Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
ah, ok, het is dus sowiso boren in de zijwand. Ik wilde aanvankelijk beugels maken vanaf de gordeltapgaten, maar dat ziet er waarschijnlijk niet uit.
Ik zie op ebay.fr alleen een hoedenplank met een auto eromheen
aangepast
met dank aan mkatgert:
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Ik heb ook zo’n “opvouwbare” plank achterin, mooi systeem. Alleen niet echt handig als je er al wat in hebt staan. Zit idd op een railtje. Er zitten bij mij ook nog 2 rubbers met haakjes tussen de bevestiging van de achterbank vast, zodat je hem vast kan zetten wanneer je hem omklapt.
Ik heb geen idee of die op ebay dus kompleet met scharnier etc. is trouwens.
Gr Jurre
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
lekker kleurtje ook, die hoedeplanken op ebay. Gelukkig krijg je die weer mooi zwart met een spuitbusje zwarte verf….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Die plank op ebay zit met die uitsparingen in de kofferwand. Die zijn voor de vroege GS’en. Ik weet zo niet zeker of die er standaard in zitten. Zal morgen eens kijken.
De wat latere GS’en hebben die pianoschanier in het midden en rials waar ze op ligggen.
Geen verkeerd Break’je trouwens die op ebay staat. Mooie kleur voor die tijd.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Heb net even gekeken , de Break uit 1972 heeft 3 uitsparingen aan elke kant in de zijwand van de kofferbak , de Break uit 1977 niet.
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
bedankt voor alle reacties, daar kan ik wel even mee vooruit.
Zo’n originele hoedenplank uit twee delen vind ik maar onhandig, ik heb er nu een multiplex beunoplossing inzitten van de vorige eigenaar. Ik wil een smalle plank maken met twee luidsprekertjes erin en een gordijn eronder, die dan tot de klep dichtgetrokken kan worden. Met een niet al te plastic-erig stofje erop kan het er nog wel redelijk correct uitzien lijkt me, even langs de sloop of IKEA
Jurre, jij woont toch ook in Delft, zou ik die rails van je eens kunnen komen bekijken?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
@MIGS
Geen probleem natuurlijk. Die van mij is net weer op de weg, de dinitrol behandeling zit erop
PM me maar ff wanneer je tijd hebt.
Gr Jurre
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
JOEHOE! net telefoontje van van Bemmelen, in één keer goedgekeurd! Als dat winterweer nou ook nogeens opzout ( ) kan het toeren beginnen!
de toerenteller zakt weer naar nul dankzij een drupje Ballistol, en het klokje is er stiller van geworden.
Carburateur was niet echt vies en schoonmaken heeft ook geen effect gehad op het oscilerende vermogen bij lage toeren. Maar moet de puntjes nog vervangen, en de kleppen van de brandstofpomp lekken, dus nog voldoende mogelijkheden.
Gisteren bij Jurre GS break en GSA hoedenplank bekeken, ik denk dat het een combinatie van de twee wordt.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
MiGS schreef:JOEHOE! net telefoontje van van Bemmelen, in één keer goedgekeurd! Als dat winterweer nou ook nogeens opzout ( )kan het toeren beginnen!
Heel erg mooi, gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd!
Ja er zal altijd wat te doen zijn, maarja dat is toch leuk?
Veel succes met de hoedenplank, ik wil het resultaat wel zien. Praktisch maar toch bijpassend is lastig lijkt me.
En nu maar rijden met dat ding!
Gr Jurre
Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303
Ook van harte gefeliciteerd door je vader.
Ga zo door.
Adri
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Omdat het motortje toch nog niet helemaal lekker liep gisteren nieuwe puntjes gemonteerd. Had niet bepaald het beoogde effect, het ding liep koud nog steeds brak.
Valéo had het vaste puntje trouwens met Franse slag geklonken, ik kon zo tussen het beugeltje en onderkant van het contactvlak doorkijken! Denk dat het wel voldoende vast zit, en anders merk ik het wel.
Vlak voor vertrek gisteren nogeens aan de choke getrokken met de blik in het motorruim, zie ik dat in de uiterste stand de gasklep ook een stukje opengetrokken wordt. Vandaag dat trekstangetje maar een beetje bijgebogen omdat die wat op half zeven hing.
Door een opmerking in de Draakdraad herinnerde ik me ineens dat vlak na ophalen de elektrodeafstand van de bougies bijgesteld was. De motor was voor het afrijden van de ambulance grondig verzopen en bij het uitschroeven van de natte kaarsen geconstateerd dat de afstand veel te groot was.
Na bijstellen was het weer tikkie lopen, maar ook werd er geconstateerd dat in al het enthousiasme de contactpuntjesafstand uit de handleiding afgelezen was. En dat was nog niet weer hersteld.
Deze actie gaf een wereld van verschil, nog steeds enthousiast starten, maar nu ook direct vrij regelmatig lopen en rap van choke af.
De hoogspanningskabels zijn wel aan vervanging toe, en de stroboscoop van pa gaat binnenkort uit de mottenballen getrokken worden voor wellicht een nog beter resultaat!
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
MiGS schreef:maar ook werd er geconstateerd dat in al het enthousiasme de contactpuntjesafstand uit de handleiding afgelezen was. En dat was nog niet weer hersteld.
Dat begrijp ik niet. Is de contactpuntjesafstand verkeerd afgelezen?
Adri
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ik heb de maat te horen gekregen van iemand die het opgezocht had in het boek en ben toen aan de slag gegaan met de voelermaat. Blijkbaar verkeerde regel gepakt.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
0,45 mm?
Citroen!