verwacht (alhoewel), nu is er een motorupgrade (afgedwongen door de euro normering). Voor de rest zo weinig mogelijk kosten maken om de zaak draaiend te houden (marketing zijn ook kosten).
Focus is nu kleinere modellen, zeer breed en goed uitgerust, met straks evenveel technische snufjes als de c6 (muv de vering) maar wel voor een veel lagere prijs en met een veel groter bereik. Met de DS3 zie je nu al mensen lyrisch doen die anders niet eens wisten wat een Citroën was. De toekomst is aan de kleinere volledig uitgeruste poepchique auto’s en niet langer aan de +5m sleeën.

Ik zou het nog eens moeten nakijken, maar als je de verkoopscijfers van de Merc, audi en BMWs met 3liter en 3liter+ motoren bekijkt dan is dat weliswaar meer dan de Fransozen maar ook weer niet zoveel hoor. Zelfs de uitstekende Lexus verkoopt in BNL haast niet.

Kortom de Citroenisten in de C6 blijven lekker exclusief karren. En als straks binnen een jaar of 3 de c6 er uit gaat, dan wachten we wel weer op betere tijden en dan proberen ze het wel weer opnieuw.

Last but not least er woekert nog steeds een zeer grote krisis daar buiten, dat hebben ze bij Citroën zeer goed begrepen. En al die Mercedes, BMW en Audi dealers die in 2008*2009 ook 21% korting moesten geven ten gevolge van de krisis zitten nu al met de handen in het haar hoe ze dat soort kortingen ooit nog kunnen terugschroeven…. niet dus. De kaarten in de markt zijn fundamenteel anders geschud en tot op heden zijn er slechts weinig grote merken die dat schijnen te begrijpen.

VOORBEELD:
http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Financiele-crisis/article/detail/1069204/2010/02/18/Daimler-lijdt-verlies-van-2-6-miljard-euro.dhtml

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 februari 2010 08:11 PM
  [ # 148 ]

Ik denk ook dat de C6 een auto is die zichzelf verkoopt, mensen die de C6 niet kennen haal je ook niet zomaar even over om een C6 te gaan rijden.

Ik denk dat er weinig mensen een C6 kopen zonder dat het een bewuste keuze is.
Veel lease rijders kiezen een bepaald model omdat het voordelig uit komt, of omdat het bedrijfs beleid is.

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2010 09:26 PM
  [ # 149 ]

dat is een statement waar ik mij in herken.

Misschien zijn er gewoon te weinig ‘haut de gamme’ kopers tussen de citrofielen Smile

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 18 februari 2010 12:15 AM
  [ # 150 ]

ALs men er een verkoopsucces zou willen van maken moet men de mensen er leren mee kennis maken. Want nu heb ik toch het idee dat er velen die een mb, bmw, of audi rijden hun neus ophalen voor iets anders dan de duitse 3, laat staan een franse wagen.
Velen zijn van mening dat dat mss niet slecht is, maar dat hun duitser gewoon beter is.

In duitsland heeft men een grote testcampagne opgezet rond de 2.2hdi automaat. Waar men de mensen probeerde te overtuigen door testritten aan te bieden zodat ze konden kennis maken met de wagen, en de vooroordelen op kant konden schuiven.
Ik weet niet of het succes gehad heeft, maar kwaad zal het in ieder geval niet doen.

Maar verder sluit ik me aan bij CTIDK, grote wagens ziet men minder en minder graag, kleine wagens zijn hip. Net als hybride spullen en andere wagens met lage C02 uitstoot.  Wink
Kijk maar even rond op straat, je kan geen affiche meer voorbijlopen zonder dat er in gigantische letters de lage uitstoot of verbruikswaarde bij staat.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
10 van de 15
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook