Weet iemand of het mogelijk is om zelf zonder speciale apparatuur de electronische gasklep te vernieuwen of dient e.e.a. na vervanging ingeleerd te worderen ?
Mijn garage rekend rond de 300 euro incl. arbeid.
E.e.a. na aanleiding van af en toe in storing vallen en de motor alleen stationair loopt, storing verdwijnt na enige tijd/dagen weer.
Tips welkom.
xsara Picasso 1.8 bj.2005.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_12158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Ik heb bij de Xsara picasso nog nooit een gasklep ingeleerd na deze te hebben vervangen… Het zijn 3 inbus boutjes en 1 stekker. Wat is de foutcode en omschrijving?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Fout code is mij onbekend volgens de dealer dient als storing weer op treed de electronische gasklep vernieuwd te worden.
Fout codes zijn nu gewist ,auto 70 000km gelopen.
Dus als ik het goed begrijp is het gewoon een kwestie van verwisselen(demonteren/monteren) van de electronische gasklep zonder verdere werkzaamheden .
Henzel
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_12158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Zo heb ik het altijd gedaan.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
oke’dank voor de reactie
Er komt heeveel olie langs de gasklep via dat plastic huis op het gasklephuis. Aan dat plastic huis zit een slangetje die carterdamp-olie dumpt.
Bij mij was een tijd geleden het gasklephuis enorm vervuild door dit soort milieu-ongein. In het gasklephuis zitten ook sensoren die dus ook vervuild worden door olie.
Ik heb toen de plastic behuizing van het gasklephuis afgehaald, en heb alles zeer voorzichtig gereinigd in het gasklephuis. Er zat veel koolaanslag, maar vooral olie overal aan.
De koolaanslag mag niet naar beneden vallen tijdens het schoonmaken. De kool zat echt om de scharnierpunten van de klep, en had duidelijke afzetting op de gesloten stand, wat natuurlijk nooit efficient kan zijn.
Mijn carterdamp word nu niet meer in het gasklephuis gedumpt. Daar heb ik een apart canistertje voor gemaakt waar de leiding in uitkomt. Het aansluitpunt op het zwarte huis op het gasklephuis heb ik stevig afgedopt. Geen vuile troep meer in mijn gasklephuis.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Weer wat nuttige info Dank je.
Carterventilatie aanpassen kan dan inderdaad een optie zijn.
Korte update:
gasklep vernieuwd voor gebruikte en tot heden geen problemen meer gehad.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 31-12-2011
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Tof dat je het ff terug meld!!
Graag gedaan,ik kom niet zo vaak op dit forum (is dus een goed teken).
Nu wel en zag dit bericht en vond het wel zo netjes te melden hoe het erbij stond.