hallo iedereen!
ik ben sinds 1,5 week de trotse eigenaar van een ZX 1.4i Furore. Aangezien ik op dit forum veel lees over aura’s,avantage,volcano’s etc. vraag ik me af of iemand weleens heeft gehoord van het furore-model.
een tweede vraagje: ik wil in de achterdeuren een set speakers inbouwen. heeft iemand een idee bij welke modellen er standaard al speakerroosters zijn ingebouwd? bij dit model iig niet..
groeten, Richard
Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic: VW 1303 ‘73
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Re: ZX Furore??
Gefeliciteerd met je aanschaf! Zelf heb ik een ZX Break en die bevalt me prima!!
ZXfurore schreef:... ik wil in de achterdeuren een set speakers inbouwen. heeft iemand een idee bij welke modellen er standaard al speakerroosters zijn ingebouwd? ...
Naar mijn weten hebben alleen de Aura en de Volcane in de achterdeuren kaartebakken en ruimte (lees: roosters) voor speakers.
Zelf heb ik een avantage en heb ook speakers in de achterdeuren gemaakt! Ik wilde hiervoor ook originele roosters gebruiken van een Aura heb dat maar niet gedaan omdat je dan het hele deurpaneel moet gaan vervangen.
Ik heb de speakers nu met de bijgeleverde roosters in de deur gezet. De ruimte is echter beperkt omdat de raamslingers er ook nog langs moeten kunnen maar het past!
Hopelijk heb je er iets aan.
Veel plezier met je ZX!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
aha duidelijk.
over de deurpanelen: ik wil sowieso de complete panelen vervangen. even op de plaatselijke sloop kijken.. wie weet zit er nog wat moois tussen met een rood biesje
voordat ik het vergeet: moet ik nog ergens op letten als ik de panelen loshaal? (ben een peugeot 205 gewend, dat was schroevendraaier ertussen en klaar)
Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
ZX-Cruiser schreef:Niet te lomp anders breken de klips, of erger nog, breken ze uit het houten plaatje van het paneel, dan kan je hem daar niet meer normaal vastzetten.
Je moet het inderdaad met een beetje beleid los trekken en niet vergeten dat er hier en daar nog verdwaalde schroeven in kunnen zitten (kaartenbak, armleuningen etc). Succes ermee!
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
zal het in de gaten houden. ik schroef sowieso alles er eerst af en check nog ff op (verborgen) schroefjes. nu nog even een mooi setje speakers zoeken!
tnx 4 the tips!
groeten, Richard
ik zag t ja ops:
moet irfanview nog opnieuw downloaden, maar was ook in de veronderstelling dat het automatisch zou worden verkleind.. excuus!
Re: ZX Furore??
ZXfurore schreef:hallo iedereen!
ik ben sinds 1,5 week de trotse eigenaar van een ZX 1.4i Furore. Aangezien ik op dit forum veel lees over aura’s,avantage,volcano’s etc. vraag ik me af of iemand weleens heeft gehoord van het furore-model.
een tweede vraagje: ik wil in de achterdeuren een set speakers inbouwen. heeft iemand een idee bij welke modellen er standaard al speakerroosters zijn ingebouwd? bij dit model iig niet..groeten, Richard
Ja ik heb van het model gehoord..sterker nog ik heb er ook een, en het valt me inderdaad op dat dit model niet vaak voor komt.
Ik heb zelf een 3 deur. maar achter heb ik wel gewoon speakerroosters.
heb het hele probleem al opgelost. 2 ovale speakers gehaald, gaten gemaakten stof overheen gespannen. klinkt erg goed! gisteren een middenconsole van de sloop afgehaald.
Stonden trouwens nog 4 Zx-en, 5 Xantia’s en een stapeltje AX-en.
van het weekend wil ik een alarm in gaan bouwen. het betreft een Tesor-alarm met centrale portiervergrendeling. heeft iemand hier ervaring mee??
gr richard
ha ZX furore,
ik heb een vraag,
op welke sloop heb je je spullen gehaald , en heb je de citroëns zien staan ?
dit vroeg ik me af omdat ik op zoek ben naar het klepje wat mijn trek-oog verbergt. uit m’n voor bumper.
misschien dat ze me daar verder kunnen helpen.
thnx, adios !
( succes met je ZX ! ik heb zelf een zx 1.8i furio , met een klep uit me voorbumper :S )
he jordy,
ik heb al mijn spullen bij bastiaansen gehaald in breda (op de teteringsedijk). er stonden op dat moment 4 ZX-en (waarvan 2 furio’s), een vijftal Xantia’s en een stapeltje AX-en.
lijkt me voor jou wel een flink eindje weg. doe er zelf zon 55 minuten over buiten de spits.
ik ga vanaf a.s. dinsdag in zoetermeer werken, en binnen korte termijn er ook wonen. dus ben ook op zoek naar een goeie sloperij in de buurt! mocht je er een tegenkomen, laat maar weten!
Ha furore !
bedankt voor je reactie, en breda is inderdaad op afstand ,
ik ga straks naar een sloperij in leiden, wie weet is het daar raak, mocht ik wat tegenkomen, hoor je het van me,
in den haag bij de binckhorst viel het heel erg tegen, jammer.
slappe sloperij, grote bergen verroeste auto’s en niemand die wist wat klantvriendelijkheid inhield. misschien was ik daar op een verkeerd moment, bij de verkeerde lui , geen idee.
adios!
alvast muchos gracias! ik hoor t wel.
nog even over dat het type furore niet vaak voor komt. ik heb een vraagbaak boekje over citroen zx. en daar staat ie ook niet in. ik vraag me af hoeveel er van gemaakt zijn.
)pff als ik dat eens wist… ik denk dat het een actiemodel was, om de voorraad type 1’s uit te verkopen.
welke kleur heb jij trouwens? ben je toevallig gezegend met de niet metallic groene kleur zoals ik? die zie ik echt nooit! (en er is dus ook weinig aan onderdelen te verkrijgen in die kleur )
PS: mijn vriendin is in frankrijk superveel furore’s tegengekomen.. zou het misschien een frans actiemodel geweest zijn, waarvan er een dotje naar NL zijn verzonden?
gr richard
mijne is donkerblauw. heel donkerblauw. de meeste denken dat ie zwart is. maar ik kan sowieso weinig dingen vinden. ja ik heb laast een spoilergekocht maar die is zwart. ik twijfel er alleen nog over om hem erop te zetten. mijn koppakking is lek, en vin een reparatie nogal duur voor een koppakking. nu weet ik ook niet hoelang je met een lekkende koppakking door kan rijden. maar goed.
lijkt me wel een aparte kleur matallic groen.
zou wel leuk zijn om erachter te komen hoeveel furore er in nederland zijn. wie weet zijn er maar 2 ha ha.
groet
Bas