De Saxo heeft 3 facelifts gehad, ik had type-1, jij heb absoluut type-2 nu ik de auto vandaag heb gezien, type-3 heeft heldere koplampen.
Wat het aantal deuren betreft bij een Saxo diesel, volgens de vraagbaak is een 1.5D in SX uitvoering met 3 en 5 deuren geleverd in NL. In belgie is de 1.5D is ook als X uitvoering geleverd, dus zonder elektrische ramen en stuurbekrachtiging. Dezelfde vraagbaak meld dat de Saxo 1.5D niet voorzien van een motormanagement/ECU.
ZX1.4i schreef:De Saxo heeft 3 facelifts gehad, ik had type-1, jij heb absoluut type-2 nu ik de auto vandaag heb gezien, type-3 heeft heldere koplampen.
Wat het aantal deuren betreft bij een Saxo diesel, volgens de vraagbaak is een 1.5D in SX uitvoering met 3 en 5 deuren geleverd in NL. In belgie is de 1.5D is ook als X uitvoering geleverd, dus zonder elektrische ramen en stuurbekrachtiging. Dezelfde vraagbaak meld dat de Saxo 1.5D niet voorzien van een motormanagement/ECU.
Dank voor de info, Sohail.
Was gezellig trouwens bij Rene, nietwaar ?
Yep, erg gezellig, ik viel als een blok in slaap thuis zo moe was ik
De enige die niet moe was is de ADHD-Hond van Rene
ZX1.4i schreef:Yep, erg gezellig, ik viel als een blok in slaap thuis zo moe was ik
De enige die niet moe was is de ADHD-Hond van Rene
Ik zei nog zo tegen sommigen….geen aandacht geven, anders BLIJFT ie bij je komen met die bal.
De BBQ was trouwens prima geregeld….pluimpje voor Rene en z’n vrouw.
Inderdaad, bbq was goed geregeld door Rene en zijn Vrouw, ook mijn complimenten.
Wat die hond betreft, dat is net een PSA diesel blok, blijft maar doorgaan
Ja, wat had ik voor de bbq geregeld?
NIKS! haha ik had een vrijwilliger
René van Maren schreef:Ja, wat had ik voor de bbq geregeld?
NIKS! haha ik had een vrijwilliger
Niet zo bescheiden hoor
M&M schreef:‘T was prima geregeld hoor ... zelfs het weer werkte mee
CU
Ja….maar waarom ie nou de zon tegenhield met dat zeil over de tuin, is me nog steeds niet duidelijk.
Ik heb anders in de regen dat tentje gebouwd
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
‘t Is toch niet te geloven he…. Ben ik ff 2 weekjes op vakantie, kijk ik weer ‘s lekker op dit forum, heeft Bram ALWEER een andere Citroen!!!!!! Pfffffffff…....
Wel een leuk ding, zo’n Saxo. Ben erg benieuwd wat dat qua verbruik zal doen. Probeer eens een lange rit met 90 km/h, lekker hard opgepompte banden en afgetapete naden, wie weet haal je de de 1: 30 wel!
[spuit-11-modus]
Het was gezellig en geslaagd hoor Als ik me niet vergis, voor het eerst in een Saxo meegereden en ook voor het eerst in een Xantia meegereden. En leuke veerbollenpraat
[/spuit-11-modus]
Schijt aan originaliteit.
winnetou schreef:‘t Is toch niet te geloven he…. Ben ik ff 2 weekjes op vakantie, kijk ik weer ‘s lekker op dit forum, heeft Bram ALWEER een andere Citroen!!!!!! Pfffffffff…....
Wel een leuk ding, zo’n Saxo. Ben erg benieuwd wat dat qua verbruik zal doen.
Probeer eens een lange rit met 90 km/h, lekker hard opgepompte banden en afgetapete naden, wie weet haal je de de 1: 30 wel!
Tsja….roep me voortaan effe als je met vakantie gaat, dan houd ik er rekening mee
V.w.b. het verbruik : ik heb hem in Friesland vol laten gooien, heb gewoon met het verkeer mee gereden….(120-130 km p/u)...en hij staat nu op 613 km en de tankmeter staat precies op de helft, maar Citroenmeters kennende zal die nu wel als een razende gaan zakken.
Ik ben vanmiddag naar Veghel heen en weer geweest, geen files en nog wat stadsverkeer de laatste paar dagen….dus ik ben zeer benieuwd wat ie gaat doen.
Banden staan trouwens voor op 2.3 en achter 2.1…..zal wel goed zijn.
Bram schreef:V.w.b. het verbruik : ik heb hem in Friesland vol laten gooien, heb gewoon met het verkeer mee gereden….(120-130 km p/u)...en hij staat nu op 613 km en de tankmeter staat precies op de helft, maar Citroenmeters kennende zal die nu wel als een razende gaan zakken.
Vanaf dit punt gaat het inderdaad erg hard, bij de 750 heb je nog maar 1 streepje en bij de 850 is het al behoorlijk leeg zegt de meter. Mijn record was 1000km op één tank, er zat toen nog c.a. 5L in de tank, het lampje brandde toen nog niet, alleen tijdens een scherpe bocht.
Toch wel een grote actie-radius voor een kleine autootje
Bram, dit rijdt nog zuiniger
Deze foto was ik vergeten, 2 weken geleden gemaakt op de mobiliteitsdag voor ouderen in Waddinxveen.
Het betreft hier een brommobiel met een 2 cylinder 400CC 4-takt dieselblokje van Japanse makelij.
Rijd 1 op 35, daar kan je Saxo 1.5D niet tegenop
Blokje loopt overigens weg mooi en rustig en is gekoppeld aan een variomatic.
Lijkt me een mooi blokje om op te voeren en in een Eend te lepelen