Voor de cx-kenners: Is een prijs van 3750 euro voor het volgende gerechtvaardigd:
CX Pallas, 1976 orginele km stand 107.000 aantoonbaar. Vernieuwd: Veerbollen, ontsteking, bougies, bougiekabels en bezineslangen.
Interieur goede staat, carosserie gebruikssporen. Met 2 jaar apk.
Dyna Z1: Tout alu.

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Kan best een prima prijs zijn. Maar hoeft niet. Wat versta je onder gebruikssporen? Heeft de auto momenteel schades, roest? Hoe is het subframe, wielkasten, onderhoudshistorie…
Begin eens met wat foto’s te plaatsen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Dat kan ik niet vanaf kantoor. Maar de link is: http://www.doro.nl

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ah, D’Oro. Verkoopt doorgaans geen rommel, schijnt. Op Citromobile altijd present met mooie auto’s.
Ziet er op de foto’s netjes uit. Geen zichtbare rottigheid. Die mooie dorpelplaten zijn berucht. Daaronder wil het nog wel eens hartstochtelijk gaan roesten als gevolg van opgehoopt vuil en zo. Maar die schroef je (of David O. zelf) er heel makkelijk af.
Ik zou gewoon eens gaan kijken (en rijden), als de omschrijving klopt lijkt het me zeker geen onredelijke prijs. Neem een zaklampje mee en bekijk de onderkant en de wielkasten ook goed. Roestende achterste wielkasten zijn ellende. Verdere zwakke plekken vind je op de site van de CX Club en door even goed te zoeken hier op het forum. En neem iemand mee die er verstand van heeft als je dat zelf niet hebt.
Mijn CX was destijds (2004) 4950 euro (bij een particulier), optisch niet heel fraai en hier en daar een plekje maar technisch in uitstekende staat. Dat is zeker wat waard boven een hoogglans verfje.
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Het enige wat ik kan zeggen is dat de prijs zeer zeker in verhouding en dat je je geen zorgen hoeft te maken over de verkoper hoewel je altijd alert moet zijn natuurlijk.
Verder onderschrijf ik bovenstaand bericht
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 7588
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dito.

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Yep, ook hier positieve geluiden over d’Oro: mooie auto’s, schappelijke en vriendelijke service. Als ik het geld ‘over’ had zou ik nu in de auto stappen om je voor te zijn, als de auto qua roest acceptabel is dan lijkt het me een nette prijs voor een hele bijzondere auto! Een 76-er die al diravi heeft (als je nog niet in de CX-terminologie bekend bent: dat is de unieke CX-stuurbekrachtiging) is bijzonder te noemen, en er zijn in Nederland maar een stuk of 10 CX-en bekend die in Bleu Delta zijn gespoten, en dat is wel een Hele Mooie kleur!
Mulder maakt wel een zinnige opmerking (het moest er een keer van komen ) : ga kijken en rijden, en neem iemand mee die verstand heeft van CX-en. Als je niemand in je eigen kennissenkring hebt die aan die omschrijving voldoet is er op het forum vast iemand te vinden in de regio Utrecht die met je mee wil.
PS ik zie dat je een Dyna hebt, dan zul je het vast goed met David Overberg kunnen vinden! Hij is groot Panhard-fan en heeft er volgens mij zelf (dus niet voor de verkoop) ook een aantal…
Ik zou David (bijna) blind vertrouwen. En als er toch iets tussen door glipt, niemand is perfect, zal hij je niet laten zitten. Overigens is die 25RI ook niet mis.
Sterkte.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bedankt he…

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat je je ook moet afvragen of die CX voor jezelf dat geld waard is.
Zo ja prima toch?
Voor dat geld kan je ook een CX 25 GTi/Prestige Turbo 2 kopen met alle luxe aan board.
Als de CX weinig roest heeft (geen enkele CX heeft geen roest, dus let wel op) dan wordt je naar mijn idee voor dit bedrag niet afgelegd.
CXen die waar meer als 10k voor wordt gevraagd daar ga ik me wel bij afvragen of ze het geld wel waard zijn, vaak kan je wel iets vergelijkbaars vinden voor minder.
Gewoon even gaan kijken om te zien of het een beetje een auto is waar je wat mee heb.
jmmj schreef:PS ik zie dat je een Dyna hebt, dan zul je het vast goed met David Overberg kunnen vinden! Hij is groot Panhard-fan en heeft er volgens mij zelf (dus niet voor de verkoop) ook een aantal…
Dat is een leuk verhaal. Vandaag gehoord. Vraag ernaar. En die blauwe, da’s een leuke kar. Zie PB.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Wat een beauty, mooie kleur goede uitvoering etc, maarja ik zelf vind de vroege pallassen met het chrome de mooiste die er zijn.
Als je het mij vraagt is ie dat geld wel waard, de mijne een 78’er Pallas heb ik 1000,- euro meer voor betaald maar deze zit wel nieuwe lak, de prijs lijkt me dus allesinds redelijk.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Oef, wat een mooie dame voor een mooie prijs! Bij D’Oro kan je volgens mij vertrouwen wat er wordt gezegd.
Als alle boekjes met het hele onderhoudsschema erbij zijn en de km-stand klopt, vind ik het zelfs een koopje!
Wat volgens mij niet klopt is het rubber op de bumperzijstukken, maar kniesoor die daar op let…

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
par eXeMple! schreef:Wat volgens mij niet klopt is het rubber op de bumperzijstukken, maar kniesoor die daar op let…
Die rubbers zijn helemaal orgineel zaten alleen op de Pallas en de Prestige uitvoering.
Mark
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 139
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Ha, alleen de kleur is het al waard!
Nee, onzin natuurlijk, maar het lijkt een auto waar je gewoon in kan rijden zonder je vooralsnog veel zorgen te hoeven maken. Hebben!
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.
Mannen bedankt. Zaterdag ga ik kijken. De penningmeester gaat mee…
Ben zelf ook wel benieuwd en leuk om te horen dat de man ook Panhard-liefhebber is.
Daar gaan we het dus zeker ook over hebben.