48 van de 194
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
Gepost: 16 februari 2010 11:38 PM
  [ # 706 ]

Wat is er mis met een paar mooie sportvelgen onder een Samara?

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 16 februari 2010 11:42 PM
  [ # 707 ]
waterman schreef:

Jij hebt nog nooit een nachtrit zonder straatverlichting met een SM gereden, anders zou je die kromme vergelijking niet maken. Da’s duidelijk.

Origineel is gewoon dramatisch. En omdat ik graag wil zien waar ik rijd én wil dat anderen zien waar ik rijd kies ik voor moderne verlichting. Als ik met gloeiende spijkers wil rondrijden stap ik wel in een type 1 Xm Laughing

Waarom je voor Xenon kiest, begrijp ik wel. Of het nou past bij de tijdsgeest van de SM, of welke andere klassieker ook, nee. Gloeiende spijkers van een XM type I zijn gelukkig gemakkelijk aan te passen naar gloeiende slotbouten van een XM II Wink.

Citroënloos

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 februari 2010 01:12 AM
  [ # 708 ]

Wettelijk gezien mag je gewoon xenon in die SM bouwen zonder hoogteregeling, speciale lenzen of koplampsproeiers mits het licht maar niet verblindend is. Als je als die dingen aan past omddat je het zelf beter/leuker/prettiger/mooier/whatever vindt dan heb ik deze post nooit geplaatst. Zelf ga ik ook het 1 en ander aanpassen aan Criezel om zonder verblinding en met schone koplampglazen xenonlicht uit te kunnen stralen whistle

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 februari 2010 04:06 AM
  [ # 709 ]
waterman schreef:

Jij hebt nog nooit een nachtrit zonder straatverlichting met een SM gereden, anders zou je die kromme vergelijking niet maken. Da’s duidelijk.

Origineel is gewoon dramatisch.

Geldt dat ook voor grootlicht en verstralers, of net als bij de DS en de XM alleen voor het dimlicht?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 17 februari 2010 06:33 AM
  [ # 710 ]
waterman schreef:

Jij hebt nog nooit een nachtrit zonder straatverlichting met een SM gereden, anders zou je die kromme vergelijking niet maken. Da’s duidelijk.

Origineel is gewoon dramatisch. En omdat ik graag wil zien waar ik rijd én wil dat anderen zien waar ik rijd kies ik voor moderne verlichting. Als ik met gloeiende spijkers wil rondrijden stap ik wel in een type 1 Xm Laughing

je word gewoon oud waterman….  je kan beter investeren in een staar operatie Smile

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 februari 2010 09:37 AM
  [ # 711 ]
erik wijngaarden schreef:

je word gewoon oud waterman….  je kan beter investeren in een staar operatie Smile

€ 1600 per oog en klaar ben je weer, zorgverzekering vergoed het.

ga je nog foto’s maken van de aanpassingen?
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 februari 2010 09:43 AM
  [ # 712 ]

Met een staaroperatie kan de rest vande weg niet meegenieten. Ik ben benieuwd. Ik ben wel voor modificaties, zolang het ontwerp van een klassieker geen geweld aan wordt gedaan. Ik zou er voor tekenen om tezijnertijd over gele Xenon te kunnen beschikken in mijn SM. Dat zou leuk zijn. En dat alles om hedendaags gemak in een klassieker te hebben. Want tja, je wil er natuurlijk wel mee rijden met zo’n ding, het liefst met alle gemak.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 17 februari 2010 09:45 AM
  [ # 713 ]

Was het vroeger minder donker ofzo?

Jeroen

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 februari 2010 10:17 AM
  [ # 714 ]

Nee, we wisten met z’n allen niet beter.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 februari 2010 10:57 AM
  [ # 715 ]

Dat van minder donker is ook wel een beetje waar denk ik.
Vroeger was het gewoon donkerder: minder straatverlichting, minder ander verkeer. Hierdoor konden je ogen in het donker beter wennen aan de duisternis. Het helemaal wennen van licht naar donker kost een oog 15 minuten. Er speelt namelijk ook een chemische stof in je oog een rol hierbij en niet alleen het verwijden en vernauwen van je pupil. Het verwijden van je pupil gaat heel snel, maar het afbreken van die chemische stof gaat veel langzamer.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 februari 2010 11:35 AM
  [ # 716 ]

Ik heb een bumper met sproeiers erop. oorspronkelijk van een maserati zo schijnt het..
Ruilen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 februari 2010 11:36 AM
  [ # 717 ]

BTW. met nieuwe reflectoren is het licht al een heel stuk opgeknapt. Als je er dan nog 100 watt H4 in doet….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 februari 2010 01:29 PM
  [ # 718 ]

Ik heb al nieuwe koplampen, relais én H4 lampen. 100 watt vind ik niks, je reflectoren gaan super snel naar z’n moer namelijk. Xenon wordt veel minder heet dan H4 halogeen.

Trouwens: hoogteregeling zit af-fabriek al op de sm koplampen Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25614
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 februari 2010 02:22 PM
  [ # 719 ]

Tsja. Ik vind het er niet uit zien. Wel lekker veel licht.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 februari 2010 02:38 PM
  [ # 720 ]

Ik reed laatst met de CX van laurensvzb, en ik vond de opbrengst van de xenon eigenlijk nog tegenvallen. Je hebt je dimlichten al meegeschakeld met je groot licht denk ik he? Ik ben benieuwd of xenon de boel ook echt verbetert.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
48 van de 194
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook